Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 10:42 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Wat is trouwens te kort komen? Het kan best dat je motor niet doorgaat net omdat ie al te arm staat...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 11:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
brandstof tekort nazingen van de motor mengsel te arm vermogen inhouden en op ten duur motor kapot lopen door te weinig benzine.

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 7:03 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Swiss 100cc iame Racer
brandstof tekort nazingen van de motor mengsel te arm vermogen inhouden en op ten duur motor kapot lopen door te weinig benzine.


Huh?

Sorry, ik dacht dat de voertaal hier Nederlands was. Met inbegrip van leestekens... :??:

Of heb ik wat gemist?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 4:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
ik weet niet hoe ze in kartland praten :P

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 8:50 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Niet zoals op MSN of in een SMS'je kan ik je al zeker vertellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heren, het toevoegen van een enkele punt of komma zal inderdaad een meerwaarde voor de leesbaarheid van dit topic betekenen, een discussie over taal en spelling voegt echter weinig toe waar de topicstarter iets aan heeft.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 2:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
sorry dat ik het zeg, maar is dit geen nederlands genoeg ? :S ik probeer alleen maar te helpen :S

mijn exuses David . :oops:

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 3:46 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Hey Swiss, het spijt me maar ik kan echt niet helemaal begrijpen wat je daar geschreven had vandaar mijn opmerking. Zal wel met de beste bedoeling geweest zijn hoor.

Om dan terug on-topic te gaan: Wat bedoel je juist met:
Citaat:
nazingen van de motor

De rest geraak ik misschien wel uit maar dit gaat mijn petje te boven.

Blijkbaar ben ik wel de enige hier?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 5:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
nazingen is dat dat de motor te weinig brandstof krijgt, en dan maakt ie veel toeren zonder dat je aan het gasgeven bent :( dan kan je hem ook niet afstellen , d.m.v luchtschroeven en jet sproeier.

@Beire srry dat ik zo deed want het kwam een beetje raar over vond ik ,maar zand erover :D ;)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 8:16 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Alvast ontzettend bedankt voor de vele tips.
Inmiddels draait de motor weer perfect en ben ik met mijn volgende project bezig, meer vermogen, voor zover de motor dit toelaat.

inmiddels de carburateur uitgefreesd en er een mooi geflowde bus ingezet.
En tevens een eigen ontwerp inlaathuis / luchtfilterbevestiging gedraaid.
Het inlaat traject loopt nu zeer mooi over tot aan de gasklep. ik heb er nog niet mee gereden maar slechter kan het er in ieder geval niet van worden denk ik. Wat zou ik nog meer kunnen doen om het vermogen van deze motor iets op te krikken ?

gr, Reinier

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 9:38 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
@ Masteryoda; knap gedaan hoor.

@ Swiss, bedankt voor de verklaring, had echt waar nog nooit van "nazingen gehoord".
Om te weten of de motor te veel of te weinig benzine krijgt doe ik als volgt -> aan het einde van het recht stuk hou ik mijn hand lichtjes voor de luchtinlaat, neemt de motor ineens op dan staat ie te arm. Doet hij integendeel andersom en zakt hij in toeren dan staat hij te rijk.
Ieder zijn manier hé.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David