Auteur |
Bericht |
bamacrew
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 9:51 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Heb wat problemen met mijn tm cross( vierkante bouten)
vd week op pitkar gestart liep perfect.
gister op kazerne terein hier gestart, reedt 100 meter toen boammp boampp en toen wou die ook niet meer aan.
-bougie zeiknat. -toen getest op vonken hij vonkt overal behalve tussen het puntje en het gebogen stuk. als ik hem stukje van me blok afhoud zie je de vonken vanaf de bougie tegen het blok springen( en toen ook op mij AUUW)
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
wat heb ik veranderd, massakabel vernieuwed(stroomddraad) en nieuwe luchtfilter(nox van pitsop).
carburateur is nog niks aan veranderd.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 9:54 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 10:25 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
massakabel goed vast????
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 11:48 am |
|
|
zou t kunnen dat die massa kabel te dun is?? hij gaat nu vanaf het blok naar het ijzer op mijn bobine.( maar het is maar een normale speaker kabel)
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma apr 26, 2010 6:55 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
De vonken die je zag kan voorkomen, de buitenste kant is namelijk de aarding van je bougie. Ligt ie iets van je blok af ga je mooie vlam bogen creeren. Of stroom via een andere geleider overbrengen (jezelf). Ik denk dat je aarding niet goed is waardoor je bobine/bougie niet voldoende stroom krijgt voor een mooie ontsteking. Het moet een gevlochten (stalen/rvs) kale kabel zijn die redelijk dik is. Als je speaker kabel gebruikt dat is veel te dun, vaak maar .75cm2 (vierkante cm) daarnaast zijn de koperen aders niet goed bestand tegen de hoge spanningen. Of nog 1 of 2 kabels bundelen of even een dikke kabel zoeken.
Het kan ook zijn alsof je nieuwe lucht bak invloed heeft op mengsel afstelling, gezien je bougie nat is klinkt het als een vet geslagen bougietje door te rijk mengsel. Maar dat vermoed ik niet, dat is zo minimaal daar zou de machine gewoon op moeten draaien.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma apr 26, 2010 10:04 pm |
|
|
Hij loopt!!
iedereen super bedankt!!
oplossing: nieuwe aarde kabel( gevlochten) bobine op cilinder gemonteerd(ophangstuk) nieuwe bougie.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 27, 2010 9:01 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
gratz we zien je a.s. vrijdag
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joep
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 6:08 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 08, 2005 10:53 am Berichten: 51 Woonplaats: Schaijk
|
ik heb m'n kart ook weer eens voor de dag gehaald (tm cross oud type 5 kopbouten) hpi ontsteking
olie en diverse gecontroleert en toen gestart, hij heeft een tijdje gelopen en wat gas gegeven en toen sloeg de motor af.
Geen vonk met de oude bougie en bij een nieuwe ook niet
- bougie kabel was beschadigt maar niet bloot dus toch vervangen - draadjes gecontroleert (wit blauw zwart) Zwart draadje was om en om door, dus ook vast gemaakt - meten met de multimeter: meetpen op blauw en meetpen op wit geeft spanning, de zwarte draad heeft goede massa - de bobine (goede massa kabel aan bobine en blok): meetpen op massa en een meetpen in de bougiedop 6 a 7 Kilo ohm - waar de stekker normaal zit ook gemeten zwarte kabel en massa is ook goed, blauwe en witte draad aansluiting hebben geen massa sluiting dus ook goed (toch?) meetpen op de aansluiting blauw en meetpen op de aansluiting wit meet ik oneindig, is dat goed? -dan heb ik nog een of andere diode figuurtje op de meter zitten(ontstekingen hebben diodes toch?) dus daar op gezet en dan meet ik bij de witte en de blauwe draad niets maar als ik de witte en massa en de blauwe en de massa meet dan wel, maar een rare waarde: blauw-massa 1866 en wit-massa 802
iemand nog ideeen om door te meten en wie heeft er waardes of is er al iets duidelijk?
mvg roy
_________________ Mari kart met 125cc TM cross http://www.toybota.tk
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 6:35 pm |
|
|
probeer is een andere bougie dop?? weet je zeker dat er niet ergens stekker los zit( heb ik namelijk ook gehad)
|
|
Omhoog |
|
|
joep
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 6:42 pm |
|
|
heb alle stekkers nagegegen niks geen oxidatie of zo en de bougie dop heb ik laatst nog vervangen (zonder dop vonkt ie ook nie)
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 05, 2010 9:44 pm |
|
|
Jij gebruikt pvl onsteking, misschien staat je onstekingstijd niet goed?? heb zelf geen pvl onsteking erop zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do mei 06, 2010 8:39 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je onsteking mis staat vonk die wel maar loopt ie niet
bij pvl gaan vaak de kabeltjes van de ontsteking kapot je kunt het voelen door er een keertje aan te trekken zit er dan rek op dan is die waarschijnlijk gebroken
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do mei 06, 2010 1:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Jongens Joep heeft een HPI ontsteking: ik heb m'n kart ook weer eens voor de dag gehaald (tm cross oud type 5 kopbouten) hpi ontsteking
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr mei 07, 2010 12:40 pm |
|
|
Joep op welke plaats heb je je bobine geplaatst?? ik had hem eerst op mijn stoel, en heb hem daarna verplaatst achterop de cilinder( zit een uitsteekseltje). Dit heeft bij mij geholpen. en een speciale aardingskabel gehaald.(gevlochten draad). zit bij hpi de kabels in je cdi unit gesmolten? anders kun je proberen er nieuwe draden op te monteren. Maar volgens mij zitten die draden bij al die'cdi's erin gesmolten.
beetje goede scooterzaak kan jou onsteking doormeten.
|
|
Omhoog |
|
|
joep
|
Geplaatst: vr mei 07, 2010 7:43 pm |
|
|
ik heb m'n bobine op de steun van de sidepod rechts gemonteert (met van de rubbere draadeind dempers) dicht bij het blok met een massa kabel, ik heb de ontsteking na laten kijken en de bobine was goed alleen het electriche deel achter het vliegwiel was kapot
dat is nu vervangen en de motor loopt weer goed
toch bedankt voor de tips
mvg roy
|
|
Omhoog |
|
|