Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 9:33 pm 

Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am
Berichten: 43
Woonplaats: Flevoland
Beste karters.

Nou ben ik weer bezig om mijn kartblok weer in mekaar te zetten,hierbij heb ik een aantal dingen vernieuwd in het blok.Het gaat hier trouwens om een tm 125 icc k9b. Nou is mijn vraag hoe zet ik de ontsteking op tijd.Ik wil hier graag een veilige tijd stip op hebben van de verbranding.Ik heb veel gehoord van vervroeging.Maar dat lijk me niet echt veiling omdat hij te snel kan detoneren.Dat wil zeggen dat de verbranding niet op het juiste moment gebeurt en dat hij dan veel te heet word.
Ik hoor het graag van jullie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONSTEKING
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
volgens deze site http://www.greenflagkarting.com/tm/moto/setup_moto.html zou hij op 1.6 mm voor bdp moeten staan.
mvg maurice

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONSTEKING
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 11:45 pm 

Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am
Berichten: 43
Woonplaats: Flevoland
Oke ik ga wel even kijken. Bedankt voor je reactie Maurice.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONSTEKING
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2012 7:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Wel met een micro meter uitmeten en niet met een schuifmaat door het bougie gat.
Trouwens ik zou voor 1,5mm voorontsteking kiezen. En als dat goed gaat naar 1,6.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2012 9:09 pm 

Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am
Berichten: 43
Woonplaats: Flevoland
oke Henri ik zal hier ook even naar kijken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 3:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Henri, waarom geen meetklok? Micro meter is toch lastig bevestigen lijkt mij?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 5:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
Henri, waarom geen meetklok? Micro meter is toch lastig bevestigen lijkt mij?


Ja dat bedoel ik ook. meetklok in de kop die op 0.01mm kan meten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
jaa ok ik dacht al andere opties :D vertel vertel ;)

ik ben alleen nog opzoek naar een houder voor IN het bougiegat..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 7:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
ik ben alleen nog opzoek naar een houder voor IN het bougiegat..


Die kan je zo even draaien in de draaibank dacht ik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 9:02 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb er een gemaakt van een oude bougie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 10:28 pm 

Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am
Berichten: 43
Woonplaats: Flevoland
Hallo Henri

Nog even een vraag waarom eerst 1,5 mm en als het dan goed gaat toch naar 1,6mm
Wil je dit me even uitleggen alstublieft


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
ik heb er een gemaakt van een oude bougie

dat bedacht ik mij nou net ook toen ik de vraag stelde :P, ik zit alleen ff met het knelpunt om je manometer op zijn plek te houden.

@kartracer.
Voorontsteking, 1,5mm is later dan 1,6.
Op 1,5 zal hij eerder bij het BDP (bovenste dode punt) zijn wat meer zekerheid geeft tot ontbranding, daarin tegen kun je een minder hoog toerental behalen.
Stel hij loopt niet lekker kun je detonatie krijgen, of nog wat andere spannende dingen omdat het mengsel niet goed ontbrand (vanwege de vervroeging en het missen van de juiste compressie).

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 5:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Ik heb de laatste tijd veel gewerkt aan tm k9c motoren.
Het is me opgevallen dat alle motoren last hadden van detonatie. In sommige gevallen zo erg dat ze vast gelopen zijn.
Ik zet de ontsteking voor de hobby rijder op 1,5mm omdat dit veiliger is. Ook loopt de moter iets makkelijker door in toeren bij 1,5mm.

De carburatie pas ik ook aan voor de hobby rijder. Vaak is de naaldbuis te klein gekozen. K28 naald stand midden. DQ270 buis. Hoofdsproeier 175 en stationaar B55/60. Als dit er in zit gaat het meestal wel goed. Het ligt ook vaak aan de rijder als er detonatie is. Iemand die veel op de naald rijd heeft vaak last van detonatie (deellast).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 1:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Dus ik val onder een "naald" rijder :P

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ONTSTEKING
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 4:12 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet wel de trapper helemaal in duwen he :lol:

bij een oude bougie heb ik gewoon het onderste lipje eraf gehaald en de bovenste rand van het metaal (de felsrand ) dan kun je het ceramische deel er uit halen. Vervolgens heb ik een propje op maat gedraaid wat aan de buitenkant mooi erin past en vervolgens met loctite vast gelijmd. aan de binnen kant een mooi pas gat voor de meet klok met een stel schoefje op de zijkant voor het borgen van de klok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David