Auteur |
Bericht |
Niels 100cc
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 3:12 pm |
|
|
gewoon je cilinder open maken en kijken of er iets mis is met je big-end.
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 3:31 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
als je het juiste gereedschap hebt kan je het zelf doen
maarja als je niet zo handig bent en niet het juiste gereedschap hebt dan kost het uiteindelijk nog veel meer
ik denk dat je één van de eerste rotax maxxen hebt gekocht
deze willen nog wel eens kapot gaan zeg maar
zoek eens goed op internet
dan vindt je denk ik heel veel info over de rotaxmax
ik heb nog wel een linkje voor je
http://kartgrid.be/phpBB/index.php
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 4:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Je kan gelijk hebben, maar deze motor is van 2003, dus m.i. niet echt een van eerste ????
Bedankt voor de link.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 4:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het vervelende is dat geen van ons ooit echt gesleuteld heeft aan een Max, bovendien zijn geluiden heel moeilijk te beschrijven, dus we kunnen alleen maar gissen wat het zou kunnen zijn, en of je daar veel aan hebt is maar de vraag
Een Max heeft een balansas, die als ie verkeerd gemonteerd wordt opeens het tegenovergestelde gaat doen als waarvoor ie bedoelt is. Dit kan dus ook de nodige trillingen en vibraties veroorzaken.
Helaas geldt ook hiervoor weer: ik ben noch een expert, noch heb ik het geluid gehoord, dus of je er veel mee opschiet
Iedereen heeft het hier over je moter even opentrekken. Ik zou daar toch wat voorzichtiger mee om gaan. In tegenstelling tot een luchtgekoelde 100cc maak je een Max niet zomaar open en dicht. Daarbij komt dat je je ID-kaart ongeldig maakt (voor jou misschien niet erg, maar als je em weer wilt verkopen misschien wel), en dat alles zonder echt te weten wat er aan de hand is.
Ik zou denk ik bij grote twijfel toch even een expert ernaar laten kijken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 4:55 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ja, ik denk dat ik de motor eraf haal en hem wegbreng bij Dennis v.d. Spoel.
Peter de Bruin is dichterbij, maar die wil niet zeggen wat een standaard revisie kost, straks ben ik 450 euro kwijt en daar zit ik niet echt op te wachten.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 4:59 pm |
|
|
Lijkt me ook goed voor je gemoedsrust, vraag je je straks bij het rijden niet steeds af hoe lang de boel heel blijft 
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 5:00 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
precies
dan kost het maar wat meer dan je had gedacht maar dan is alles voor het volgende seizoen helemaal tip top in orde
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 6:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
alles wat een ander kan kan je ook zelf maar je moet het juiste gereedschap hebben
ik zou gewoon een keer de kop er af halen en dan kun je je big end zo zien en voelen het kan mischien ook nog wel je pistonpen lager zijn
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 6:20 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Dat schreef ik al in post 2 (no hard feelings  )
Groetjes Fart
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma okt 25, 2004 6:31 pm |
|
|
ooh soory had ik niet gezien
Citaat: ik denk dat je één van de eerste rotax maxxen hebt gekocht deze willen nog wel eens kapot gaan zeg maar
die maxxen die kapot liepen waren niet de eersten maar de wat lateren toen werd de vraag bij rotax te groot en raffelde ze de mototer maar een beetje af maar die fout is er al lang uit als dan ding een uur of 8 gelopen heeft
|
|
Omhoog |
|
 |
rotaxmax11
|
Geplaatst: di okt 26, 2004 12:06 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Hm.. ik denk dat het idd een goed idee is om hem bij een exprert na te laten kijken..
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo okt 27, 2004 5:00 pm |
|
|
Hoi Allemaal,
Jawel............... hij doet het weer zoals het moet !
Ik kon het niet laten en ben toch maar verder op onderzoek geweest, groot voordeel hierbij is dat ik de motor goed heb leren kennen.
De Hammerslag geluiden.........
Ja die waren wel degelijk aanwezig, uit nader onderzoek blijkt dat 2 veren van de koppeling afgebroken waren en het klapperen van de veren en de koppelingsschoenen, veroorzaakte het geluid.
Nieuwe veren erin, netjesschoongemaakt, gesmeerd en hij draait als een zonnetje !
Ben toch wel een beetje trots op m'n zelf.
Bedankt voor alle hulp !
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo okt 27, 2004 5:17 pm |
|
|
gelukig maar das maar een kleine ingreep als het je bigend was geweest was het heel wat duurder geweest
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo okt 27, 2004 6:05 pm |
|
|
Hee wat mooi dat het probleem opgelost is.
En de winnaar van de grote "watisermismetdemaxquiz" is geworden:
-Joris
Maar de echte winnaar van het hele verhaal ben je natuurlijk zelf he Paulo, je hebt het toch zelf verholpen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo okt 27, 2004 6:23 pm |
|
|
Ja, ik ben er zelf ook wel content mee.
Jullie allen bedankt voor de diverse TIP's !
Ik ben behoorlijk technisch, dus kan heus wel wat sleutelen, waar ik alleen bang voor ben (omdat het nog onbekend terrein is) dat ik het niet meer zo in elkaar zet zoals het zou moeten of ik maak weer is iets kapot. (daar ben ik ook heel goed in).
Maar ja, ik heb de boeken erbij gepakt, goed bestudeerd en tegen mezelf gezegd dat ik dat ook gewoon kan, beetje bij beetje uit elkaar gehaald, goed kijken bij het demonteren hoe het zit (opschrijven), vervolgens goed schoonmaken en weer netjes in monteren.
Zo heb ik ook direct de Powervalve helemaal gecheked en schoongemaakt, de carburateur, de olie van de carter ververst, luchtfilter schoongemaakt en nieuwe filtertje erin, uitlaat voorzien van verse dempingdoek ect, etc.
Dus al met al..... een redelijke schoonmaak-revisie beurtje toch !
Ik mag voorlopig nog niet rijden, vanaf volgende week wel met de auto maar max. 15 min., maar met een Kart vindt de Arts nog te gevaarlijk.
Dus het is wachten op dat ene verheugende moment.
Het ga jullie goed.
|
|
Omhoog |
|
 |