Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2007 9:50 pm 

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 9:47 pm
Berichten: 4
K9c geeft 37.7pk SAE gecorr standaard.
Max toerental 13.5k.
gemeten op het achterwiel btw


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2007 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Hoe kom je aan deze informatie? Zelf gemeten?

Ik denk dat het ietsie hoger ligt namelijk, we praten hier over een K9C speciaal he. Ben zeer benieuwd naar je antwoord. Een beetje getunede K9B heeft al 42 a 44 pk. Brake horse power.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2007 9:59 pm 

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 9:47 pm
Berichten: 4
Het vermogen zal in werkelijkheid vies tegen vallen dat kan ik je vertellen.

Het vermogen is gemeten op een Tovami bank. aan het achterwiel.
Het is een van de 4 k9c motors die van dejaco racing in doetinchem vandaan komt.

Gecorr vermogen valt altijd veel lager uit dan ongecorr vermogen.
De grafiek hebben we nog wel hoor, neem em wel een x mee voor je naar de baan.

Hoogste wat wij zelf gemeten hebben met een getunede k9b is 42.6pk sae.

Als je het aan het tandwiel gaat meten met een blokkenbank kom je uiteraard op een veel hogere score uit, alleen heb je dan een meting die je niet kan vergelijken met het rijden op de baan...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2007 10:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Dan zit ik toch goed met mijn 42 to 44 pk. Ik weet ook dat ze de K9c nog niet helemaal hebben waar ze hem willen hebben.

Offtopic: Danny Stokman rijd nu toch ook bij Dejaco of niet?

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2007 9:03 pm 

Geregistreerd: zo dec 17, 2006 7:24 pm
Berichten: 31
Woonplaats: amersfoort
mijn onafgestelde standaard crs s1 had toch meer als 42 pk :twisted: zit ik ook goed in de buurt :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2007 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Nog even voor alle duidelijkheid, als je het over het vermogen van je motor heb, kan je dat alleen met (enige) zekerheid weten als je motor op een geeikte testbank geweest is.
Hierbij wordt bijna altijd het vermogen aan het achterwiel gemeten (en das eigenlijk ook het interessantst om te weten), dat echter altijd lager is dan het vermogen aan de krukas (bijna alle fabrieksopgaves zijn Krukasvermogens). Het vermogen aan de krukas wordt later berekend.
Zelfs met testbanken is het vermogen vaak niet 100% betrouwbaar vast te stellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2007 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Jullie hebben het hier over piek vermogen. Dit zegt eigenlijk helemaal niks over het presteren van een motor.

Je moet een goede powerband hebben. Dat is het gebied waar de motor power begint te krijgen tot waar hij ophoud (inelkaar zakt).

Ik kan met een motor met een piek vermogen van 40 pk het winnen van een motor met 44 pk. Als ik dus met die motor van 40 pk een betere powerband heb dan die motor van 44 pk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2007 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
Nog even voor alle duidelijkheid, als je het over het vermogen van je motor heb, kan je dat alleen met (enige) zekerheid weten als je motor op een geeikte testbank geweest is.
Hierbij wordt bijna altijd het vermogen aan het achterwiel gemeten (en das eigenlijk ook het interessantst om te weten), dat echter altijd lager is dan het vermogen aan de krukas (bijna alle fabrieksopgaves zijn Krukasvermogens). Het vermogen aan de krukas wordt later berekend.
Zelfs met testbanken is het vermogen vaak niet 100% betrouwbaar vast te stellen.


Ik heb dus zelf ook een test bank. Ik gebruik hem niet om te weten hoeveel vermogen ik heb. Ik gebruik hem om dingen te vergelijken.

Er is geen bank hetzelfde. Ze kunnen je van alle kanten bedonderen met de uitdraaien. Er zit in elke fabrikant van de software een instelling in om het geleverde vermogen op te krikken. bv 40 pk keer 1,2 enz. enz....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 20, 2007 10:51 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
Ik kan met een motor met een piek vermogen van 40 pk het winnen van een motor met 44 pk. Als ik dus met die motor van 40 pk een betere powerband heb dan die motor van 44 pk.


dat is nou juist de kunst van het karten een goede coureur kan juist met een korte piekerige powerband rijden

dat is wat de formule c destijds zo snel maakte

dit is ook de reden dat een cross blok zoveel makkelijker te rijden is veel bredere power band


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 11:33 am 

Geregistreerd: ma maart 19, 2007 9:47 pm
Berichten: 4
http://www.rsb-tuning.nl/rsbtuning/kart ... c67a677ef1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David