Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 3:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
http://www.tom-tech.de/shop/product_info.php?info=p2673_getriebeoel-xps-dd2-150-ml-x-25474.html

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 1:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 04, 2013 6:32 pm
Berichten: 5
Maxime, dank voor je reactie, ik ben intussen bij Willem geweest (Kartshop Amsterdam) en hem het hemd van zijn lijf gevraagd.

Om deze topic af te ronden post ik maar even alle bevindingen die ik via diverse Forums en mensen verzameld heb.
Dit zijn NIET mijn ervaringen aangezien ik met de DD2 nog geen meter gereden heb, maar adviezen/inzichten van andere.
by the way, nogmaals bedank voor iedereen die op deze post gereageerd heeft !!

Wat de sproeiers betreft, dit zijn Start waarden voor een dag/sessie en de fijn afstelling is niet anders dan bij een ander type motor
Base line voor DD2 word gezegd…… Rotax Max jetting +20 Voor mensen met een smart phone zijn er overgens leuke app’jes te krijgen


DD2 Weetjes,

Smering 1: 35 tot 1:40 Bedrijfstemperatuur 60 C. (nieuw inrijden met 1:33)

Sproeiers:
Temp in C RH% P Sproeier / Naald Pos. Bougie (Bougie torque 27Nm)
10 50 1013 192/2 IW 24
15 50 1013 190/2 IW 27
20 50 1013 188/2 IW 29
25 50 1013 185/5 IW 31

Naald: bovenste gleuf is positie 1 onderste is pos. 5
Nooit kleiner dan 175.
Sproeier Te Klein: Geen vermogen bij 10000-12000 RPM
Sproeier Te Groot: Motor komt niet op toeren
Komt de motor niet boven 12400 RPM eerst Groter – dan Kleiner
Motor Lui in midden gebied 4000-8000 RPM naald 1 stand omhoog
Bij choken: houd hij in  te rijk -- als hij oppakt  te arm.
Motor te fel – mengsel te arm (naald zakken)

Luchtschroef tussen 1 en 2 slagen open (start met 1,5 open)
Dicht = Rijk
Open = Arm
Alleen merkbaar bij lage toerentallen

Bovenkant Zuiger Zwart en Nat  te rijk
Bovenkant Zuiger Zwart en Droog  precies goed
Bovenkant Zuiger Licht van kleur  te arm
----
Gear oil 150cc Rotax XPS DD2 Gear Oil (Als je iets anders gebruikt: in ieder geval 100% synthetisch )

Tandwiel verhouding:
Genk 36/61
Berghem 35/62
Veldhoven 34/63
Carter deksel boutjes m 8x70 Torque 22Nm -- m6x30 Torque 10Nm

Aandrijf mof kleine boutjes Torque 8Nm de clamp 10Nm


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 4:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
zeer nuttige informatie arnoud!

Ik smeer mijn dd2 1:50, iemand een idee of dit toch de juiste smering is?
Intussen heb ik ook de app voor op m'n smartphone , zeer handig ding, je moet alleen wel precies de vochtigheid en de luchtdruk weten..

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 5:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
@ Maxime,

Eerste regel van de weetje staat: Smering 1: 35 tot 1:40 Bedrijfstemperatuur 60 C. (nieuw inrijden met 1:33). Willem verteld heus geen onzin.

Dus nee, jij hebt niet de juiste smeering. Hij zal der best op lopen maar 1:35 - 1:40 is gewoon net iets veiliger. En meer olie kost geen vermogen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
@ deksel : in de handleiding van rotax voor de dd2 staat 1:35 voor inrijden en 1:50 normaal en dat heeft de verkoper mij toen ook verteld. Dus ik veronderstel dat 1:50 ook geen kwaad kan? Het is maar om te weten dat ik al die tijd m'n motor niet kapot heb liggen rijden..

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 5:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Handleiding is altijd de baas ;-) Hoewel ik denk dat dit ervaring van Willem is. Dan zal mijn laatste regel op gaan. Om je spullen heel te houden is 1:35 - 1:40 net wat veiliger en meer olie kost geen motor vermogen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 16, 2013 9:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
1:50 moeten wij met wedstrijden rijden in de DD2, maar een beetje rijker smeren (1:40) kan geen kwaad en is inderdaad wellicht wat veiliger.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 01, 2013 10:10 pm 

Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm
Berichten: 571
ik rij altijd net boven de 1:40 gaat altijd erg goed en de xeremic olie waar we mee moeten rijden is echt top!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 2:17 am 

Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm
Berichten: 284
Woonplaats: boechout
heb horen zeggen dat de xeramic olie niet goed is!!!als je een blok open doet met denicol heb je geen aanslag bovenop de piston en met ceramix heb je veel roet vorming op de piston(dus slechte verbranding)??????klopt dit of is het onzin,heb het horen zeggen van een wedstrijdrijder!!

_________________
Haase edox dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2013 8:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Chris is ook wedstrijdrijder die kan het wel zeggen dan!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 1:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Ik heb mijn DD2 in het verleden altijd met de voorgeschreven olie (Xeramix/XPS Karttec) gesmeerd en zeker met mijn nieuwe motor er nooit problemen mee ondervonden..

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2013 6:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Xeramic wordt door Rotax voorgeschreven en is verplicht bij wedstrijden...

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dan kan het nog wel niet zo goed zijn !!!

Dat je als wedstrijdrijder geen keuze hebt... is een feit helaas !

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 06, 2013 7:53 pm 

Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm
Berichten: 284
Woonplaats: boechout
denk dat het weer iets is dat rotax zen zak kan vullen :lol: ,heb mij zo een busje laten aansmeren,maar twijfel dat ik ze ga gebruiken!!

_________________
Haase edox dd2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David