Auteur |
Bericht |
kartracer
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 2:08 am |
|
Geregistreerd: ma okt 04, 2010 12:02 am Berichten: 43 Woonplaats: Flevoland
|
Hallo kart liefhebbers, Ik ben in het bezit van een tmk9b. Ik heb dit blok pas gekocht bij een kartbaan. Hij zag er op en top uit alles is gereviseerd voor ik hem kocht en er was niet mee gereden na de revisie tot dat ik hem had.Ik moest hem nog in rijden en dat heb ik ook gedaan op een korte kartbaan waar het mogelijk was. Dus kwam niet echt hoog in de toeren. ik denk het hoogst wat ik hier kon halen aan toeren was heel kort(een seconde of 2) 12.000 rpm.Het in rijden heb ik gedaan met 15 liter benzine wat gemengd was 1;25.Dit is allemaal in september gebeurt 2011 rond de 20, 25 graden. Toen ben ik in Oktober naar Emmen gegaan met een paar vrienden om te karten. Voor ik vertrok vroeg ik nog aan die genen waar ik het blok van had gekocht of er dingen aan de carburateur verander moest worden.Hij zei nee het staat goed.Ik heb er mee gereden ging fantastisch. Maar ik ging hem vorige week weer nakijken om hem weer klaar te zetten voor het nieuwe kart seizoen nu bleek hij te arm af gesteld stond. Nu is mijn vraag weet iemand wat de basis afstelling is voor deze carburateur (sproeiers en naalden) en wat moet ik doen bij welke buiten temperatuur. Ik hoor het graag van jullie. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 6:59 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Wat heb je er nu in zitten. Welke buis en naald. De twee onderuit sproeiers en welke hoofdsproeier ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Prokarter24
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 9:52 am |
|
Geregistreerd: ma jun 08, 2009 7:28 pm Berichten: 60 Woonplaats: Lelystad
|
Hey vriend
Heb je de weg weer gevonden naar het forum werd ook wel eens tijd he je eerste post.
|
|
Omhoog |
|
 |
gvdbrink
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 10:48 am |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Volgens mij is de basis altijd hetzelfde (zover ik weet) en is het alleen een kwestie van de gasnaald verzetten, voor de rest doe ik er qua afstelling nooit iets aan en gaat het goed. Als je de ene keer met +30 rij en de volgende keer met -5 zal het anders worden maar dat is voor mij toch niet van toepassing, over het algemeen is het zo dat als hij uit de bocht (volgas) begint te "bokken" staat hij te arm. De eerste keer dat ik met mijn blokje reed leek hij qua kleur ook te arm te staan maar dit ligt ook grotendeels aan de olie die je gebruik.
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 11:50 am |
|
|
Citaat: Volgens mij is de basis altijd hetzelfde (zover ik weet) en is het alleen een kwestie van de gasnaald verzetten, voor de rest doe ik er qua afstelling nooit iets aan en gaat het goed. Die jongen vraagt om een afstelling. Als je de basis al niet weet kan hij niks met je antwoord gvdbrink. De 1 rijd met een k22 als basis de ander een k28. Zodra ik even tijd heb kijk ik nog even in mijn testbank gegevens wat een goed veilig afstelling is. De TM is nogal gevoelig voor detonatie als de naald en de buis niet goed gekozen zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
gvdbrink
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 3:06 pm |
|
|
Hallo Henri,
Ga er vanuit dat zoals hij zegt dat hij goed liep de vorige keer dat hij gereden heeft dat hij "iets" te arm dus af kan stellen met de gasnaald. Maw, zoals ik het begrijp is de basis al goed en zou hij het alleen in de hoek van de gasnaald kunnen zoeken zonder alles te veranderen, vooral ook omdat hij hem bij een kartshop gekocht heeft (net als ik).
