Auteur |
Bericht |
Beire
|
Geplaatst: vr feb 22, 2008 10:42 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Wat is trouwens te kort komen? Het kan best dat je motor niet doorgaat net omdat ie al te arm staat...
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: vr feb 22, 2008 11:52 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
brandstof tekort nazingen van de motor mengsel te arm vermogen inhouden en op ten duur motor kapot lopen door te weinig benzine.
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: za feb 23, 2008 7:03 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Swiss 100cc iame Racer brandstof tekort nazingen van de motor mengsel te arm vermogen inhouden en op ten duur motor kapot lopen door te weinig benzine.
Huh?
Sorry, ik dacht dat de voertaal hier Nederlands was. Met inbegrip van leestekens...
Of heb ik wat gemist?
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo feb 24, 2008 4:08 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
ik weet niet hoe ze in kartland praten 
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: zo feb 24, 2008 8:50 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Niet zoals op MSN of in een SMS'je kan ik je al zeker vertellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo feb 24, 2008 9:19 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Heren, het toevoegen van een enkele punt of komma zal inderdaad een meerwaarde voor de leesbaarheid van dit topic betekenen, een discussie over taal en spelling voegt echter weinig toe waar de topicstarter iets aan heeft.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma feb 25, 2008 2:44 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
sorry dat ik het zeg, maar is dit geen nederlands genoeg ? :S ik probeer alleen maar te helpen :S
mijn exuses David . 
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma feb 25, 2008 3:46 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Hey Swiss, het spijt me maar ik kan echt niet helemaal begrijpen wat je daar geschreven had vandaar mijn opmerking. Zal wel met de beste bedoeling geweest zijn hoor.
Om dan terug on-topic te gaan: Wat bedoel je juist met: Citaat: nazingen van de motor
De rest geraak ik misschien wel uit maar dit gaat mijn petje te boven.
Blijkbaar ben ik wel de enige hier?
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma feb 25, 2008 5:28 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
nazingen is dat dat de motor te weinig brandstof krijgt, en dan maakt ie veel toeren zonder dat je aan het gasgeven bent  dan kan je hem ook niet afstellen , d.m.v luchtschroeven en jet sproeier.
@Beire srry dat ik zo deed want het kwam een beetje raar over vond ik ,maar zand erover 
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: ma feb 25, 2008 8:16 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
Alvast ontzettend bedankt voor de vele tips.
Inmiddels draait de motor weer perfect en ben ik met mijn volgende project bezig, meer vermogen, voor zover de motor dit toelaat.
inmiddels de carburateur uitgefreesd en er een mooi geflowde bus ingezet.
En tevens een eigen ontwerp inlaathuis / luchtfilterbevestiging gedraaid.
Het inlaat traject loopt nu zeer mooi over tot aan de gasklep. ik heb er nog niet mee gereden maar slechter kan het er in ieder geval niet van worden denk ik. Wat zou ik nog meer kunnen doen om het vermogen van deze motor iets op te krikken ?
gr, Reinier

|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma feb 25, 2008 9:38 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
@ Masteryoda; knap gedaan hoor.
@ Swiss, bedankt voor de verklaring, had echt waar nog nooit van "nazingen gehoord".
Om te weten of de motor te veel of te weinig benzine krijgt doe ik als volgt -> aan het einde van het recht stuk hou ik mijn hand lichtjes voor de luchtinlaat, neemt de motor ineens op dan staat ie te arm. Doet hij integendeel andersom en zakt hij in toeren dan staat hij te rijk.
Ieder zijn manier hé.
|
|
Omhoog |
|
 |