Auteur |
Bericht |
sebastiaan90
|
Geplaatst: za jan 08, 2011 1:25 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Hoi, Ik heb voor mijn Honda cr125 cross blok een andere uitlaat gekocht. Nu is het zo dat de cross uitlaten altijd verlengd moeten worden zodat de demper achter de stoel kan gemonteerd worden. Normaal wordt er een buis geplooid en op de cross uitlaat gelast zodat deze tot achter komt. Zoals hier te zien bij mijn vorige uitlaat; Het is niet zo simpel die buis te maken dus ik vroeg me af of ik hiervoor een flexibele uitlaatslang kan gebruiken en of dat negatieve gevolgen heeft voor het vermogen? Zo een buis is namelijk een stalen 'spiraal' en dus niet mooi glad vanbinnen. Dit type buis bedoel ik http://www.findtheneedle.co.uk/images/p ... 452671.jpgSebastiaan
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 08, 2011 9:39 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de diameter van de tail pipe is in iedergeval wel belangrijk die zou ik zo goed mogelijk het zelfde houden of die buis verder geschik is zou je moeten testen bij een 100cc zit er in iedergeval ook zoiets tussen
|
|
Omhoog |
|
|
masteryoda
|
Geplaatst: za jan 08, 2011 10:46 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
Ik zou voor de niet simpele oplossing gaan en degelijke tailpipe maken van de juiste lengte en dikte. Een flexibele pijp lijkt me niet echt fijn voor je motor.
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:47 am |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
De oorspronkelijke tailpipe laat ik gewoon zitten (ongeveer 20cm), de flexibele buis zou er dan net over glijden. De binnen diameter van de flexibele buis is dus gelijk aan de buiten diameter van de tailpipe (ongeveer 2,5cm). Het flexibele deel zou ongeveer 40 cm lang moeten zijn. Het probleem is dat een echte buis echt moeilijk is, het is niet 1 bocht die erin moet, het zijn er een stuk of 3 ... Ik zou niet weten hoe ik zoiets moet opmeten/tekenen voor het te laten maken want dat wordt een 3D stuk. En wat gaat dat weer kosten ... Maar als het niet anders kan moet het toch met een echte buis
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:55 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat als die flexibele pijp tegen de hitte kan dat het dan wel kan werken je hoeft er immers ook geen wereldkampioenschappen mee te winnen
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 10:13 am |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Inderdaad. Ik ga het eens testen, dan zien we wel
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 12:50 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Als het werkt mag je het mij zeker laten weten
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 1:08 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Zal ik doen Duurt nog wel even, chassis wordt binnenkort gespoten etc.
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 1:57 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Ik heb nog een maand blokperiode dus tijd genoeg
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 2:05 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Ja dat ik ook nog tot 4 febr ...
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
masteryoda
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 2:10 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
Citaat: Het probleem is dat een echte buis echt moeilijk is, het is niet 1 bocht die erin moet, het zijn er een stuk of 3 ... Ik zou niet weten hoe ik zoiets moet opmeten/tekenen voor het te laten maken want dat wordt een 3D stuk. En wat gaat dat weer kosten ... Zo moeilijk is het niet hoor, Je neemt een geschikte buis die iets te lang is, vervolgens vul je de buis met fijn zand. Slaat beide uiteinden dicht zodat het zand helemaal opgesloten zit. Vervolgens maak je de buis met een brander erg warm en buig je hem in de juiste vorm, slijp de uiteinden er af klop het zand er uit en je bent klaar. Een kwartier werk en 2 euro materiaal .
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 7:39 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Hoe klop je die uiteinden doe? En om het even welk zand?
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 7:55 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Dat moet wel met een vuistje lukken (hamer van 5 kg).
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 8:15 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Gewoon van O naar 0 naar () enzovoort? (platkloppen dus)
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 8:58 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Gewoon lekker meppen op die buis totdat het zand er niet meer uit kan.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
Laatst bijgewerkt door kartje op ma jan 10, 2011 12:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|