Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 11:12 am 

Ooh bedankt! Dat lucht aardig op! Voor een 15 jarig jongetje zijn die centjes behoorlijk wat

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 11:32 am 

Je kan idd overwegen om het te laten zitten.
Het zit op 2 totaal verschillen plekken, nl tussen de uitlaat hoofdpoort en de bijgezette uitlaatpoort. Hier zouden thermische spanningen idd goed de oorzaak van de scheur kunnen zijn. De schotjes hebben voor de zuigerveren een belangrijke functie. nl het dragen van de zuigerveren zodat deze niet in de poorten schieten. Een scheurtje betekent een onderbreking van draagvlak en smeerfilm in een toch al minimaal draagvlak. Het is hier ook denkbaar dat het oppervlak nav de voortdurend intenser langsstromende hete uitlaatgassen iets tov elkaar wijkt en de loop van de zuigerveren op deze kritische plek minimaal gehinderd wordt. Het stukje zelf zal hier vast niet losraken, de scheur zit in het midden. Zou er toch een stukje losraken dan is het naar buiten maar dan zal de veer wel te weinig draagvlak hebben en breken in de poort met een hoop schade als gevolg.
Het schotje in de overstroom poort is een ander verhaal, zeker niet sneller heet door de geringe dikte maar juist koeler dan de omgeving met thermische spanningen als gevolg en voor z'n taak gewoon veel te dun en te recht geconstrueerd en veel meer kritisch als het om draagvlak en zuigerveerdruk gaat. Een scheurtje aan 1 kant kan ook zorgen voor een scheurtje aan de andere zijde en de stroming is naar binnen.
Idd kan lassen op beide plaatsen wel helpen maar ik kan me ook voorstellen dat deze minder homogene structuur ook maar tijdelijk zal houden.
Kan me zo voorstellen dat er meer mensen bewust of onbewust met dit verschijnsel rondrijden
Als ik zelf de keuze had zou ik een andere goede cilinder kiezen en deze met regelmaat in de gaten houden (endoscoop oid).
Er zijn natuurlijk meer zaken die eea be"invloeden maar -indien origineel en als dit vaker zo voor komt- is de fabrikant in een zoektocht naar bruikbaar vermogen waarschijnlijk net iets te iets te ver gegaan met het weghalen van materiaal.

Misschien tegenstrijdig maar in een heel andere toepassing: Weet iemand of het oplassen van gietijzeren cilinders ook ergens netjes verzorgd kan worden?
Heb nl van een 2 takt oldtimer een heel net 2 cilinder 2 takt cilinderblok waar in 1 van de cilinders de pistonpenclip en daarmee de pistonpen ooit is losgeraakt en een spoor getrokken heeft in de cilinderloop.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 7:02 pm 

Powerseal repareert ook gietijzeren cylinders.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 10:36 pm 

:D Thx!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2