Auteur |
Bericht |
the duke
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 8:10 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Banden druk is afhankelijk van welke velgen je gebruikt alu of magnesium. Bij alu loopt de druk sneller op en neemt je grip snel toe. Tot dat hij gaat korrelen. Dan breekt hij ploseling los.Je denkt dan dat je geen grip hebt maar eigenlijk heb je te veel. Banden spanning is afhankelijk van het merk band, de baan omstandigheden en ga zo maar door. vega SL6 zit koud bij magnesiumvelgen op 0,6, maar mag niet boven de 0,9 warm komen.
|
|
Omhoog |
|
 |
savenrob
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 8:38 pm |
|
Geregistreerd: do apr 02, 2009 6:10 am Berichten: 72
|
He Guys, bedankt voor al jullie reacties maar ik wil nogmaals benadrukken dat wij echte beginners zijn en we gewoon lekker willen rijden met een 15 jaar oude kart * duhhhh David haha *  Serieus, de kart is al wat ouder * 2001 * .... En het gaat ons om gewoon wat lol als vrienden onder mekaar! Dus we willen goedkoop en lang rijden.. sjesus wat n Hollanders he... Maar goed, de druk is van de ketel.. zeg banden, heb ze nu weer op 0 bar en ga ze oprijden op de baan en dan nieuwe bandjes volgens jullie tips!!! Dus reacties zijn nog steeds welkom... Goedkoop en lang rijden!!! Grtzzzz
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 1:29 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
savenrob.....
Goedkoop..... laat iemand je rondduwen en huur de gehele baan af.. (zo krijg je geen schade door andere) Lang rijden..... vraag of de baan de hele nacht open blijft..... hahahah nee gekkigheid....
gewoon lekker toeren, niet te veel kapriolen uithalen, beter ingehaald worden dan er voor blijven om vervolgens uit de bocht te vliegen.. etc, etc... lekker met gevoel rijden als recreant en je kan hele leuke, fijne, goedkope, veilige kilometers maken.....
En kom naar de baan als er meer leden zijn, dan leer je een hoop en kan je alle tips krijgen die maar voorradig zijn. Op vragen staat geen doodstraf.... NIET vragen is pas echt dom !
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
antoine
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 11:53 pm |
|
Geregistreerd: za nov 08, 2008 1:40 pm Berichten: 26
|
Citaat: gemiddeld inderdaad tussen de 0.7 en de 1.0 bar lucht. hhhahaha lol; ik reed afgelopen zondag voor het eerst mijn nieuwe rotax max met 2.0 bar kart ging alle kanten op; tot ik door iemand een tip kreeg om minder lucht erin te doen. dus naar 1.0 bar verlaagd en het ging een stuk beter , veel meer grip!! zo leer je nog wat 
_________________ Birel Motorsport R32 (2007) - Rotax Max senior (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
savenrob
|
Geplaatst: do apr 09, 2009 4:13 am |
|
Geregistreerd: do apr 02, 2009 6:10 am Berichten: 72
|
Ik heb eindelijk de grondplaat binnen en ga zaterdag maar eens van start met 1.0  kijken wat ie doet! Vandaag een sponsorafspraak!!!  Die al zeer enthousiast is dus lets hope!!! Grtz
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: vr apr 10, 2009 8:54 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Wat ik mezelf nu afvraag is wat is nu belangrijker om goed in de gaten te houden: Bandendruk of tempratuur. In de F1 zie je ze altijd gelijk een meter in de banden duwen, gaan deze 2 niet heel erg nauw samen? Hoe betrouwbaar zijn de IR-thermometers(zelf in bezit van een flux)
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za apr 11, 2009 9:30 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Bandentemperatuur en bandendruk gaan inderdaad heel nauw samen. Als de band warm word, zet de lucht binnenin uit, maar omdat het volume gelijk blijft loopt de druk op. Dus als de temperatuur oploopt, loopt ook de bandendruk op. Volgens mij zit hier zelfs een lineair verband tussen.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo apr 12, 2009 7:27 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik heb nog een aantal setjes Bridgestone YKB banden liggen. gemiddeld hebben ze voor 4mm en achter 2 tot 3 mm profiel. hoe lang zou je hier ongeveer nog mee kunnen rijden? en voor welke prijs kan ik ze tekoop aanbieden per set?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |