Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: do nov 15, 2007 11:18 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren rijders,
Ik ga een nieuwe motor kopen, echter nu ben ik er zelf nog niet uit en heb dus jullie hulp nodig.
Ik heb zelf (na de 100cc) altijd Rotax Max gereden, een hele fijne motor en goed te onderhouden.
Echter.... onderin heb ik te weinig trekkracht en gezien mijn gewicht van ca. 88 kg heb ik gewoon wat meer power nodig.
Ja, ja, ja... ik weet het wel... je moet rollen in de bocht enzo.. dat weet ik wel, maar gooi je kart maar vol met lood totdat je op mijn gewicht zit en dan zal je zien....
Maar ja... het gaat tussen de:
- Vortex SuperROK
- SEVEN L4
- Parilla X-30
Wie heeft waar mee ervaring en wat raad je aan ???
let wel... geen onzin verhalen aub....
thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
alphaboy
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 12:29 am |
|
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 1:02 am Berichten: 53
|
Hey paulo ik vind persoonlijk de x30 het zelfde aan een rotax max en ik weeg zelf ietsje meer of jou.
Ben zelf sneller of de meeste x30... en deze rijden op witte vega's en ik op maxxis hg3 of mh dus zit ik eigenlijk tog al redelijk benadeeld op vermogen en banden, maar tog ben ik sneller. Dit is ook door zoveel mogelijk hem in die hoge toeren te houden want idd wanneer je onder de 7,500toeren gaat valt ie volledig stil ...
Mijn tijd in genk met rotax max is als ik het me goed herrinner 58,0 dus dit is tog niet zo slecht... Ik denk dat je meer plezier gaat hebben van een kf2 motor deze zijn ook zeer onderhoudsvriendelijk... Voila ik hoop dat ik je wat bijgebracht heb
Grtz
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 10:45 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Hoi Paulo, ik heb natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur. Maar zoals je zelf al een beetje aangaf, heeft de ene rijder iets anders nodig als een ander. Of vindt een bepaald karakter van een motor fijner. Ik ken dealers waar je gewoon een keer kan testen! Het is natuurlijk ook geen brood wat je iedere dag gaat kopen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 6:01 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
he paulo toen ik zondag op genk was bij de recreanten race heb ik ook zo wat rondgeneust en gevraagt en het schijnt toch dat de super rok zeer snelle kannonen te zijn en dat veel onderdelen zoals de koppeling hetzelfde is als de max dus kwa onderdelen zit je goed.
had wel een min puntje en dat was dat de koppeling van binnen sneller sleet of stuk ging dan de max maar dat kon je verhelpen ddor er gewoon max onderdelen in te zetten.ik wil hem zelf ook wel hebben
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 6:51 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat het allemaal een beetje dezelfde motoren zijn alleen is de super rok eentje met een grote carb die daardoor wat meer vermogn levert alleen is het de vraag of je daarvoor niet teveel aan betrouwbaarheid inlevert en of dat smalle ketingkje dat wel allemaal af kan
mijn voor keur weet je wel maar omdat ik te wienig met de l4 heb gereden kan ik je er niet echt veel over vertellen wel kan ik je zeggen dat ie op toeren gehouden dient te worden en als die eenmaal gaat dat ie dan ook als een dolle gaat
ik denk dat al deze motoren gebouwd zijn voor de lichtere (jongere) karters
wil je echt veel power uit de bocht koop dan een........ (jeweet wel)
als je een keer wilt testen met de l4 moet je maar wat laten weten
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 8:29 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heren,
Allemaal onwijs bedankt voor jullie advies. Ik was vandaagbij CRG Holland en ook daar dezelfde vraag gesteld en daar adviseren ze mij juist ook de KF2 motor van IAME (de opvolger van de 100cc Maxter).
Deze is ook elec.gestart, accu laat tijdens het rijden bij, de bekende powervalve en hij heeft iets van 35pk aan boord, dus dat zou genoeg moeten zijn.
Ook daar heel veel onderdelen die ook op de Rotax Max zitten en is het sleutelen een fluitje van een cent voor mij.
Het is dat je voor een DD2 echt een ander frame moet hebben anders was het toch echt die geworden. (helaas)
Joris.... bedankt voor het aanbod.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 11:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: Het is dat je voor een DD2 echt een ander frame moet hebben anders was het toch echt die geworden.
dan pak je toch de seven l5
die geeft je 2 versnelingen vrijloop koppeling startmotor enz. maar heeft geenachteras door de motor maar een aandrijving ala icc waardoor hij op een normaal icc chassis past
hij is te krijgen in 125 cc en in 175 cc
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: za nov 17, 2007 4:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Joris,
Is een optie ... ik zal is kijken wat de kosten en zo zijn...?
thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Tony Kart
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 5:37 pm |
|
Geregistreerd: di dec 11, 2007 5:11 pm Berichten: 8
|
ik heb ook een vraagske ik ben dus van plan een tony kart krypton te kope ma kweet ni welke motor. Ik twijfel tussen ne rotax max en ne léopard
Kan iemand helpen?
alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 5:50 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een Leopard is (mits goed afgesteld) ietsjes sneller, simpeler opgebouwd en iets minder vage problemen die bij een Rotax Max nog weleens voorkomen.
De revisieintervallen zijn bij een Leopard wel korter, als je een gevorderde rijder bent en em flink aan de tand voelt is het raadzaam na 15 uur de zuiger te wisselen.
Voordeel van de Rotax Max is dat je er overal mee mag rijden zonder allerlei dempers erop te hoeven zetten, hij vibreert veel minder dan een Leopard, je kan 1:50 smeren ipv 1:20, en onderdelen en raceklasses zijn overal te vinden. Daarnaast zijn de revisieintervallen langer, al geloof ik zelf niet dat de 50 uur die je vaak hoort realistisch zijn.
Een ander verschil is het afstellen van de carburateur, bij de Leopard doe je dat met verstelbare sproeiers, over het algemeen tijdens het rijden, en bij een Rotax max doe je dat met verwisselbare sproeiers en een gasnaald (en als je het echt ingewikkeld wilt maken kan je ook nog andere dingen aan de carburateur afstellen).
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 6:58 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Als je koppel wil, dan moet je voor een viertakt gaan. Je kent de gegevens omtrent de Vampire...
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 8:39 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Als je dan toch voor een type zoals de Leopard gaat kan je ook eens denken over een PRD. Vergelijkbaar met de Leo maar wel goedkoper als ik me niet vergis.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di dec 11, 2007 9:29 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Is zeker de de moeite waard scheelt je gauw 500 e en qua vermogen gelijk. Kwalitatief lijkt me de iame wel een beter blok.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tony Kart
|
Geplaatst: wo dec 12, 2007 11:08 am |
|
Geregistreerd: di dec 11, 2007 5:11 pm Berichten: 8
|
Bedankt voor de reacties, dit heeft toch men keuze al wat makkelijker gemaakt.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: za dec 22, 2007 12:17 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Er komt in 2008 een Seven 175cc automaat met 32 KW op de markt en dat moet een kanon zijn, heb met rijders gepraat die die Motor getest hebben.
In Spa zijn die TM k9b voorbei gevlogen of die stil stonden prijs licht zo ± 3800.-
|
|
Omhoog |
|
 |