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 4:48 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een gasnaald verstellen brengt alleen niks in het volgas gebied
|
|
Omhoog |
|
 |
gvdbrink
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 5:05 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
kartracer
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 7:18 pm |
|
|
Hallo kartliefhebbers, Het is te gek dat er al mensen zijn die op mijn vraag reageren.Dus bij deze al heel erg bedankt.Ik had inderdaad last van detonatie is mijn verteld.Ik moet er nu een nieuwe zuiger in doen.Verder gelukkig geen ander schade op gelopen. Ik heb even mijn carburateur op gehaald om even te kijken wat er in zit.Ik heb met deze afstelling gereden op Emmen en met een buiten temperatuur van 14 tot 20 graden. Nou ik zal het proberen om uit te leggen wat ik tegen kwam in mijn carburateur.Er zit een gasschijf in met de maat 50.k6,een gasnaald k28 en het ringetje zit op het tweede gleufje van boven af. Nu draai ik mijn carburateur om met de opening van het luchtfilter van me af dus de inlaat kant naar mijn buik.(dit stuk gaat het blok in)Op mijn vlotternaald staat 30.Hoofdsproeier is 170, Op de mengbuis staat DQ 270,Dan kom ik bij de volgende sproeier ik weet niet waar deze voor is maar hier staat op 60,En daar onder zit nog een hele kleine (buisje)sproeier na het verwijderen van de sproeier waar 60 op staat,en hier staat op B.54.En nu kom ik bij een sproeier die het dichtste bij mijn buik zit(het dichtste bij de inlaat poort)Hier staat ook 60 op.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben om me te helpen.Ik zou graag veilig rond willen rijden zonder elke 6uur een nieuwe zuiger er in te moeten doen.Ik ben maar een hobby rijder.O ja de olie die ik gebruik voor te mengen heet Valvoline Racing 2takt full synthetic.En de verhouding die ik gebruik is 1;25.
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 7:47 pm |
|
|
De afstelling is vrij normaal wat je daar hebt. Waar zit de detonatie het ergst ? uitlaat kant membraam kant ? Je kan het volgende proberen. Zet het klipje van de naald op de derde van boven. En de hoofdsproeier van 170 naar 172. Wat je dan doet zie je onder in de afbeelding. Vervang de DQ270 door een DQ272. Dan zou de detonatie weg moeten zijn. Detonatie hangt ook af van je stijl van rijden. De oranje lijn is je oude afstelling.  
|
|
Omhoog |
|
 |
gvdbrink
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 8:14 pm |
|
|
Mooi henri Is dat gewoon een programma ofzo?
|
|
Omhoog |
|
 |
j.m
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 8:16 pm |
|
|
hoi kan je zo ook iets vertellen over een maxter vindt het wel intresant gr
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: do maart 08, 2012 9:40 pm |
|
|
Dit is een programma voor de vhsh 30 en de vhsb 39.
De afstelling van een maxter of watvoor motor ook is niet zomaar te vertellen. Dit kan verschillen ook al zijn het 2 gelijk type motoren. Ook is de afstelling afhankelijk van de rijder. Ik kan de afstelling pas vertellen als ik met je aan het werk ga op de baan.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartracer
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 1:09 am |
|
|
Hallo Henri, De detonatie zat het meest aan de uitlaat kant.Ik ben wel een rijder die een strijd aan gaat om mijn voorganger in te halen en voor te blijven. Maar dit doe ik eigenlijk alleen bij vrienden of mensen die ik ken (rij stijl) ik zal het niet op gaan nemen tegen een wedstrijd rijder daar verlies ik het toch van. Ik heb toch niet het budget die zij hebben (Team rijders) Maar ik hou wel van gang er in, dus geen zondag rijder. Dit is zeker een mooi grafiek die er op heb gezet,ik ga er zeker gebruik van maken en laat het je lezen hoe het gegaan is maar dat zal pas in april ergens zijn. Dan zijn we klaar met de karts en dan is het weer ook wat beter. HARTELIJK DANK NOG EEN KEER HENRI. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 7:04 am |
|
|
Detonatie aan de uitlaat kant is een te kleine hoofd sproeier. Je ziet dat met jou naald en buis afstelling het geen zin heeft om groter te gaan dan een hs van 170. Er kan zo als je ziet in de grafiek niet meer langs dan een 170. Ik zou je brandstof toevoer ook kontroleren. Krijgt de motor wel genoeg brandstof ? Of zuigt de motor langzaam de vlotterkamer leeg op het lange rechte stuk ? Dan krijg je hetzelfde probleem wat je nu hebt. Ik zou eerst voor veilig gaan dus. k28 3 clip een dq272 met een hs van 175.
Je kan ook nog andere brandstof proberen met een hogere klopvastheid. bv. V-power uit duitsland of Aral ultimate uit duitsland.
|
|
Omhoog |
|
 |