Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Vragen over Rotax DD2
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=10478
Pagina 2 van 2

Auteur:  Maxime [ zo feb 03, 2013 3:49 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

http://www.tom-tech.de/shop/product_info.php?info=p2673_getriebeoel-xps-dd2-150-ml-x-25474.html

Auteur:  Arnoud [ ma feb 04, 2013 1:43 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

Maxime, dank voor je reactie, ik ben intussen bij Willem geweest (Kartshop Amsterdam) en hem het hemd van zijn lijf gevraagd.

Om deze topic af te ronden post ik maar even alle bevindingen die ik via diverse Forums en mensen verzameld heb.
Dit zijn NIET mijn ervaringen aangezien ik met de DD2 nog geen meter gereden heb, maar adviezen/inzichten van andere.
by the way, nogmaals bedank voor iedereen die op deze post gereageerd heeft !!

Wat de sproeiers betreft, dit zijn Start waarden voor een dag/sessie en de fijn afstelling is niet anders dan bij een ander type motor
Base line voor DD2 word gezegd…… Rotax Max jetting +20 Voor mensen met een smart phone zijn er overgens leuke app’jes te krijgen


DD2 Weetjes,

Smering 1: 35 tot 1:40 Bedrijfstemperatuur 60 C. (nieuw inrijden met 1:33)

Sproeiers:
Temp in C RH% P Sproeier / Naald Pos. Bougie (Bougie torque 27Nm)
10 50 1013 192/2 IW 24
15 50 1013 190/2 IW 27
20 50 1013 188/2 IW 29
25 50 1013 185/5 IW 31

Naald: bovenste gleuf is positie 1 onderste is pos. 5
Nooit kleiner dan 175.
Sproeier Te Klein: Geen vermogen bij 10000-12000 RPM
Sproeier Te Groot: Motor komt niet op toeren
Komt de motor niet boven 12400 RPM eerst Groter – dan Kleiner
Motor Lui in midden gebied 4000-8000 RPM naald 1 stand omhoog
Bij choken: houd hij in  te rijk -- als hij oppakt  te arm.
Motor te fel – mengsel te arm (naald zakken)

Luchtschroef tussen 1 en 2 slagen open (start met 1,5 open)
Dicht = Rijk
Open = Arm
Alleen merkbaar bij lage toerentallen

Bovenkant Zuiger Zwart en Nat  te rijk
Bovenkant Zuiger Zwart en Droog  precies goed
Bovenkant Zuiger Licht van kleur  te arm
----
Gear oil 150cc Rotax XPS DD2 Gear Oil (Als je iets anders gebruikt: in ieder geval 100% synthetisch )

Tandwiel verhouding:
Genk 36/61
Berghem 35/62
Veldhoven 34/63
Carter deksel boutjes m 8x70 Torque 22Nm -- m6x30 Torque 10Nm

Aandrijf mof kleine boutjes Torque 8Nm de clamp 10Nm

Auteur:  Maxime [ ma feb 04, 2013 4:23 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

zeer nuttige informatie arnoud!

Ik smeer mijn dd2 1:50, iemand een idee of dit toch de juiste smering is?
Intussen heb ik ook de app voor op m'n smartphone , zeer handig ding, je moet alleen wel precies de vochtigheid en de luchtdruk weten..

Auteur:  Deksel [ ma feb 04, 2013 5:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

@ Maxime,

Eerste regel van de weetje staat: Smering 1: 35 tot 1:40 Bedrijfstemperatuur 60 C. (nieuw inrijden met 1:33). Willem verteld heus geen onzin.

Dus nee, jij hebt niet de juiste smeering. Hij zal der best op lopen maar 1:35 - 1:40 is gewoon net iets veiliger. En meer olie kost geen vermogen.

Auteur:  Maxime [ ma feb 04, 2013 5:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

@ deksel : in de handleiding van rotax voor de dd2 staat 1:35 voor inrijden en 1:50 normaal en dat heeft de verkoper mij toen ook verteld. Dus ik veronderstel dat 1:50 ook geen kwaad kan? Het is maar om te weten dat ik al die tijd m'n motor niet kapot heb liggen rijden..

Auteur:  Deksel [ ma feb 04, 2013 5:16 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

Handleiding is altijd de baas ;-) Hoewel ik denk dat dit ervaring van Willem is. Dan zal mijn laatste regel op gaan. Om je spullen heel te houden is 1:35 - 1:40 net wat veiliger en meer olie kost geen motor vermogen.

Auteur:  Ron88 [ za feb 16, 2013 9:15 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

1:50 moeten wij met wedstrijden rijden in de DD2, maar een beetje rijker smeren (1:40) kan geen kwaad en is inderdaad wellicht wat veiliger.

Auteur:  chris [ vr maart 01, 2013 10:10 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

ik rij altijd net boven de 1:40 gaat altijd erg goed en de xeremic olie waar we mee moeten rijden is echt top!!!

Auteur:  xracer [ zo maart 03, 2013 2:17 am ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

heb horen zeggen dat de xeramic olie niet goed is!!!als je een blok open doet met denicol heb je geen aanslag bovenop de piston en met ceramix heb je veel roet vorming op de piston(dus slechte verbranding)??????klopt dit of is het onzin,heb het horen zeggen van een wedstrijdrijder!!

Auteur:  kartje [ zo maart 03, 2013 8:50 am ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

Chris is ook wedstrijdrijder die kan het wel zeggen dan!!

Auteur:  Ron88 [ ma maart 04, 2013 1:24 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

Ik heb mijn DD2 in het verleden altijd met de voorgeschreven olie (Xeramix/XPS Karttec) gesmeerd en zeker met mijn nieuwe motor er nooit problemen mee ondervonden..

Auteur:  Bob77 [ ma maart 04, 2013 6:11 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

Xeramic wordt door Rotax voorgeschreven en is verplicht bij wedstrijden...

Auteur:  Paulo27 [ wo maart 06, 2013 7:40 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

Dan kan het nog wel niet zo goed zijn !!!

Dat je als wedstrijdrijder geen keuze hebt... is een feit helaas !

Auteur:  xracer [ wo maart 06, 2013 7:53 pm ]
Berichttitel:  Re: Vragen over Rotax DD2

denk dat het weer iets is dat rotax zen zak kan vullen :lol: ,heb mij zo een busje laten aansmeren,maar twijfel dat ik ze ga gebruiken!!

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/