Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2006 12:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 19, 2006 11:50 am
Berichten: 23
Woonplaats: Zeist
ben erg benieuwd wat het was!, weet je het al?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Gisteren contact gehad met Gerard van TKS en het is in ieder geval de drijfstang en waarschijnlijk ook de krukas(lagers) die het hebben begeven. Verder gelukkig geen schade aan cilinderbus, kleppen etc. dus het had erger gekund.

Ik vind het nog steeds vreemd dat het gebeurt is, want ik heb alle standaard procedures gevolgd die me verteld zijn;

- olie vervangen elke dag die je rijdt ( circa 300cc )
- olie bijbullen na elke gereden sessie op dezelfde dag ( 50cc )
- rustig warm rijden

Maar ja, zal wel pech geweest zijn denk ik.

Nu even afwachten wanneer die klaar is en dan kan ik weer rijden !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Als ik het zo lees is je big-end er dus uitgelopen?

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
met die olie zou ik het toch anders doen

250ml na elke dag rijden verwisselen
En om het 1u50 nogis 50ml bijspuiten

want je doet er blijkbaar teveel in, zat er dan niet veel ' overschot ' in het busje aan de benzinepomp?

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 17, 2006 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ik doe er inderdaad elke dag ( vereiste bij TKM blok ) rijden nieuwe olie in ( iets meer dan 250cc op aanraden van TKS ).

Er zat een heel klein beetje overschot in het busje, maar dat was minimaal ( net een laagje ), dus dat was niet te veel lijkt me.

Ik hoor nog wel wat er precies kapot was als ik mijn blok weer ophaal, dus ik laat het nog wel weten.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Zo, dan toch eindelijk weer mijn blok terug !

Aan TKS heeft het niet gelegen, maar door het niet leveren van de onderdelen van de nederlandse importeur duurde het dus nogal lang voordat mijn blok gemaakt kon worden. Met dank aan Gerard van TKS, want uiteindelijk wilde hij de onderdelen in Engeland ( Tal-ko ) bestellen om mij toch te kunnen helpen, maar onder druk van Tal-ko kon de importeur ineens wel leveren ... ... Heel vreemd dus !

Maar goed, het was dus toch een (beginnende) vastloper en het hele draaiende gedeelte moest vervangen worden. Al met al een duurder grapje dan ik hoopte, maar ook hier alle lof voor TKS, want het arbeidsloon is niet berekend!

Nu weer snel mijn kart opbouwen en rijden maar weer !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 10:50 pm 

Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm
Berichten: 213
Mooi opgelost! En netjes dat ze geen arbeidsloon rekenen, voor een kwestie waar zij in feite niet verantwoordelijk voor zijn! :W


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 10:53 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Wat waren de kosten dan uiteindelijk?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Totale kosten waren 345 euro.

Gerard heeft geen arbeidsloon gerekend omdat het allemaal zo lang duurde en een vorm van coulance omdat ik het blok nog maar net had ( 4 uurtjes gedraaid ) na aanschaf.

Kortom, zeer netjes.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 10:44 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Valt inderdaad best mee.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2007 9:35 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Maar het verhaal gaat intussen weer verder. Na excessief oliegebruik, en het wegvallen van vermogen op het blokje van wilfred hebben we besloten toch maar eens expertise in te roepen (via Schuurmans)

Het blokje van wilfred, en ook die van mij zijn intussen, ieder voor meer dan 1100 euro volledig gereviseerd. Hele binnenwerk was versleten. De reviseur meldde dat het hem verbaasde dat ze überhaupt nog draaiden. (toch wel sterk spul dat fish*** ,TKM) :wink:

Beetje (heel erg) jammer dat de blokjes als nog heel erg goed zijn verkocht. Op verzoek wil ik wel namen noemen. Heb er een mooi frame gekocht, maar ben na een half jaar en 8 keer rijden wel bijna het dubbele voor m'n motor kwijt. :(

Ga hem maandag ophalen en weer inrijden. :roll: :? :) :D
Later meer.

De racekabouter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 7:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Zoals Paul ( Racekabouter ) zegt, valt het mij inderdaad ook vies tegen wat ons verkocht is; het is op z'n zachtst gezegd niet netjes dat ons motoren verkocht zijn die - nog voordat we er ook maar een meter mee gereden hebben - al een complete revisie nodig hadden!

Zeker nadat bij mij een reparatie uitgevoerd was - zie hiervoor in dit topic - had er geconstateerd moeten worden dat een revisie noodzakelijk was. Dit is mij niet medegedeeld, er werd zelfs gezegd dat alles verder binnen de toleranties viel!

Nu blijkt dat dus onzin geweest te zijn met als risico wederom een (complete) vastloper, hetgeen gelukkig niet gebeurd is... Het lijkt een beetje op met een kluitje het riet ingestuurd te zijn.

Heeft iemand anders ook ervaringen met dergelijke situaties ? Ben benieuwd.

Nu na de revisie voelt het blok vele malen sterker, en dat was alleen nog maar het inrijden, want vol ben ik nog niet gegaan dus dat beloofd wat. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 8:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat is inderdaad wel een aparte, en minder leuke gang van zaken. Ben zelf helemaal niet bekend met de betreffende zaak, noch met de TKM blokjes, dus kan er niets over zeggen, behalve dat ik blij ben dat jullie motoren weer goed lopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 8:57 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Ik ga er ook vanuit dat die van mij weer goed gaat lopen. Ik heb het blokje vandaag opgehaald. Moet weer helemaal worden ingereden. De onderdelen zagen er inderdaad verschiikelijk uit. Vele onderdelen zagen er blauw uit. (ververhitting) en de speling op de lagers. Gewoon met de hand voelbaar. Bovendien was de distributie ketting ook zo goed als af. Stond al maximaal ingestel (da's toch wel gek hè voor een blokje dat weinig heeft gelopen)
Cylinderbus was ovaal. Volgens de reviseur gebeurt dat meestal alleen als ie 'nat' heeft gereden.

Ben net als Wilfred best wel pissed. Habben voor het zelfde geld ook een nieuwe kunnen kopen. Gelukkig weten we nu wel hoe de blokjes ervoor staan. (en zijn van binnen ook weer als nieuw)

Ben benieuwd naar het verschil. Komen vast weer nieuwe snelste rondetijden op Driebergen aan. :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2007 8:11 am 

Geregistreerd: wo maart 14, 2007 10:59 am
Berichten: 14
Als je ergens je TKM wilt binnen steken waar je het boelletje volledig kan vertrouwen kan ik echt JPR aanraden hier in België. Ik weet, het is een afstandje voor jullie maar de service is het zeker waard ;) en die mannen zijn zeker te vertrouwen. :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David