Auteur |
Bericht |
Dennis
|
Geplaatst: vr jun 29, 2007 9:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 28, 2007 1:59 pm Berichten: 14 Woonplaats: Kerkrade
|
O'ja de kappen en beugels, net zoals de uitlaat enz heb ik al gedemonteerd.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr jun 29, 2007 9:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De kop kan best verkeerd zitten ja, al heb ik weleens foto's van blokjes gezien waarbij de koelribben echt dwars zaten en ook zo hoorden te zitten.
Of het de moeite waard is om op te knappen voor recreatief gebruik moet je voor jezelf bepalen. Deze is al behoorlijk oud, heeft niks met 10 jaar ofzo te maken, eerder 20 jaar. Zo te zien al een paar keer eerder "opgeknapt". Het lijkt ook alsof de zijbakken er later pas aan toegevoegd zijn.
Wil je de kart echt "gebruiken" en een beetje leuk rondjes draaien op de baan kan je beter iets jongers zoeken lijkt me, maar ook met een netjes opgeknapte oldtimer kan wel gereden worden hoor.
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis
|
Geplaatst: vr jun 29, 2007 9:55 pm |
|
|
Leuk voor te klooien is het in iedergeval, doe nix anders. En hij heeft me tot nu toe nix gekocht. Gebruiken wil ik hem om af en toe eens met een paar man op de baan in Genk te rijden. Setje bandjes heb ik nog liggen van mijn oude schakelkart. Volgens mij is ie idd al oud. Maar alles doet het. Morgen heb ik vrij en ga ik met mijn neefje alles strippen en schoonmaken.Als het frame recht is dan hoef ik in principe toch alleen maar de remklauw +kabel voor achter aan te schaffen. de kosten voor het uiterlijk ligt aan mezelf. Morgen kijk ik eens naar de kop en zet hem indien nodig goed. Dat met die koelribben was me nog niet opgevallen.Ook geen idee met die kappen. Ze zaten in iedergeval wel goed vast en pasten precies.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: vr jun 29, 2007 10:42 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Is het niet beter als je een geheel nieuw remsysteem erop knalt? Alleen achterrem lijk me voor dit blokje toch voldoende!
Ik zou in iedergeval niet sparen op je veiligheid!
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis
|
Geplaatst: vr jun 29, 2007 10:55 pm |
|
|
Precies daarom wil ik ook een goede achterrem. De voorem en rempompen werken beide. Vorige eigenaar waarvan ik hem gekregen heb , had er ook geen verstand van hij had hem al een paar jaar staan en reed wel eens op zijn eigen terrein rondjes. Volgens hem wa het wel een 125cc blok. De remklauwen voor zitten vast aan de ophanging, dus zo ff eraf halen lijkt me lastig. zal er morgen wel achter komen. Weet iemand wat er achter voor remklauw op moet of kan??
Trouwens nog bedankt voor de reacties. En als iemand meer over kart of motor of remmen kan vertellen. GRAAG
Thanxx
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 9:15 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
@Hank: Ja joh, ik wist niet dat die met die koelribben ook rotax heten. Maar je begrijpt ik zat dus aan een Rotax Max te denken, anyway het kan een heel leuk project worden als je "zin hebt" om te klussen. En je kan ook gewoon een 2e hands remsysteem van een paar jaar oud nemen, die werken ook nog prima en schelen je een bak geld. Vóór zou ik er niets aan doen, mits ze aardig werken. En met een paar verfspuitbussen lijkt hij zo weer als nieuw, dus voor een euro of 100 heb je hem helemaal weer fris, dan moet er natuurlijk niets met je blok aan de hand zijn. Want als je alles schoonmaakt en bijv. die remklauwen voor ff spuit ziet het er al veel minder oud uit. Nou ja, kijk maar i.i.g. veel suc6.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 11:05 am |
|
|
@enzodino:Precies. Dat spuiten enz. zijn de kleine dingen. waar krijg ik dan 2de hands remsysteem voor achter, en zijn deze dan universeel? of moet dat dan speciaal voor deze kart zijn??
|
|
Omhoog |
|
|
highfly
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 2:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
Check out www.histokart.nl. Ik zelf had binnen 1 dag achterhaald dat ik vorig jaar een mooie Landia Astro uit 1974 had gekocht voor 30euro op marktplaats.nl.
Binnen histokart zit een hoop mensen die van 'oude' karts veel verstand hebben en adressen weten voor 'originele' onderdelen!
Offtopic > Overigens kart is verkocht aan knutselaar die er wel verstand van had .
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 3:17 pm |
|
|
Vandaag het blokje gedemonteerd en schoon gemaakt. Op de cilinder staat Parilla en heel ligt erin gekrast 47.90(voor zover mogelijk te zien was) en op de zuiger staat 47.94. Zegt iemand dit iets?? Volgens mij niet echt wat speciaals.
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 3:38 pm |
|
|
Zuigermaat ?
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 3:45 pm |
|
|
Ok, maar hoeveel cc? dat zie ik nergens staan.
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 4:46 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
100 cc ??
Omhoog |
|
|
Sp33dFr34k
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 5:53 pm |
|
Geregistreerd: za jun 02, 2007 2:06 pm Berichten: 168 Woonplaats: Baarlo
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 6:11 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Dat is 100cc ,125 = ongeveer 53,93 (zuigermaat)
Het blokje is dan waarschijnlijk geen Rotax maar een Parilla!
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
bartmx3
|
Geplaatst: za jun 30, 2007 6:27 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:04 pm Berichten: 131 Woonplaats: vianen
|
het is denk ik wel kostbaar om deze kart op te knapen en het zal je zeker enige tijd kosten om deze kart veilig op de baan te krijgen ander automaatje kopen is goedkoper denk ik
_________________ ms kart - 125cc tm cross
|
|
Omhoog |
|
|