Auteur |
Bericht |
Nodroz
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 2:23 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Volgens mijn berekeningen zou de Tesla met een versnelling van 3.4s naar 100km/h, dit afleggen in 145 meter. Welke model van de Tesla neem je het op? Die P85+ is veel sneller dan de "gewone" Model S. Scheelt wel wat
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 2:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Nee, wordt enkel de Model S dacht ik. Niet de P85 gelukkig.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 2:53 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Eigenlijk is de grote vraag nog: Wat staat er 'at stake'?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 3:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als het mogelijk is - lees: niet benoemd in je weddenschap - dan kun je het beste voor de 0-200m een kortere overbrengen gebruiken dan voor de 0-400m.... En die 145m die Nodroz noemt : is dat er vanuit gaande dat de Tesla lineair accellereert ? Zo ja, dan zal het in de praktijk meer zijn daar de accelleratie afneemt met de snelheid i.v.m. luchtweerstand.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 3:51 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Zorg dat je de start goed doet anders kun je het vergeten!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 4:01 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Banden goed warm rijden, zoveel mogelijk gewicht naar achteren plaatsen, achter smal zetten
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 4:39 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: 'at stake' De eer natuurlijk, hij heeft niet zo op kartjes haha. Kinderspeel goed noemde hij het ook wel. Waarom zal ik hem achter smaller moeten zetten Maarten? En idd ga ze goed warm rijden de banden. Maar ja wat voor vertanding dan Wilfred? Ik ga natuurlijk voor de 200m sprint die zie ik me zelf ook nog wel winnen, maar 400m....?? denk het niet
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 4:47 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Meer grip toch ? Die dragsters zijn ook altijd zo smal
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als ik je advies kon geven qua vertanding, zou ik dat zeker doen. Maar helaas kan ik je niet helpen ;geen ervaring mee. Ben bang dat uitproberen de enige oplossing is ( als dat mogelijk is natuurlijk ).
Maar als het kan; zou ik een kleiner tandwiel steken voor de 0-400m, anders verlies je die zeker ben ik bang. Tussendoor even wisselen als hij niet kijkt....
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 6:58 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet/kunt houden, ik zou er gewoon een goede verhouding onder knallen en kijken waar je uitkomt. Als je niet kunt starten kun je het al helemaal vergeten haha, maar dat zal niet zo zijn hoop ik Veel plezier/succes in ieder geval!
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 7:05 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Al bekend wanneer en waar het gaat gebeuren ?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 8:18 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
400 m is best lang hoor... zou ze zeker niet te kort nemen omdat je anders heel snel piekt. meten is weten zegge ze vaak wel eens
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 8:56 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
In ieder geval veel succes toon, Knap dat je er aan begint.
Indicatie waar het moet gaan gebeuren?
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 9:24 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: wo jan 28, 2015 10:00 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
De strip in Drachten is zeker te ver Toon? Ik denk dat Wilfred met de info de plank aardig raak slaat. Toch denk ik dat je onder gelijke omstandigheden en optimale afstelling er bij de 200 m al om gaat spannen als het al niet te ver is, tevens dat je bij de kwartmijl als de S lekker door accelereert op inhoud terwijl je TM dan allang over z'n piek bolt echt behoorlijk tekort gaat komen. Daarvoor een andere vertanding steken zal helpen voor het halen van een hogere topsnelheid maar zal bij het eerste weg accelereren al tot verlies leiden. Omdat een elektromotor z'n grootste koppel bij stilstand ontwikkeld zal het moeilijk zijn om daar winst te halen. Ga maar vast proefstarts maken om daar zelf niets te laten liggen. De ondergrond en de weersomstandigheden zullen icm de banden en de responsetijd het leeuwendeel van het resultaat bepalen, de rest ligt redelijk vast in het concept. Doe je alles goed, staat alles optimaal en ben je een vlieggewicht (!) dan zal je ook een 3 seconde en een beetje kunnen halen naar de 100, bij 160 zal de fut er aardig uit zijn. Smaller zetten zal alleen extra tractie genereren als het parcours bochtig zou zijn, zorg gewoon dat het frontaal oppervlak zo klein mogelijk is omdat dit met een relatief beperkt motorvermogen op hogere snelheid zeker gaat meewegen in de acceleratietijd. Dus geen wielen te breed en in lijn met het spoilerwerk en DUCK YOU, wegduiken en toch goed kijken dus Heeft de S een trekhaak? hang er dan ongemerkt een zware sleurhut of een anker aan of zorg dat de accu niet op capaciteit is door het rijden van een lange afstand vooraf oid Idd op jullie manier leuk als de inzet van de big-boys-toys de eer is. Zorg voor een ruime plek zonder obstakels en laat je in de red mist van de euforie door je collega coureur inde dop niet platrijden of beschadigen, tenslotte heeft zo'n veredelde accu op wielen iets meer passieve veiligheid bij te zetten dan jouw open air laagvlieg actie.
|
|
Omhoog |
|
|