Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2013 10:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Leuk project! Ik heb ooit een FS1 blok op een histo kart gehad (20jaar geleden).
Wij hadden 3 cilinders 50cc GP's. Alleen we hadden flinke koelingsproblemen, daar we op rijwind koelden, en we met de arm over de cilinder heen zaten.
Heeft ons flink wat jassen en okselhaartjes gekost.! Helaas is alles veloren gegaan met een Loodsbrand.

Wat ik bij mij in de buurt tegen kwam is Kreidlers met Zundapp Cilinders.. Dat scheen te lopen als een tiet. En de breitwands heb ik ook op mogen rijden.. Die motoren huilen gewoon, wat een geluid! prachtig!
Mijn puch liep met een 3 puntsklauw, iets geveilde spoelpoorten, expansie uitlaat, luchtbak aanpassing en iets grotere sproeir tegen de 65km/h aan. En super zuinig. Daar reed ik per tank, rustig 2-3 dagen op heen en weer Zwolle (44km per dag).
Mijn Yamaha Aerox, die 120+ aantikte reed dezelfde afstand maar dan met 2x zoveel benzine verbruik ^^ 7ltr tank, per 2 dagen leeg.
/ontopic
Ben erg benieuwd wat je er van gaat maken.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2013 10:38 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Jammer!
ik heb nooit met Fs1 met vreemde Cilinder experimenteert misschien dat die de inlaat aan de zijkant hebben weet niet het er was toen ook een snelle Cilinder te koop FsB of zo iets dat is bij mij 31 jaar geleden maar de beste Tuning Motoren zijn die van 1972 met roterende inlaat!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2013 10:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
FS1 YamYam is zij aangezogen uitlaat met membraamkleppen. Dus semi roterend zegmaar.
Alleen uitlaatpoort op de cilinder.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2013 10:57 am 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
powerspayk je bedoelt een f5b cilinder. dit zijn wat snellere cilinders maar niet e1cht een monster zeg maar.

klopt een fs1 heeft snel koelingsproblemen ook gewoon op de brommer. daarom is misschien een cilinder met grotere koelribben een uitkomst.
maar weet nog niet wat ikga doen. wou eerst informatie inwinnen over de parilla want dat lijkt mij heelmooi op een fs1 en de koellingsproblemen zijn dan voor bij.

heb op dit moment nog 6 cilinders thuis liggen. 2 f5b cilinder. 1 slome originele 378 cilinder
en 2 ajh aluminium 60cc cilinders(nycasil). snelste fs1 cilinder op dit moment op de markt.

moet ook van mijn vader rustig aan doen met geld omdat er op dit moment rond de 2000 euro al in de brommer is gegaan :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 08, 2013 12:02 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Dat is je hobby dan zijn 2000.- toch noch niet so veel :wink:

Je kunt een cilinder noch uitboren ik dach 71cc dat is Max, ik heb die toentertijd in Venlo bij VMR laten uitboren en een gesmede met een Top zuiger ca. 150.- dat ging noch, ik bewerkte zelf de in en uitlaatpoorten uitlaatpoort polijsten tegen de roet aanslach!

Er waren toen ook watergekoelde cilinderkoppen 1979 was Yamaha ook met zo iets voor de 125 yz cross gekomen een raar system zonder waterpomp hebben we uitprobeert was niet veel maar ik zat toen op de
technische school en kon alles maken en daar heben we een water gekoelde cilinder voor een fs1 onworpen
men kon toen 2 beugels kopen die aan de voorkant van de Motoblok monteert werden daar hebben we de radiator bevestigt waterpomp was een voor op de boormaschine en die heben we met een nylon rol over de ketting laten lopen en dat ging =D)

Ik heb ook vroeger die yamaha trial gereden was toen RD, Enduro, Trial van Yamaha die haden een ingebouwde oliepomp die werd aangedreven door een as wat uit de Motor kwam die pomp was goed voor originele bromfietsen dus gelijk eraf, daar wert een opname voor gemaakt waar je ook een waterpomp kont op aansluiten en we konden aan het grindgat de mensen nat spuiten die keken raar, spelerijen wat niemand nodig heeft maar leuk :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 08, 2013 12:36 pm 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
klopt maar 2000 euro voor een 17 jarige is veel geld qq.
heb gisteren weer men originele ontsteking er op gebouwt inplaats van binnenrotor want de motor vindt het niet echt fijn
al de klappen die de bigend krijgt teverduren 2.8mm voorontsteking, liep als een trein :)

2de versnelling nog omhoog beetje spelen met koppeling en in de 3 ook nog.

nu maar is kijken hoe die rijdt met originele ontsteking. ik zit niet op technische school maar heb samen met mijn vader draaibank aangeschaft etc.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 08, 2013 2:34 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Dat klopt, met 17 heb ik met Bromfietshandel mijn extra Geld verdient, Motorcross en de Kartsport werd ik gesponsert en mijn andere dure hobby's heb ik daar mee kunnen betalen dat was in 1983 :wink:

Originele ontsteking moet lukken die is sterk maar met een Ontsteking HPI binnenrotor lukt het niet raar zijnde beste onstekinge voor snel spul!

Dat was mijn geluk toen der tijd met de school en een leeraar die zelf daar veel plezier aan hat in hat dus ik was vaak zaterdags op school aan bouwen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 09, 2013 9:57 am 

Geregistreerd: zo apr 12, 2009 9:25 am
Berichten: 87
gisteravond met de lamp gekeken wat het aantal graden is van de originele ontsteking en de hpi ontsteking op het zelfde aantal graden gezet.
en nu loopt het blok perfect met de hpi en is nog snel ook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 09, 2013 10:03 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Zie je dat het gaat, dat is beter als een Originele ontsteking!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David