Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Koppeling Honda390
BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 7:54 pm 

TKS heeft die koppelingen vermoedelijk inderdaad ooit verkocht, anders had ie niet bij ze op de website gestaan neem ik aan. Heb ze destijds gebeld, foto's gemaild, en ook de link naar het artikel op hun eigen website gestuurd, maar helaas konden ze me toen niet verder helpen. Vond dat zelf ook vreemd :roll:

@Allkart, ja de Suco is nog zwaarder, hoewel de diameter kleiner is. Ik heb ze destijds gewogen, ben helaas vergeten wat het precies was, maar er zat duidelijk verschil in.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 8:05 pm 

TKS is heel erg misleidend op hun site (en niet alleen daar, maar dat is een ander verhaal).
Het is mij opgevallen dat men sterk verouderde informatie gewoon laat staan. Dit is of laksheid, of gewoon misleiding. Veel zaken die op hun site staan verkopen ze allang niet meer of de gegevens (o.a. prijzen) waren verouderd; zo hebben ze heel lang geadverteerd met TKM motoren die men allang niet meer had + dat de geclaimde omschrijvingen niet klopten.

Dus pas op met TKS..... (heb ik helaas uit eigen ervaring moeten ondervinden)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 8:13 pm 

Wat Wilfred zegt kan ik deels bevestigen. Uiteindelijk is alles wel goedgekomen maar de service (en wel meer dingen) was niet echt goed. Ik moest overal zelf achteraan terwijl af was gesproken dat zij contact met mij op zouden nemen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 9:09 pm 

@Allkart: Het verband tussen het langer worden van de veer t.g.v. een kracht is de veerconstante. Zolang het gewoon een lineaire veer is, ga ik wel vanuit, kun je met de lengteverandering en de benodigde kracht de veerconstante berekenen (met een progressieve of degressieve veer ook, maar dat word een iets ingewikkelder verband dan de lineaire veer).

c=F/s > de veerconstante (in Newton per meter [N/m]) is de kracht (in Newton [N]) gedeeld door de uitrekking (in meter [m]). De lengte van een veer word volgens mij altijd in rust aangeduid dus als je nog een goede veer hebt en toevallig een krachtmeter ter beschikking hebt dan kun je het zo bepalen.

Aan de hand hiervan zou je dan eventueel nieuwe veertjes kunnen bestellen, alleen weet ik niet of die dan verkrijgbaar zijn maar je kunt het allicht proberen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 9:28 pm 

Ik heb ook goede en minder goede ervaring met tks. Maar als je een binnen werk van zo'n koppeling wilt hebben dan bel je of rij je er gewoon langs en vraag je ernaar. Zaken die je met iemand doet heb je altijd zelf in de hand. Goede afspraken maken!

succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2009 10:03 pm 

@Marlon_ruchtie

Ik begrijp wat je bedoeld. maar ben niet in bezit van een krachtmeter (nm) .
In mijn geval had ik dus op 1 schoen de oude veer gezet en de 2e schoen een nieuwe. en zo met de hand het verschil gevoelsmatig gemeten. en heb geluk dat ie dus uiteindelijk hetzelfde doet als voorheen. gewoon goed.

Of de kwaliteit hiermee afneemd weet ik niet. dat zal later blijken.
Maar voorlopig is dit voor mij de enigste oplossing. behalve dan een nieuwe koppeling te kopen.

Maarja... met zulke dingen moet je eigelijk dan gewoon experimiteren. Ik had dan geluk dat ie gelijk deed wat die moest doen. iets gas geven en rijden maar. maar er zullen ook mensen zijn (denk ik) die liever hebben dat de koppeling later ingrijpt. en dan zou je ook weer een sterkere veer moeten hebben.

en dan kan die formule van jou zeker van pas komen.
-----------------------------------------------------------------------
@David
Mocht het goed komen met de veren ,en je wild de koppeling behouden.
die schoenen had ik gister nog vergeleken met remschoenen van een honda mt5 (bromfiets)
en wat ik hieruit kon opmaken is dat het gewoon bewerkte remschoenen zijn van een brommer of crossmotor. Dus denk niet speciaal gemaakt voor deze koppeling. omdat er aan gefreest is en een extra gaatje zit voor de hierbesproken veer. en zoals je op de foto kunt zien hebben ze ijzeren staafjes erin geslagen voor het gewicht. alleen stond er geen merk op de schoenen. misschien onder die ijzeren staafjes wel.

Misschien voegt dit niets toe aan de topic. maar misschien handig om te weten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 9:57 pm 

@David

Ik heb op m'n werk nog gezocht ,maar kan helaas geen goede veer meer vinden.
Maar als je naar een veren leverancier gaat ,kan je zeker wel de goede krijgen alsnog.

Dus... als je nog opzoek bent naar de veren. wil ik jou wel mijn oude veer opsturen.
daar kunnen ze nog genoeg info uithalen. ook al is die niet zo gaaf meer.
Hij funtieneerd nog wel.

PB me maar als je de veer wild hebben.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2