Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 7:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ik denk hetzelfde als Bo, en wat David zegt kan ook nog wel eens zo zijn, ik denk dat je veelte lang gegeared staat.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 8:25 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
maar als je toch op het rechte stuk vol in je toeren komt is het toch goed ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ja dat klopt Joris, alleen heb ik dat in de voorgaande posts niet gelezen, of heb ik het mis?

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Fart op di okt 16, 2007 9:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Vught
Ik kan me nog uit mijn RM tijd herinneren dat je je tandwielen koos op basis van de langzaamste bochten. En of je dan op het rechte stuk iets verliest maak niet zoveel uit omdat je met het uitkomen van de bocht veel wint. Bij een ICC stel je de tandwielen (meestal) idd af op het rechte stuk maar dat komt omdat je versnellingen hebt.

_________________
LenzoKart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Hallo Bo,

Er wordt niets getuned hoor. Ik heb alleen begrepen dat er wat kleine aanpassingen aan het blok zijn die nog worden doorgevoerd. Het hele tandwielverhaal zou best wel eens kunnen kloppen. Affijn, ik hoor binnenkort wel wat de bedoeling is. De top is echt geweldig van dit blok. Daar zou ik misschien best wel wat op kunnen inleveren. Hoewel ik van meerdere mensen heb gehoord dat mijn topsnelheid wellicht heel behoorlijk in takt kan blijven.


Laatst bijgewerkt door Ross1961 op di okt 16, 2007 9:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Hoi Fart,

Op het rechte eind (voor zover je daar in Amsterdam over kunt spreken) liep het blok tegen de 15.000 toeren. Na vervanging van de sproeier door Paulo (een 123 i.p.v. een 120) trok de kart direct op het rechte eind wat feller door en kwam ik nog gemakkelijker op de 15.000 toeren. Het is inderdaad alleen in de korte bochten een probleem. Het lijkt dan of hij te ver wegzakt en even nodig heeft om weer aan te zetten. Ik dacht eerst dat het aan mijn rijstijl lag (zal best nog wel een beetje meespelen hoor) maar Paulo kan toch bijzonder aardig doorplanken. Ook hij moest concluderen dat de kart in scherpe bochten teveel inzakte. Over de topsnelheid was hij echter zeer te spreken. De power is er.....alleen nu nog even op de juiste momenten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ik zou eerst eens die 125 sproeier plaatsen, mocht dit niet het gewenste resultaat geven dan zou ik toch voor een kortere gearing gaan, dit zijn de twee minst kostbare mogelijkheden die ik zeker zou uitproberen.

Het blokje moet 15.500 toeren kunnen halen? Heb je die er al op zien staan, zoniet gearing aanpassen.

Succes Ross

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Dank je Fart. Goede tip. Ik heb laag in de 15.000 toeren gezeten maar ik denk dat dit met een andere tandwielverhouding allemaal wat sneller kan gaan (wat het bereiken van het maximaal aantal toeren betreft dan). Ik reed nu op Amsterdam 12 - 85. Paulo had toevallig dezelfde tandwielsamenstelling. We konden in ieder geval nu een aantal zaken mooi even uitproberen. Wat zou jij voorstellen aan tandwielverhouding? Ik heb wel begrepen dat als ik naar een 11 ga dit tandwiel dan geen lager meer heeft. De voorkeur ging daarom uit naar een 12 tandwiel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 9:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ross,

Je zoou is kunnen proberen om naar een 87 te gaan ipv 85... kijken wat
ie dan doet.
Maar wat we vergeten is dat hij ook in de snelle bochten niet direct doorpakt in toeren.... hij blijft even azelen en dan gaat hij pas op het gas.
Uiteraard merk je in de korte bochten daar het meeste van.
(denk aan de bocht rechtsaf na het rechte stuk... weet je nog)

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 10:08 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
en als je voor dan een tandwiel van elf erop zet en achter laat staan of desnoods iets lager

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2007 10:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Helemaal gelijk Paulo. De frustratie is dan alleen nog maar groter omdat hij net lekker op toeren en snelheid is gekomen. Het verschil is dan dubbel zo groot.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2007 8:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
En je hebt alles al een keer schoon gemaakt, carburateur, alle gaten. En ik zou idd die sproeier 125 erin zetten, dit kan net het verschil wezen icm met de kortere gearing. Mijn Max had een enorme stotter op het rechte stuk, kwam netjes in toeren, kwam prima de bocht uit, maar bij 11.000 begon hij te haperen. Speedsupport ingeschakeld, bleek dat ik 3pk te kort kwam en dat ik maar 18.5pk had ipv 21.5. Kan dus ook gewoon een fabrieksfoutje zijn. Zou iig even proberen met deze 2 niet zo kostbare oplossingen.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2007 9:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Beste Allemaal,

Vandaag bij De Paauw langsgeweest om het probleem van het "doodvallen" te bespreken. Ik had tussentijds ook al een mail van een zekere Vincent ontvangen die precies hetzelfde probleem had. Hij heeft inmiddels een modificatie aan zijn motor laten doorvoeren. Er is iets aan de verbrandingskamer gedaan en ook iets aan de krukas. Tevens heeft hij het standaard 12 tandwiel vervangen voor een 11. Hij gaat een en ander zondag uitproberen.

Ik zit nu naar een nieuw vliegwiel te kijken met een 11 tandwiel. Ook heb ik een sproeier 125 meegenomen en de tandwielen 86 en 87. Ik heb gekozen voor een nieuw vliegwiel omdat ik nu eenvoudig het vliegwiel alleen maar hoef te verwisselen en niet steeds moet gaan zitten klooien met die tandwielen. Ik heb er natuurlijk ook voor gekozen omdat de kosten mij nogal meevielen voor dit nieuwe setje (80 euro).

Volgens Ben de Paauw en Miranda moet het probleem zo goed als verholpen zijn met het tandwiel 11. Mijn setje voor Amsterdam 12 - 85 was volgens hen niet de goede keuze (zoals Bo en Fart ook al aangaven). De baan is te kort en er zitten teveel bochten in om de power van de motor optimaal te kunnen benutten. 11 - 85 is volgens hen de beste samenstelling (dat zou overeenkomen met 12 - 92 maar dan raak ik de grond niet meer). Voor de langere banen adviseren zij 12 - 86 of 12 - 87. Gezien het feit dat ik de 15.500 toeren (nog) niet op de teller heb zien staan is de kans volgens hen dan ook groot dat ik qua topsnelheid (bijna) niets hoef in te leveren.

Zij vinden het doorvoeren van de nieuwste fabrieksspecificaties vooralsnog niet nodig omdat ik geen wedstrijden ga rijden. Hij schijnt dan helemaal te gaan als een kanon, maar eerlijk gezegd kan dat nog wel even wachten. De 11 - 85 zou al voor genoeg vuurwerk moeten zorgen. Eerst dat dus maar even gaan uittesten bij lekker weer op een rustige baan.


Laatst bijgewerkt door Ross1961 op vr okt 19, 2007 9:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2007 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Nou Ross sla je slag!!

Succes jongen.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2007 9:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Fart...Ja had waarschijnlijk toch weer gelijk he jongen. Te lang gegeard volgens de Paauw zou een slok op een borrel schelen met dit blok. Met de 11 - 85 moet hij echt onderin veel beter trekken. Ben de Paauw gaf aan dat je die twee tandwielverhoudingen echt niet met elkaar mag vergelijken. Ik had er echt geen benul van dat een paar tandjes zoveel kan uitmaken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David