Citaat:
Als je gaat kijken naar het aandeel van de brandstofkosten op je totale budget om te karten, is dit denk ik te verwaarlozen...
Daar moet ik je gelijk in geven als je, zoals jij doet, kijkt naar het verschil tussen 95 en 98. Waar ik op doel is het prijsverschil in brandstof aan de pomp tegen racebrandstof (bijv. VPRacing à €8-9 per liter)
Zoals ik in mijn post schreef heeft het verschil in octaangetal weinig invloed op de motorprestaties als deze al draait op de brandstof met het laagste octaangetal. De enige reden waarom ik dus andere brandstof zou tanken is vanwege de dopes. Aangezien brandstof van de pomp niet is ontwikkeld voor racetoepassingen zullen deze dopes ook weinig toegevoegde waarde hebben voor racetoepassing.
Citaat:
Overigens vond ik de TKM beter lopen op 98 octaan dan met euro 95 (wellicht heb je hier iets aan).
Hmm, interessant. Wat versta je dan onder beter lopen? Theoretisch zou er weinig verschil in moeten zitten, want de TKM loopt volgens de user manual gewoon op 95. Het hogere octaangetal heeft dan geen toegevoegde waarde. Andere additieven zouden wel kunnen verklaren waarom ie beter liep. Weet je nog tussen welke twee brandstoffen het ging?