Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ah je hebt de verschillende materialen dus echt met elkaar vergeleken.
Ik heb nog niet zo vaak een motor van een auto open gehad, vandaar dat ik die vergelijking nog niet heb kunnen maken, en me afvroeg wat het verschil nu daadwerkelijk was.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:12 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
klein voorbeeldje leerkracht van mij zei dat bij de nieuwe bmw (dacht dat het de nieuwe 330 was) dat er een druk word uitgeoefend op iedere zuiger van 6 ton dus tel maar uit want het zijn er 6 daar ga je met een pakking van een kartje niet toekomen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb vaak genoeg een automotor los gehad op school. De automotor van tegenwoordig is dermate doorontwikkeld dat er al verschillende materialen pakking in één en dezelfde motor zitten.

Ik heb al meerdere verhalen gehoord van benzinepompjes e.d. die er niet goed tegen konden, en hierbij zou het niet vreemd zijn als de pakkingen van een 2T motor het ook niet echt op prijs stellen. Aangezien de benzine bij een 2T motor zo'n beetje met elke pakking in contact komt zou dit problemen kunnen veroorzaken. Bij een 4T zal het met pakkingen weinig uitmaken omdat de benzine hier als het goed is niet mee in contact komt, behalve als je een carburateur hebt waar toch ook de nodige pakkingen in verstopt zitten. Het probleem is vooral dat er bepaalde stoffen in zitten die als weekmaker kunnen gaan fungeren, hetgeen uiteraard niet echt ideaal is als je praat over pakkingen en keerringen (alhoewel deze wel wat kunnen hebben volgens mij)...

Ik zou me zo voor kunnen stellen dat een membraan sommige toevoegingen ook niet echt leuk zal vinden, hier kan ik echter weinig over zeggen omdat ik daar niet echt wat vanaf weet...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@ Waldo: dat is nog niet eens zo gek. Piekdrukken kunnen, zeker bij goed veel voorontsteking, echt belachelijk hoog worden.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Laten er nu helemaal geen pakkingen aan een zuiger zitten, maar goed het gaat een beetje offtopic nu.
Mijn punt is dat iedereen altijd roept dat er allerlei materialen zomaar oplossen in Vpower, en ik me in veel gevallen afvraag waar mensen die wijsheid vandaan halen, hebben ze het verzonnen, van iemand anders gehoord, beredeneerd of daadwerkelijk zelf getest?
Aangezien alleen het laatste betrouwbaar is, en ik het dus niet daadwerkelijk getest heb kan ik noch bevestigen noch ontkennen dat er onderdelen van je motor eerder kapot gaan door Vpower.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
gewoon euro98 tanken! dat is goed genoeg :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 10:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb het inderdaad niet daadwerkelijk getest, wel verschillende verhalen gehoord over dingen die erop stukgelopen zijn. Ook heb ik laatst nog gezien hoe ze dat V-Power spul maken, en ze voegen er dus daadwerkelijk stoffen aan toe die normaliter afgefakkeld zouden worden... Allemaal met oog op het "milieu", en dus niet op zogenaamd "extra vermogen".

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 11:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Een ieder tankt wat hij/zij wil toch....

Volgens mij heb je tegenwoordig geen slechte brandstof meer..

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 11:09 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
toch wel hier bij ons in belgie heb je ook oeral ik weet niet als het in nederland ook is maar ik tankte met mijn scooter altijd andere benzine en ben 1x daar gaan tanken en motor liep echt heel slecht , veel mensen zeggen ook dat als je daar tankt dat je minder kilometers maakt met hetzelfde aantal liters..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 7:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
de kwaliteit van de brandstof is idd wel verschillend ook in NL namelijk :( heb 2 voorbeelden

als ik bij me in de buurt tank bij de ene en gooi hem vol loopt ie lang niet zo goed als de ander( ik dacht het zal wel aan mijzelf liggen) niet dus... mn pa en me neef kampen al met het zelfde probleem. maar omdat ik nu op gas rijd ^^ dacht ik van, al het gas is gelijk ook niet ik tank bij-- JG blokzijl-- en me auto loopt beroerd en ik ga 10 km verderop tanken bij --Spang-- en problemen met stotteren en inhouden zijn verholpen k was al met me auto naar gas techniek lui geweest,maar konden niks vinden :?

dus al met al tussen brandstof en brandstof zit verschil helaas :? :(

.....

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 7:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
p.s ik bedoel dat het ff over auto's gaat :oops:

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 12:31 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Ik geloof echt niet dat Vpower schadelijk zou kunnen zijn voor pakkingen. Het zou vroeg of laat dan duidelijk worden en shell kan dan enorme schade claims van de auto industrie verwachten. Daarbij zorgt de olie-auto lobby er wel voor dat hun producten op elkaar afgestemd zijn, het gaat hier om miljarden euro's en daar wordt echt niet het gokje genomen of pakkingen gaan oplossen. En dat pakkingen van een kart wel tegen 95/98 bestand zijn maar dan toevallig niet tegen Vpower geloof ik ook niet.

Citaat:
Het schijnt zelfs zo te zijn dat nederlandse V-Power op 93 octaan zit

Vpower in Nederland zit op 96-97. In duitsland op 100 omdat daar de auto gemiddeld zwaarder belast wordt.

Citaat:
klein voorbeeldje leerkracht van mij zei dat bij de nieuwe bmw (dacht dat het de nieuwe 330 was) dat er een druk word uitgeoefend op iedere zuiger van 6 ton dus tel maar uit want het zijn er 6 daar ga je met een pakking van een kartje niet toekomen

Is totaal niet relevant. Het gaat erom of pakkingen in je benzine toevoer aangetast worden. En vergis je niet in je kart blokje....daar zit ook makkelijk een ton op dat kleine zuigertje te persen

On topic: ik tank altijd 98 (ICC). Ik heb al eens detonatie schade gehad en dat is niet tof (zuiger en cilinder gehemeld). Maar als het voorheen goed gegaan is met 95 zou ik gewoon 95 aanhouden....als die niet pingelt is er geen reden hoger in octaan te gaan. Vermogensverschil is er iig niet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2008 4:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
ok dan weet ik genoeg thanx ;)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David