Auteur |
Bericht |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:21 pm |
|
|
Hey ik heb vandaag mn kart uitgehaald en een beetje opgepoetst. Nu heb ik weer wat mooiere fotootjes  Motor heeft nog steeds niet gedraaid want er moeten nog wat dingen gebeuren. van:  naar:  en voor de rest nog wat fotootjes           Heb er een halve dag over gedaan om hem zo te krijgen maar hij is nu wel weer nice  Voor de rest moet ik de motor weer laten lopen. Wat moet ik nog doen: -Olie bij de zuiger douwen -Water in de radiator doen -Zorgen dat alles fatsoenlijk draait Iemand tips wat ik nog kan doen? Grtz Roy
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Een staalborstel gebruiken 
|
|
Omhoog |
|
 |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:25 pm |
|
|
de laatste 3 foto's zijn van hoe ik hem heb uitgehaald. De rest van roest gaat er egt moeilijk vanaf 
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:29 pm |
|
|
Nee hoor, schuurpapier met een fijne korrel, staalborstel en schrobben. Verder gaat door gebruik de rest er wel vanaf. Heb je het blok met de hand rond gegooid? Bewoog de zuiger soepel?
|
|
Omhoog |
|
 |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 5:39 pm |
|
|
ja bewoog allemaal soepel, zal het nog schoner probere te krijge 
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 6:24 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Als het soepel loopt, dan zou ik er niet nog olie bij doen. Dat doe ik bij mijn Max ook niet. Gewoon zorgen dat alles correct is aangesloten enz. Grtz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 7:24 pm |
|
|
Ja maar hij loopt wel soepel maar er is een zo n stukje waar die net niet soepel genoeg is. Dit zou ook aan de remschijf kunne liggen
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 8:09 pm |
|
|
Even ketting eraf gooien, bougie eruit en met hand aan de koppeling draaien. Als hij dan op een bepaald punt niet goed voelt, is het je zuiger, kun je kijken of het verschilt als je er wat mengsel ingooit. Anders is je remschijf, tandwiel of achteras krom.
|
|
Omhoog |
|
 |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 8:13 pm |
|
|
de kart heeft 5 keer gereden  er is egt niks krom maar zal ff kijke
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 8:22 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Ja maar hij loopt wel soepel maar er is een zo n stukje waar die net niet soepel genoeg is. Draai je aan de achteras, of aan de krukas (of tandwielkrans van de koppeling)? In het laatste geval zal je de compressie van de moter voelen, dat hoort zo. Sterker nog, het zou foute boel zijn als je de krukas met 1 vinger soepeltjes rond zou kunnen draaien. Draai je aan de achteras dan kan er ook een "zwaar punt" in de ketting zitten, de ketting is niet overal gelijkmatig langer geworden waardoor hij soms strak en soms los gespannen staat.
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 8:58 pm |
|
|
Hmm, zou alsnog door temp verschillen kunnen komen, maar ik zit ook aan de compressieslag te denken. Alhoewel ik zeker weet dat jij die herkent.  . Maar ik gok ook op de ketting ofzo, dus ik zou even zonder ketting aan de koppeling draaien.
|
|
Omhoog |
|
 |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 8:59 pm |
|
|
Ik draai gwn aan de achteras. Ik zal morgen even gaan kijken of ik wat kan vinden. Waarschijnlijk kan ik morge de motor nog niet starten want ik weet niet cker wat er nog allemaal moet gebeuren. Mn pa heeft er vanalles aan gedaan voor dat hij hem weg heeft gezet dus dat wordt volgende week ergens.
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 9:02 pm |
|
|
Doe morgen maar eens proberen zonder ketting  . Heb je de accu toevallig aan een druppellader gehad? Zou wel mooi zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
royjo
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 9:53 pm |
|
|
ja accu is aant lade ja, zal morge cker ff checke 
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za maart 27, 2010 9:58 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
als dat(ketting of iets krom) niet het geval is, kan het zijn dat 1 van je lagers naar boven of onder geschoven is, niet veel maar toch.. heb dit ook gehad en op 1 punt had hij ook meer weerstand. ik heb dan elke lager apart 'los' gemaakt van het chassis en rustig terug vast gezet, daar na hetzelfde met de 2e en daarna de 3e. dan moeten ze allemaal terug mooi op 1 lijn zitten. het is misschien iets simpel maar bij mij heeft het toch gewerkt grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |