Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: vr jan 30, 2009 9:58 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Maakt niet uit David ik heb het nieuwe type dus de klikjes tikjes zijn hoor en voelbaar thanks
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Stefan.Rovers
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 11:07 am |
|
Geregistreerd: do aug 28, 2008 10:59 am Berichten: 10
|
Kan iemand uitleggen wat je voelt en hoort als de powervalve open gaat? Klinkt de motor dan anders? Een scheller geluid bijv.? En is dat geluid hoorbaar vanaf het toerental dat hij open gaat tot hij weer dicht gaat (onder dat toerental) of hoor je een korte "klik of zo" bij het "afgestelde toerental"? Met andere woorden: Kun je, als je een fragment zou horen aan het geluid van de motor, horen of de powervalve open of dicht staat?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 11:20 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat je wel behoorlijk expert moet zijn wil je aan een geluidsfragment kunnen horen of de powervalve open of dicht staat. Tijdens het rijden (dus als je zelf achter het stuur zit) kan je wel horen en soms ook voelen als de powervalve open gaat, alleen het is niet altijd even duidelijk hoorbaar/voelbaar.
|
|
Omhoog |
|
 |
Stefan.Rovers
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 11:47 am |
|
Geregistreerd: do aug 28, 2008 10:59 am Berichten: 10
|
Dat je het kunt horen als je zelf rijdt weet ik, maar de vraag is: wat hoor je dan? Hoor je een klik, hoor je een scheller geluid in de motor?
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr mei 08, 2009 12:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je hoort geen klik, je hoort een verandering in het geluid, maar ik zou even niet weten hoe ik dat zou moeten omschrijven.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 12, 2009 6:08 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
geluid wordt iets dieper/donkerder (er gaat immers iets open) en je kart loopt dat iets meer door .....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: di mei 12, 2009 7:27 pm |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Een tip voor alle rotax max eigenaren, vandaag hebben wij een Rotax Max motor geopend waarvan de Powervalve NOOIT schoon gemaakt is. De klep gaat niet meer uit de cilinder! En bij het verwijderen van deze klep heeft hij enorm veel schade aangericht.
Reinig de powervalve dus op tijd!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: di mei 12, 2009 7:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Dat doe ik altijd ...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo mei 13, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
igot...
bedankt voor de tip..... ik reinig de powervalve altijd nadat ik gereden heb.... dus zeker op tijd !
maarrrrr,,, hele goede tip.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn31
|
Geplaatst: za apr 21, 2012 6:27 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Ik heb vandaag de powervalve schoongemaakt. Maar op welke wijze krijg je de zwarte aanslag er het beste af? Geprobeerd met remreiniger en met mijn nagels te krabben, maar ging niet weg. Tot slot ging ik het weer in elkaar zetten, maar hoe ver draai je de schuif er weer in?
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: za apr 21, 2012 8:09 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Door eerst en vooral goede olie (Denicol, Motul of Elf) te gebruiken voorkom je de zwarte aanslag. Om ze eraf te krijgen, gewoon met een cutter (exactomesje) erover heen schrapen, evt klein beetje schuurpapier met hele fijne korrel.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: ma apr 23, 2012 10:35 am |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Ik maak het met staalwol en oude mengsmering schoon, Basjuh heeft dat laatst trouwens voor me gedaan  . Je hebt er powervalve-tools voor om ze snel uit en in elkaar te zetten.
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: ma apr 23, 2012 12:58 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Jup inderdaad! Powervalve moet je schoon houden, doe ik ook na elke dag. Met zo'n tooltje gaat dat snel, als je er eentje wilt kan je altijd bij mij terug, heeft Basjuh ook van mij gekocht.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn31
|
Geplaatst: ma apr 23, 2012 1:00 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Kun je een foto laten zien, om te kijken wat het is? Maar is dit om het schoon te houden of de pin er weer op de juiste afstand in te draaien?
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: ma apr 23, 2012 1:09 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Geen van beide. Het is om de grote veer terug over het kapje (op de groene rubber) te zetten.
|
|
Omhoog |
|
 |