Auteur |
Bericht |
Ron88
|
Geplaatst: do apr 26, 2018 2:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Je kunt een heel klein beetje spelen met het lager en de lagerschaal etc. maar dat is minimaal. Werken met de rijhoogte achter is echter minimaal. Met mijn AMV hebben wij toendertijd allerlei oplossingen zelf gemaakt (met tussenplaatjes) etc. en dat werkte in sommige gevallen prima.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: za mei 19, 2018 8:17 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Vraagje over de voorkant van een DD2 CRG, hoe breed hebben jullie de voorkant staan ?
Mijn voorkant staat nu 125cm breed, 80mm klossen, 3 ringen vrij op de support. Maar rij met Douglas LV velgen. In de diverse setup guides beginnen ze met 117 breed.. tot max 120cm.. Weet ondertussen dat de DWT velgen andere klossen heeft als de standaard CRG.. vraag me af of de offset niet anders is en daardoor veel te breed staat.
We hebben inderdaad heel veel stuur en grip aan de voorkant en stuurt veel zwaarder als onze vorige kart (Birel, Sr Max), dus voor mijn gevoel klopt het niet.
Maar ik denk dat zelfs als ik de wielklossen geheel naar binnen zet, ik nooit bij de 117 kan komen.. is een CRG wielklos kleiner dan 80mm ?
Iemand die me kan helpen met deze materie ?
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Reza Dwight
|
Geplaatst: zo mei 20, 2018 9:55 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 25, 2015 1:47 pm Berichten: 107
|
Snoebel...mijn klossen zijn 7.5. Ik had het probleem dat ik halverwege de bocht naar buiten begon te glijden. Toen ik hem voor breder had gezet was het weg.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Matje_62
|
Geplaatst: ma mei 21, 2018 2:50 pm |
|
Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm Berichten: 308 Woonplaats: Eindhoven
|
achter had ik altijd op 139,8 staan linksachter tussen velg en lagerschaal 16,5cm velg dan duimstok door de as en afstellen op 139,8
_________________ Karten.... What else!
CRG Road Rebel Gold & ……...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: di mei 22, 2018 6:19 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
@Matje_62, achter was niet de vraag. Die zet ik standaard op 139.
Vandaag druk aan het spelen geweest met de voorkant. Maar door een dik probleem aan de achterkant, remschijf liep aan tegen remklauw een zeer vertekend beeld gehad van de wegligging. Was nog een gevolg van een crash van 5 weken geleden. Wel grootste gedeelte van dag kunnen rijden, maar uiteindelijk (weer) een wiel verloren door afgebroken draadeindes in de (nieuwe) wielklos. Weet nu wat de oorzaak is, komende week fixen en dan weer met frisse moed beginnen met afstellen voorkant.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: di mei 22, 2018 10:53 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ben benieuwd naar de oorzaak van het (twee keer) afbreken ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: di mei 22, 2018 11:54 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Een 5 weken geleden heb ik een flinke crash meegemaakt, ben toen met een 80 a 90km/h zijdelings op een stilstaande kart ingereden. Ook de reden van mijn gekneusde ribben. Na dat ongeluk in de werkplaats van Landsard de stangen van de bakken recht gemaakt en mijn zoon heeft de rest van de middag zonder problemen afgemaakt. Daarna zijn we gaan rijden op Berghem, ik 15 ronden zonder probleem, maar mijn zoon verloor een wiel na 5 rondjes, uitkomend uit een bocht.. draadeindes afgebroken op 1 achter wielklos. Die dag waren we helaas snel klaar, niemand op de parkeerplaats had een 40mm wielklos over.
2 nieuwe wielklossen erop gezet (hadden we meteen een oude als reserve) en een nieuwe velg. Toen had ik nog geen idee van de oorzaak, maar dacht aan slechte wielklos of rotte moeren ofzo.
Gisteren hele dag zonder problemen gereden, al hoorde we af en toe wel wat 'raar' geluid, zoon kwam zelfs een keer apart binnen om te kijken wat oorzaak was. Maar we zagen niks op het eerste oog. Einde van de dag, gebeurde mij exact hetzelfde, een wielklos die op de draadeinden afbrak, met weer een stuiterend wiel als gevolg. Ik doe alles volgens het boekje en niet op het gevoel, draai sinds jaar en dag mijn moeren van de velgen vast met een momentsleutel op 12nm.. en het waren nieuwe klossen, moeren en 1 nieuwe velg. Dus kon me niet voorstellen dat het daaraan lag.
Terug in de pitstraat merkte ik dat de as zelf niet kon bewegen.. iets wat heel vreemd is op een DD2.. die heeft een slipkoppeling, dus de as is altijd vrij, ookal staat ie in versnelling. Bleek de remschijf schuin te staan en een remblokje aan 1 kant zover schuin afgesleten dat de schijf was vastgeslagen in de remklauw ! Dus niet de wielklos of velg waren het probleem, maar een as die in 1x tot stilstand kwam op het moment dat de schijf vastloopt op de klauw.
Achteraf duidelijk een gevolg van de crash, de as was gewoon een 7 a 8 mm opgeschoven, dwars door de locking schroeven van het linkerlager (de enige plek die schuiven voorkomt op een DD2). Stom natuurlijk dat we dat niet gezien hebben of beter gecontroleerd bij het poetsen en regulier onderhoud, echt geen idee hoe we hier overheen hebben kunnen kijken. Nu zit ie wel onder de uitlaat en zaten er nieuwe blokken op en dan heb je al snel zoiets van, dat zit wel goed..
