Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 6:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@Colin, waar lekt je remklauw precies?
Vaak wordt de cilinder waar de remcupjes inzitten ruw of vuil, waardoor de remcupjes de boel niet meer goed afsluiten. Soms helpt het om de wand van de cilinders weer voorzichtig glad te maken met heel fijn schuurpapier.
De remcupjes zelf kunnen ook kapot zijn, maar vaak valt dat wel mee.

@Rv, ik heb datzelfde probleem ook, alleen dan andersom. Als ik de remverdeling in het midden zet, dan begint ie voor pas veel later met remmen (remverdeling staat dus niet echt in het midden). Zoals Peter al aangaf zou ik even kijken naar de remverdeling (als je dat nog niet gedaan had).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 10:59 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
ja het heeft gewerkt.heb de cups er uit gehaald.schoon gepoets met ® brillo. en de rem doet het weer :lol:
en dat ontluchten met een trechtertje gaat gewoon prima

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 11:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
david : Ik heb de remverdeling helemaal in het midden staan.. de slag van de achterrem- pomp. is groter

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 11:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De slag van de rempomp is afhankelijk van de hoeveelheid remvloeistof die verplaatst moet worden, en das weer afhankelijk van de lengte van de remleidingen, en het volume van de remcilinders.
De kans is groot dat dat niet hetzelfde is voor voor en achter, dus ik zou gewoon ontluchten zoals je dat altijd al deed, de remverdeling verstellen en kijken of je zo het gewenste resultaat krijgt.
Wat nu de beste verhouding tussen voor en achter is ben ik zelf ook nog niet helemaal uit (heb pas 2 keer met voorrremmen gereden), maar misschien dat iemand anders daar nog wel nuttige tips voor heeft.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 11:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
ik heb het liefst dat die achter een stukje sneller blokkeert dan achter.. (dat remt lekker voor de bochten). weet niet hoe anderen dat ervaren

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 11:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
ik heb het liefst dat die achter een stukje sneller blokkeert dan achter..

Denk dat dit moeilijk te realiseren is :??:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 17, 2006 8:47 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
het gene wat altijd wordt gezegt is 40%(voor) - 60%(achter) verhouding, hier ben ik het echter niet altijd mee eens in de regen is het meestal wel makkelijk om wat meer op voor te zetten want dan stuurt ie wat makkelijker in en je kan iets mee schijven met de achter kant, op droogweer moet je ook weer kijken naar wat voor een circuit het is, moet je vaak van top naar nop in km, of zijn het ook hele snelle bochten.
ik doe het altijd zo ik zet eerst alles op achter neer, en zet iedere keer iets meer op voor neer, tot dat ik op een gegeven moment door heb dat ie te zwaar wordt aan de voor kant en dan zet ik hem weer terug, dus het is ook een beetje een kwestie van aanvoelen, maar het heeft ook te maken met hoe zwaar de rijder is.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 17, 2006 12:24 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Is in elk geval ieders zijn keuze, ik prefereerde meer vooraan, zo kon je echt hard aanremmen zonder dat je achterkant uitbrak. Als je achteraan meer rem hebt dan durft de kart sneller uitbreken.

Maar zoals gezegd -> ieder zijn mening/rijstijl. :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 17, 2006 4:16 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
bij een gewoone auto is het 60 % voor 40 % achter

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
bij motoren is het zelfs 80% voor en 20% achter
ik zweer bij meer voor dan achter
dit puur omdat al het gewicht bij remmen naar voren kantelt en je dan de meeste druk aan de voorkant hebt en dus ook de meeste remdruk en vertraging
ook denk ik dat blokkeren altijd tijd kost
je moet de kart de bocht in laten rollen
alles moet zo soepel mogenlijk gaan
mijn ervaring dat als je gaat forceren dat dit altijd tijd kost en veel energie

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 1:19 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
bij motoren is het zelfs 80% voor en 20% achter
ik zweer bij meer voor dan achter
dit puur omdat al het gewicht bij remmen naar voren kantelt en je dan de meeste druk aan de voorkant hebt en dus ook de meeste remdruk en vertraging
ook denk ik dat blokkeren altijd tijd kost
je moet de kart de bocht in laten rollen
alles moet zo soepel mogenlijk gaan
mijn ervaring dat als je gaat forceren dat dit altijd tijd kost en veel energie


Bij motoren kan je wel op elk moment bepalen hoeveel je met de voor- of achterrem remt.

Blokkeren kost altijd tijd, als je een tijdje achter iemand zit en je raakt er maar niet voorbij is het best om even wat meer druk voorraan te zetten. Zo kan je meestal ietwat later hard op de rem om die piloot uit te remmen. Niet vergeten om nadien de remdrukverdeling terug goed te zetten hé. Bij de nieuwste karts heb je zelfs een hendel aan het stuur waarmee je enkel de voorremmen bedient, je kan dus rijden met enkel gebruik van de achterrem en in een noodgeval of bij een inhaalmaneuvre even de voorrem mee gebruiken.

Knap gevonden maar het maakt het karten niet minder duur natuurlijk... :(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 1:24 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
De slag van de rempomp is afhankelijk van de hoeveelheid remvloeistof die verplaatst moet worden, en das weer afhankelijk van de lengte van de remleidingen, en het volume van de remcilinders.


Sorry David, maar ben het niet helemaal met je eens. De lengte van de remleidingen heeft er niets mee te maken, elke leiding zal onder druk wel ietwat uitzetten maar dat volume is verwaarloosbaar. Of je moest een metertje of 20 remleiding gemonteerd hebben.
Dit in het geval dat je over een compleet gevuld, ontlucht remsysteem hebt. Gaat het hem hier over een remsysteem met een hoop lucht in dan heb je deels gelijk, hoe langer de leiding hoe meer lucht er in kan zitten die je zal samendrukken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Mwah met die remleidinkjes die op karts zitten zal het verschil inderdaad wel meevallen.
De slag bij mijn rempomp voor is toch een stuk groter, ik verklaar dat doordat er 4 remcupjes verplaatst moeten worden ipv 2 achter. Ben benieuwd naar jouw verklaring hiervoor.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 10:25 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 5:26 pm
Berichten: 185
denk er wel aan dat als je de cupjes schoongemaakt heb en het "huis" dat je het wel een beetje insmeert met kopervet.ter bescherming van het materiaal en het loopt weer ff wat soepeler.
succes!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 18, 2006 11:04 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Mwah met die remleidinkjes die op karts zitten zal het verschil inderdaad wel meevallen.
De slag bij mijn rempomp voor is toch een stuk groter, ik verklaar dat doordat er 4 remcupjes verplaatst moeten worden ipv 2 achter. Ben benieuwd naar jouw verklaring hiervoor.


Dat is inderdaad zo, de remklauwen (en cups) voorraan worden meestal kleiner uitgevoerd maar in het totaal is het oppervlak van die 4 tesamen wel groter dan het samengestelde opp. van de 2 achter. Om dat op te vangen had je ook voorremtypes waar op elke klauw maar 1 zuiger zat, maar ik weet niet of je die nu nog ziet rondrijden. Ik ben het volgen van al die technische dingen wel wat kwijt want het gaat soms zo snel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David