Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2006 12:14 pm 

ben erg benieuwd wat het was!, weet je het al?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 8:29 pm 

Gisteren contact gehad met Gerard van TKS en het is in ieder geval de drijfstang en waarschijnlijk ook de krukas(lagers) die het hebben begeven. Verder gelukkig geen schade aan cilinderbus, kleppen etc. dus het had erger gekund.

Ik vind het nog steeds vreemd dat het gebeurt is, want ik heb alle standaard procedures gevolgd die me verteld zijn;

- olie vervangen elke dag die je rijdt ( circa 300cc )
- olie bijbullen na elke gereden sessie op dezelfde dag ( 50cc )
- rustig warm rijden

Maar ja, zal wel pech geweest zijn denk ik.

Nu even afwachten wanneer die klaar is en dan kan ik weer rijden !

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:04 pm 

Als ik het zo lees is je big-end er dus uitgelopen?

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 10:10 pm 

met die olie zou ik het toch anders doen

250ml na elke dag rijden verwisselen
En om het 1u50 nogis 50ml bijspuiten

want je doet er blijkbaar teveel in, zat er dan niet veel ' overschot ' in het busje aan de benzinepomp?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 17, 2006 8:21 pm 

Ik doe er inderdaad elke dag ( vereiste bij TKM blok ) rijden nieuwe olie in ( iets meer dan 250cc op aanraden van TKS ).

Er zat een heel klein beetje overschot in het busje, maar dat was minimaal ( net een laagje ), dus dat was niet te veel lijkt me.

Ik hoor nog wel wat er precies kapot was als ik mijn blok weer ophaal, dus ik laat het nog wel weten.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 8:48 pm 

Zo, dan toch eindelijk weer mijn blok terug !

Aan TKS heeft het niet gelegen, maar door het niet leveren van de onderdelen van de nederlandse importeur duurde het dus nogal lang voordat mijn blok gemaakt kon worden. Met dank aan Gerard van TKS, want uiteindelijk wilde hij de onderdelen in Engeland ( Tal-ko ) bestellen om mij toch te kunnen helpen, maar onder druk van Tal-ko kon de importeur ineens wel leveren ... ... Heel vreemd dus !

Maar goed, het was dus toch een (beginnende) vastloper en het hele draaiende gedeelte moest vervangen worden. Al met al een duurder grapje dan ik hoopte, maar ook hier alle lof voor TKS, want het arbeidsloon is niet berekend!

Nu weer snel mijn kart opbouwen en rijden maar weer !

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 10:50 pm 

Mooi opgelost! En netjes dat ze geen arbeidsloon rekenen, voor een kwestie waar zij in feite niet verantwoordelijk voor zijn! :W

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2007 10:53 pm 

Wat waren de kosten dan uiteindelijk?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 7:40 pm 

Totale kosten waren 345 euro.

Gerard heeft geen arbeidsloon gerekend omdat het allemaal zo lang duurde en een vorm van coulance omdat ik het blok nog maar net had ( 4 uurtjes gedraaid ) na aanschaf.

Kortom, zeer netjes.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 10:44 pm 

Valt inderdaad best mee.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2007 9:35 pm 

Maar het verhaal gaat intussen weer verder. Na excessief oliegebruik, en het wegvallen van vermogen op het blokje van wilfred hebben we besloten toch maar eens expertise in te roepen (via Schuurmans)

Het blokje van wilfred, en ook die van mij zijn intussen, ieder voor meer dan 1100 euro volledig gereviseerd. Hele binnenwerk was versleten. De reviseur meldde dat het hem verbaasde dat ze überhaupt nog draaiden. (toch wel sterk spul dat fish*** ,TKM) :wink:

Beetje (heel erg) jammer dat de blokjes als nog heel erg goed zijn verkocht. Op verzoek wil ik wel namen noemen. Heb er een mooi frame gekocht, maar ben na een half jaar en 8 keer rijden wel bijna het dubbele voor m'n motor kwijt. :(

Ga hem maandag ophalen en weer inrijden. :roll: :? :) :D
Later meer.

De racekabouter

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 7:18 pm 

Zoals Paul ( Racekabouter ) zegt, valt het mij inderdaad ook vies tegen wat ons verkocht is; het is op z'n zachtst gezegd niet netjes dat ons motoren verkocht zijn die - nog voordat we er ook maar een meter mee gereden hebben - al een complete revisie nodig hadden!

Zeker nadat bij mij een reparatie uitgevoerd was - zie hiervoor in dit topic - had er geconstateerd moeten worden dat een revisie noodzakelijk was. Dit is mij niet medegedeeld, er werd zelfs gezegd dat alles verder binnen de toleranties viel!

Nu blijkt dat dus onzin geweest te zijn met als risico wederom een (complete) vastloper, hetgeen gelukkig niet gebeurd is... Het lijkt een beetje op met een kluitje het riet ingestuurd te zijn.

Heeft iemand anders ook ervaringen met dergelijke situaties ? Ben benieuwd.

Nu na de revisie voelt het blok vele malen sterker, en dat was alleen nog maar het inrijden, want vol ben ik nog niet gegaan dus dat beloofd wat. :P

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 8:05 pm 

Dat is inderdaad wel een aparte, en minder leuke gang van zaken. Ben zelf helemaal niet bekend met de betreffende zaak, noch met de TKM blokjes, dus kan er niets over zeggen, behalve dat ik blij ben dat jullie motoren weer goed lopen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 8:57 pm 

Ik ga er ook vanuit dat die van mij weer goed gaat lopen. Ik heb het blokje vandaag opgehaald. Moet weer helemaal worden ingereden. De onderdelen zagen er inderdaad verschiikelijk uit. Vele onderdelen zagen er blauw uit. (ververhitting) en de speling op de lagers. Gewoon met de hand voelbaar. Bovendien was de distributie ketting ook zo goed als af. Stond al maximaal ingestel (da's toch wel gek hè voor een blokje dat weinig heeft gelopen)
Cylinderbus was ovaal. Volgens de reviseur gebeurt dat meestal alleen als ie 'nat' heeft gereden.

Ben net als Wilfred best wel pissed. Habben voor het zelfde geld ook een nieuwe kunnen kopen. Gelukkig weten we nu wel hoe de blokjes ervoor staan. (en zijn van binnen ook weer als nieuw)

Ben benieuwd naar het verschil. Komen vast weer nieuwe snelste rondetijden op Driebergen aan. :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2007 8:11 am 

Als je ergens je TKM wilt binnen steken waar je het boelletje volledig kan vertrouwen kan ik echt JPR aanraden hier in België. Ik weet, het is een afstandje voor jullie maar de service is het zeker waard ;) en die mannen zijn zeker te vertrouwen. :D

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende