Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Welke olie gebruiken jullie
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=492
Pagina 2 van 5

Auteur:  RJ [ wo mei 18, 2005 8:11 pm ]
Berichttitel: 

Ik gebruik ivbm sponsoring Eurol en en bevalt voor de 4 takt prima!

Auteur:  kege [ wo mei 18, 2005 9:02 pm ]
Berichttitel: 

castrol is toch goeie olie, je hebt ook TTS die ruikt super :-)
maar scooter-S is special ontwikkeld voor 2takt motoren die meer dan 15000 toeren draaien, ik ga wel eens andere kopen als deze leeg is.

Auteur:  joris [ wo mei 18, 2005 9:26 pm ]
Berichttitel: 

je moet het zelf allemaal weten maar 15000 toeren is niks voor een 100 cc die lopen rond de 18.000 toeren moderne zelfs 21.000

je olie moet dus bestand zijn tegen extreem hoge zuigersnelheden maarja '

de olie die ik gebruik kost 10 euries de liter en daar kun je dus 20 liter mee aan maken een revisie van een vastloper kost je rond de 120 euro als er niks kapot is gegaan

Auteur:  mats [ wo mei 18, 2005 9:28 pm ]
Berichttitel: 

Bardall,
maar ga over op Putoline

Auteur:  Paulo27 [ wo mei 18, 2005 9:50 pm ]
Berichttitel: 

Ik gebruik Putoline RS959.... volgens diverse schema's is dit een van de
beste olieen....
- smeert erg goed ook bij hele hoge toerentallen
- laat geen verbrandingsresten achter
- goede afvoer van temperatuur
- lange behoud van viscociteit...
- altijd goed vloeibaar, dus gaat niet klonteren ook niet bij koude temperaturen.

Suc6

Auteur:  David [ wo mei 18, 2005 9:54 pm ]
Berichttitel: 

Ik gebruik ook Putoline, weet alleen niet meer zo uit mijn hoofd welk type.
In de viertakt giet ik 5W40 olie, heb nog geen vast merk op dat gebied. Meen me een test van de consumentenbond te kunnen herinneren waaruit bleek dat goedkope olie van de Hema (!) als beste getest was.

Auteur:  Paulo27 [ wo mei 18, 2005 9:59 pm ]
Berichttitel: 

Dan gooi je die er toch in.... als het goed is.. kan het geen kwaad....
en nog goedkoop ook ! (mag ik aannemen)

Auteur:  David [ wo mei 18, 2005 10:13 pm ]
Berichttitel: 

Haha nou ik heb er de laatste keer gewoon BP-spul ingegooid (dichtsbijzijnde benzinepomp), maar noemde dat Hema voorbeeld even op om aan te geven dat het merk wellicht niet alles zegt over de kwaliteit van de olie (op het gebied van motorolie dan he) :D

Auteur:  joris [ wo mei 18, 2005 10:14 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Putoline RS959....


dit is dus een 100% syntetische olie deze moet je niet gebruiken in een 100 cc motor maar in 125 cc automaat of schakel

voor de 100 cc moet je Kart 2 hebben dit is een 2-takt racing olie op basis van ricinusolie (castor) en is geschikt voor motoren die hoge toerentallen draaien zoals bijvoorbeeld een 100cc luchtgekoelde motor.

dit laatste stukje is een quote van vd spoel

dit probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken dus gooi de juiste olie in de juiste motor (afgezien van het merk)

men zegt ook dat je niet moet veranderen van merk als je er eenmaal mee rijd omdat je motor aan die olie went of dit waar is weet ik niet maar ik gok het er maar niet op :wink:

Auteur:  Paulo27 [ wo mei 18, 2005 10:20 pm ]
Berichttitel: 

Joris,

Zit wel een zekere mate van waarheid in.... de olie hecht zich aan de wanden
en als je dan andere olie gaat gebruiken, dan kan dat de aanwezige olie
(op de wanden) aantasten en verslechteren... Of niet ???

Gewoon goed de aanwijzingen lezen en de voorschriften van de fabrikant
dan zit je voorlopig goed.

Suc6

Auteur:  Sendatje [ wo mei 18, 2005 10:21 pm ]
Berichttitel: 

Ik gebruikt Castrol TTS d8 ik. Nooit geen problemen mee gehad.

Auteur:  David [ wo mei 18, 2005 10:30 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Zit wel een zekere mate van waarheid in.... de olie hecht zich aan de wanden

Eerlijk gezegd kan ik het me niet voorstellen. De olie hecht zich maar heel erg kort aan de wanden, vandaar dat je in alle benzine die je gebruikt olie moet mengen, en niet enkel in de eerste 10 liter ofzo.
Wat ik me voor kan stellen is dat de koolafzetting die na verloop van tijd ontstaat in het blok een andere samenstelling heeft naarmate er een andere olie gebruikt wordt. Wellicht dat dit tot extra, of verkeerde koolafzetting in het blok kan leiden. Bij motoren die vaak gereviseerd worden zal dit nauwelijks een rol spelen lijkt me.

Auteur:  jvd [ do mei 19, 2005 6:08 am ]
Berichttitel: 

ik gebruik motul 2-takt kartracing oid
wel dure olie, maar laat nouwlijks koolresten achter

tot nu toe kon ik telkens met 1 enkele veeg de powervalve schoon vegen
zonder dat er koolresten achterbleven

Auteur:  peter [ do mei 19, 2005 6:13 am ]
Berichttitel: 

owja powervalve schoonmaken
das het volgende projectje van mij :D

Auteur:  roy [ do mei 19, 2005 8:24 am ]
Berichttitel: 

jvd schreef:
ik gebruik motul 2-takt kartracing oid
wel dure olie, maar laat nouwlijks koolresten achter

tot nu toe kon ik telkens met 1 enkele veeg de powervalve schoon vegen
zonder dat er koolresten achterbleven
Die gebruik ik ook Afbeelding

Pagina 2 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/