Auteur |
Bericht |
Beire
|
Geplaatst: wo apr 22, 2009 3:13 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Tja, dus als ik de uitleg van duke en sander zowat vergelijk en goed begrijp waren de nieuwe cylinders op een gewone Max in spanje niet sneller en werden ze daarom terug omgezet naar de oude. (duke) Bij de DD2 waren ze wél sneller maar gingen ze ook snel stuk? (sander)
Of heb ik wat gemist?
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo apr 22, 2009 6:15 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Beire,
klopt helemaal.....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: wo apr 22, 2009 8:30 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Ok, weer wat wijzer geworden dan. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: wo apr 22, 2009 8:50 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
das mooi kut als ik een 2009 cylinder heb,heb geen zin in brokken
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Sander
|
Geplaatst: wo apr 22, 2009 9:07 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
bij de dd2 gingen er daar in 2 dagen misschien wel 30 stuk..  allemaal dezelfde schade: schaven op de zuiger bij de uitlaatpoort. In NL gaat het gek genoeg wel goed met deze cilinders
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo apr 22, 2009 10:09 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Zal wel een temperatuurkwestie zijn dan denk ik? Uitlaatkant word natuurlijk sowieso warmer dan de rest van de zuiger...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: do apr 23, 2009 4:13 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
schijnt dat de cilinders wat lager liggen heb ik vernomen.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do apr 23, 2009 5:17 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Uitlaat kant, laat ook zien dat ze misschien te krap stonden? maar als de koeling slechter geworden is bij de uitlaat ivm het verlagen van de cilinder, wat ik wel vreemd vind ivm poort timings tenzij de Zuiger ook aangepast is (piston pen verhogen...).
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Sander
|
Geplaatst: do apr 23, 2009 5:36 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
De mijne werd ingereden door een teammaat van me maar zelfs in de eerste sessie inrijden en niet boven de 10.000 toeren komend liep deze vast..!
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: do apr 23, 2009 8:51 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
maar rijden jullie wel wat aan de krappe kant dan of niet?
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: do apr 23, 2009 9:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Nuno....
Willem weet dat de 2009 DD2 motoren dit probleem hebben en ook hij zal jou motor daarop moeten aanpassen. Dennis heeft er ook al 3 opgeblazen in 2 weken (race in Casteletto-Spain), dus hij moet Kombikart bellen (als importeur van die krengen) om voor een oplossing te zorgen.... ik zou niet zomaar de DD-2 accepteren zonder dat daar iets aan gedaan wordt.... Je hebt wel 6 maanden garantie, maar je zal net zien dat de problemen na de 6 maanden pas gaan komen.
Ik zou hem even bellen over dit punt... dan kan hij het niet vergeten nm.....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: do apr 23, 2009 9:13 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
ik moet hem morgen nog bellen want ben wel erg lang aan het w88 nu
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Sander
|
Geplaatst: vr apr 24, 2009 10:23 am |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 10:53 am Berichten: 63 Woonplaats: De Lutte
|
inrijden doen we altijd met een grotere sproeier, zeker niet te krap. Ik denk zelf dat de 2009cilinder(voor dd2 dan) hier in Nederland niet zo snel kapot gaat, wat de oorzaak daarvan is weet ik ook niet, ben er geen expert in. Misschien kwam het doordat de baan daar extreem lang is en de motor veel volgas gaat. Voor de max waren er weinig tot geen problemen met de nieuwe cilinders dacht ik.
|
|
Omhoog |
|
 |