Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2005 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Aerox-Evo70 schreef:
stel ik verklein al het volume achter de spoelpoorten en in de spoelkanalen, dan zal de stroomsnelheid daar hoog zijn en dus de vulling erg snel, maar hoe krijg ik dan al de uitlaatgassen eruit ?


Grote uitlaatpoort :P
De rotax max motoren maken gebruik van een powervalve op de uitlaat, deze regelt de grootte van de uitlaatpoort. Als het ware variabele uitlaattiming. Dat zou mischien wel een optie zijn voor jou, om er een powervalve op te maken

Aerox-Evo70 schreef:
wat ik dus van jullie wil weten:
- wat doet men bij kartmotoren om meer toeren te draaien zonder koppel te verliezen ?

.....in elk geval elk onderdeel zo licht als mogelijk maken, zodat je veel toeren kunt draaien, en daar verlies je geen kracht door (in de zin van koppel of vermogen) (slijtage is wel hoog; bij de ICA na 2 tot 8 rijuren kan de motor in revisie)

en de 100cc automaten (ICA) zijn zonder koppeling uitgevoerd, dus daar treden ook geen verliezen op......

[hr]

Dus je kunt proberen om je hele blok uit elkaar te halen, en proberen van elk onderdeel een paar gram af te snoepen.
Verder mischien een powervale erop zien te krijgen, als dat mogelijk is weet ik niet (wild idee, maar mischien kun je er iets mee) en dan denk ik dat je verder gewoon met de afstelling van alles moet proberen. (En alles opschrijven wat je gedaan hebt, zodat je het later weer kunt terugzetten)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2005 9:15 pm 
ok, maar ik denk dat je wel wat roterende massa nodig hebt om de compressie te overwinnen, anders loopt ie heel moeilijk... (denkend aan krukas en ontsteking)

met een powervalve kun je volgens mij alleen het koppel op lagere toerentallen verhogen, maar het idee is dat ik op 1 toerental draai, dus het op toeren komen en koppel bij lage toerentallen boeit verder niet...


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2005 3:50 pm 

Geregistreerd: ma apr 25, 2005 3:27 pm
Berichten: 26
de icc motoren hebben onderin nix geen kracht, bij ongeveer 10k gaan ze pas, en lopen ze door tot ongeveer 14500. als je hiervan een grafiek zou zien, zou het hoogste koppel niet ver van de lijn van het hoogste vermogen ofzitten(verticale lijn). hoe dichter ze bij elkaar zitten, hoe meer kracht je hebt. ik weet nie bij hoeveel toeren je scooter wegrijdt maar dat zou je dus zover mogelijk moeten verlaten. om in 1 keer je volle vermogen te verkrijgen.
we hebben hier ook een scootertje staan met 17 pk, en die rijdt pas weg bij ongeveer 10k.
en anders misschien iets net als bij een rotax max maken, powervalve, die zorgt ervoor dat de rotax ook onderin trekkracht heeft.
misschien heb je er wat aan.
groeten michiel

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg laag


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2005 7:54 pm 
tnx voor je reactie :) maar ik ben echt op zoek naar topvermogen, bij lage toerentallen (12k en minder) waar ik overigens maar heel kort zit heb ik al teveel vermogen. ik ben op zoek naar vermogen richting de 15k rpm.

heeft er iemand misschien een foto van de binnenkant van zo'n blokje?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2005 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
Beste wat ik kan vinden voor je,
Afbeelding

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2005 9:46 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
, bij lage toerentallen (12k en minder) waar ik overigens maar heel kort zit heb ik al teveel vermogen. ik ben op zoek naar vermogen richting de 15k rpm.


dan moet je volgens mij met je uitlaat lengte (bochten middenstuk en diameter tegen conus) en je onstekingtijdstip en je membramen rommelen maar dan verleg je je power band of je em daar mee ook korter en feller kan maken weet ik niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2005 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,
Als we hier een nieuw type motor voor een scooter aan het ontwerpen
zijn en deze komt op de markt..... wil ik uiteraard wel mijn deel aub ....
(als moderator van dit Forum)

thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 3:52 pm 

Geregistreerd: ma apr 25, 2005 3:27 pm
Berichten: 26
ik heb hier '3 blokjes liggen, formule c, tm en rotax, kzal van allemaal de timingen wel is opmeten en een poortmap maken, daar hebbe we misschien meer aan.

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg laag


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 5:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
ik krijg volgende week een nieuwe bovenkop op mn TM blok, waar weer een kopje binnen in zit die ik per baan kan vervangen. dus als ik op een baan rijd waar ik een hoge top moet hebben zet ik er een andere in dan op een baan waar ik veel trekkracht moet hebben... die lui zijn echt pk tovenaars waar dat vandaan komt :D

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 5:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Met zo'n ding heb ik al in mijn handen gestaan bij MDR226. Hij maakt ze zelf, gaat echt een heel uitkienwerkje in zitten. Het is nog lang niet makkelijk om er een vorm in te draaien die en snel, en legaal is :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
tandwielen wisselen gaat veel sneller :P:P:P

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 8:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
dacht het niet... water eraf, 6 boutjes los, kopje eraf, nieuw kopje erop, 6 boutjes vast en nieuw water erin... gaat aardig sneller als je ketting eraf halen, nieuw tandwiel erop en dan je ketting nog weer afstellen

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
twee bouten aan de onderkant bij het blok zijn zo los
dan twee ophet tandwiel
ketting hoeft er niet af hoor :D
ik ben er aardig bedreven in geraakt en ik weet zeker dat ik in inder geval sneller een tandwiel wissel dan een hele kop verwisselen
met water vullen moet je ontluchten anders kan je motor te warm worden
maar voor de allerlaatste tienden is een tandwiel wisselen denk ik wat te grof

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2005 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@ Jeroen, ik weet niet of je het al een keertje gedaan hebt, maar dat verwisselbare stukkie zit niet in de kop geschroeft, maar geperst. Dat krijg je er dus niet zomaar 123 even uit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2005 5:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
toch niet, bij mij zit hij er los in, wordt vastgemaakt dmv de bougie

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David