Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 10:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
In het reductiehuis, waar je natte koppeling inzit, zit een vertanding van 1:2 (dus een vertraging factor 2)

90 tanden op de achteras zou ik niet doen, betwijfel eerlijk gezegd of het wel past....

Ik denk dat je met ong. 50km/h wel redelijk in de buurt zit, dat max. toerental kan ook wel ongeveer kloppen...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2008 8:18 am 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Oke, heb er helemaal niet aangedacht dat er natuurlijk al een vertraging van 2 in zit.
Dit maakt het allemaal een stuk logischer.

Ik heb een foto gemaakt van het schroefje dat ik bedoelde.
Ik vroeg me af waarvoor deze dient.
Het is het goude schroefje dat op de carbarateur zit.


http://img264.imageshack.us/img264/3169 ... 007vs9.jpg


Ook heb ik gemerkt dat als ik de motor op een laag toerental laat lopen er een raar geluid bij de koppeling vandaan komt.
Het is een het geluid alsof er iets aanloopt. Het geluid is niet constant.
Ik hoop dat iemand mij daar misschien iets meer over kan vertellen.

Bedankt!
Groetjes,
Ben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 9:31 am 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Hallo Ben,

Ik heb een handleiding van de GX-200 blok liggen met daarin een beschrijving van alle schroeven die je tot nu toe beschreven hebt. De laatste foto is de stationair-afstelling van het blokje. Hiermee bepaal je
hoeveel benzine je in de carbaratuer duwt bij stationair lopen. Je hebt
ook nog een stelschroef om het stationair toerental vast te stellen. Dit is de schroef die iets hoger zit waar een kruis-schroevendraaier in moet.

Stuur me je email-adres via een PB en ik zal de handleidingen doormailen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 9:37 am 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Komt het onbekende geluid uit de koppeling of uit het blok.
Als je motor niet soepel loopt, merk je dit direct aan de koppeling
omdat deze de motor direct belast.

Als de motor niet loopt, kun je dan de uitgaande as vrij rond draaien en hoor je dan hetzelfde geluid of gaat het dan ook stroef?
In de koppeling zit niets meer dan een ketting-overbrenging met
daarin het koppeling-mechanisme wat gebruikt maakt van de centrifugaal-krachten. De olie werkt als koeling om de levensduur te verlengen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 27, 2008 11:37 am 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Bedankt voor je reactie en antwoord.
Het schroefje waar we het over hadden,
(wat je zei dat voor de toevoer van de benzine van de stationairstand is),
Wat heeft dit schroefje voor een effect op de motor?
Ik begrijp dat je de toevoer van de benzine er mee kan regelen,
maar wat heeft dit voor een effect op de motor/stationairstand, wat gebeurt ermee als je het schroefje aandraaid?


Over het geluid wat ik bedoelde.
Het geluid komt uit de koppeling, en je hoort het niet constant.
Het zijn korte felle geluiden die je hoort en het lijkt wel of er op dat moment iets aanloopt.

Ik vind het zeer aardig dat je jou handleiding wilt emailen.
Alvast heel erg bedankt.


Laatst bijgewerkt door ben12345 op wo apr 07, 2010 4:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 6:36 pm 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Na een aantal dingen te hebben afgesteld zijn er nog een aantal vragen naar boven gekomen.
Als de motor een paar minuutjes loopt komt er een soort verflucht vrij.
Een geur alsof je verbrand verf ruikt, waar kan dit aan liggen of kan het komen omdat hij nog nieuw is?

Ook hoor je nog steeds een raar geluid uit de koppeling komen.
Dit geluid hoor je alleen als de motor zijn toerental verhoogd. Je hoort het dus niet als hij stationair of op volle toeren draait.
Het lijkt erop dat het geluid ten gehore komt als de koppeling aangrijpt.
Je hoort dan een raar, soort knarsend geluid.

Heeft dit te maken met de koppeling en wat zou dit kunnen zijn?
Mijn laatste vraag aan jullie is hoeveel olie jullie in de koppeling gooien,
misschien verklaard dit dat rare geluid.


Laatst bijgewerkt door ben12345 op wo apr 07, 2010 4:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 30, 2008 8:40 pm 

Geregistreerd: do maart 20, 2008 9:41 am
Berichten: 17
Niemand?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 30, 2008 11:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Helaas, voor mij alweer een hele tijd geleden dat we met die Honda reden, kan me geen vreemde geluiden meer herinneren.

Verflucht kan inderdaad liggen aan de nieuwigheid.

Je zou ppk eens op het forum van onze collega's in Belgie kunnen kijken, aangezien zij ook met Loncins racen, en dus wat meer ervaring hebben met die dingen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 31, 2008 10:36 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
De verflucht kan ik niet verklaren...

Is het ook een nieuwe koppeling? Laat de olie er eens uitlopen
en controleer ofdat er geen stukjes tandwiel of andere metalen
tussen zitten. Dan weet je meteen ofdat er iets niet goed zit
in de koppeling.
Wat je ook eens kan proberen is om de kap van de aantrek-touw
eraf te halen en dan eens aan deze as draaien. Komt het geluid
dan ook ten gehore. Mogelijk aandrijven met een boormachine
en de bougie verwijderen, anders slaat de motor aan....

De olie moet tot aan de peilstok komen, zoals in de handleiding
beschreven staat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2008 8:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Uithoorn
Als ik zo hoor hoe het blok loopt, hoef je niet aan 1 van de schroeven te komen. Door het goude schroefje een kant op te draaien, geef je op dat moment de motor meer of minder benzine/lucht. Dus als je motor stationair steeds afslaat, ook na het warmlopen, dan moet je wat aan de schroef draaien en dan zal je zien dat hij wel blijft lopen.. De top van de motor licht meestal op de 5800 tpm. En over de verflucht, het kan zijn dat delen van de motor zijn gespoten met een warmtebestendige verf. Na het aanbrengen hiervan gaat dat inbakken. Wat altijd lkkr gaat stinken, als dit inderdaad het geval is gaat deze lucht vanzelf weg.
Succes ermee!

Gr,

Felix

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David