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Matje_62
|
Geplaatst: di mei 22, 2018 6:22 pm |
|
Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm Berichten: 308 Woonplaats: Eindhoven
|
Dan denk ik maar aan een ding: Lagers niet op een lijn. Mede omdat je de as er niet uit krijgt getrokken en blok scheef gesleten. Als de as verschuift kan hij er nog steeds makkelijk uit lijkt mij. Als de schijf vastloopt in de klauw zou je denken dat je band gaat slippen. Toch? Maar als de as niet horizontaal zou staan krijg je meer druk op een zijde van de band. Of hij daarvan afbreekt... ![vraag :??:](./images/smilies/question.gif)
_________________ Karten.... What else!
CRG Road Rebel Gold & ……...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: di mei 22, 2018 9:38 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Lagers niet op een lijn? Had de remschijf al losgemaakt op circuit, maar zat geen beweging in de as, draaide wel weer probleemloos. Maar had geen grote (rubber) hamer bij om de as eruit te tikken. Nee, denk dat de as wat braampjes van de schroeven in lager zal hebben en daarom vast zit. As sloeg volledig vast omdat blok op was en de binnenkant van de schijf welke niet rond is in 1x vastliep op de klauw. Dat zorgde ervoor dat de wielen afbraken.
Maar vanavond geen tijd gehad.. ik laat jullie zeker wat weten als ik het fijne ervan weet.
Alvast mega dank voor meedenken !
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: wo mei 30, 2018 8:10 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Kwam nog wat info tegen, begrijp nu mijn verwarring tussen de MAX en DD2 ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif) Breedte voor Max 121cm DD2/Schakel 124,5cm Breedte achter 139,5cm Camber 2mm negatief Caster 1 ‘lijntje’ positief Rijhoogte voor Extra wartel onder (lage stand) Standaard as 40mm (DD2) M (150-160 3mm) Standaard as 50mm (Max/schakel) M20 (160-170 2mm) Heb zowat alle aantrekmomenten in kaart gebracht, alleen die van de wielboutjes is me nog niet helemaal duidelijk : Onderdeel NM Loctite Wielmoer M6 10 Wielmoer M8 18-20 Buiten moer koppeling (MAX) 35 243 Ontsteking op blok, twee boutjes 10 Powervalve op blok 10 Cilinder op blok 24 243 Uitlaatspruitstuk 20 Cilinder kop 30 Cilinder kop kapje 10 Bougie 27 Carter 10 243 Gearbox 10 Moer tandkransplaat koppeling (MAX) 120 Moer tandkransplaat koppeling (DD2) 180 Plastic kap over koppeling (MAX) 5 243 Startmotor tandwiel aan koppelingszijde 5 243 Kleine schroefjes vastzetten membraam op huis 5 243 Membraamhuis op cilinder 6 3 boutjes nieuw type koppeling 20 648 Sprocket moer (achterkant in koppelingshuis) 100 648 Startmotor in blok 10 Piston intern uitlaat klep powervalve 3-4 648 Boutjes M5 overload clutch DD2 7 Supportplaat DD2 (waar as doorheen gaat M8x70) 22
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Matje_62
|
Geplaatst: wo mei 30, 2018 9:13 pm |
|
Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm Berichten: 308 Woonplaats: Eindhoven
|
Oh sorry Ad, ik stond achterste voren....
_________________ Karten.... What else!
CRG Road Rebel Gold & ……...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: wo jun 27, 2018 5:19 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Vraagje, welke olie gebruiken jullie in de gearbox van de DD2 ?
Ik ben normaal van origineel, maar ik kan die XPS DD2 op het moment nergens vinden. Weet dat het een heel speciaal mengsel is voor de DD2. Heb ooit ergens gelezen dat zelfs de gearbox olie van een max echt anders is.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Matje_62
|
Geplaatst: wo jun 27, 2018 6:11 pm |
|
Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm Berichten: 308 Woonplaats: Eindhoven
|
Ook niet bij Kombikart?
_________________ Karten.... What else!
CRG Road Rebel Gold & ……...
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
snoebel
|
Geplaatst: do jun 28, 2018 6:08 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Geen idee, ondertussen gevonden in Frankrijk bij een shop die nog voorraad had voor nette prijs. http://www.itakashop.com/gb/oils/1454-x ... &results=2Moest nog wat meer spullen hebben, zoals nieuwe schakelkabels, stift etc.. dus uiteindelijk ook de verzendkosten eruit. Dit is trouwens de reden dat ik zoveel moeite doe, tis best speciaal spul en alleen gemaakt voor deze toepassing : COMPOSITION / INFORMATION ON INGREDIENTS Chemical characterization Composition of the mixture: Substance name : Mixture of mineral base oils (PCA-content < 3 % -IP 346) and additives. Value(s) CAS-nr. EG-nr. EC-Index Classification Lubricating oils (petroleum), C20-50,: hydrotreated neutral oilbased 50 - 60 % 72623-87-1 276-738-4 649-483-00-5 Base oil : distillates hydrotreated: heavy paraffinic 15 - 25 % 64742-54-7 265-157-1 649-467-00-8 Polyolefine polyamine succinimide, Polyol 2 - 3 % --- --- --- R53 Calcium long chain alkaryl sulphonate 0.1 - 1 % 68610-84-4 271-877-7 --- R43, R53 En tis niet heel veel duurder als een fles Denicol Gear olie bijvoorbeeld.. Maar nu weet ik wel dat het zeker de juiste is. Soms is een max toch echt makkelijker ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Wilfred
|
Geplaatst: do jun 28, 2018 6:55 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Itaka..... de onderdelen partner van Sodi ; altijd goed ! Heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |