Auteur |
Bericht |
powerspayk
|
Geplaatst: do maart 05, 2009 6:43 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Wat vinden jullie van het Polijsten van een Carburateur heeft dat zin of niet?
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: do maart 05, 2009 9:05 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Het kan zin hebben.... maar het polijsten van je inlaatmembraam (zeg maar tussen carb en cilinder in bij R-Max dan) levert meer resultaat op. Als je de carburateur netjes schoon houd dan is dat ook perfect en is polijsten onnodig.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Roel
|
Geplaatst: do maart 05, 2009 12:40 pm |
|
Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm Berichten: 153 Woonplaats: Helden
|
Heb ik in het verleden bij een TM cross blokje gedaan (dellorto 38 mm). Het maakte 0,0 verschil.
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: do maart 05, 2009 2:29 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Polijsten is niet altijd goed -> Een té glad oppervlak kan er zelfs voor zorgen dat je lucht en benzine niet goed gemengd worden door het onbreken van wervelingen.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do maart 05, 2009 5:58 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
@Paulo, er valt niks te polijsten tussen carburateur en cilinder bij de Rotax Max, het aansluitrubber van de carburateur zit direct op het membraamhuis geschroefd. Ik ben het Beire eens en denk dat je de tijd en moeite van het polijsten beter in het optimaal afstellen van de carburateur kan steken 
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: do maart 05, 2009 10:20 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
idd. NOOIT polijsten achter de gasklep. Dit heeft een zeer negatieve invloed op je mengsel. voor de klep kan wel voor een betere airflow, maar dit maakt zelfs op de testbank een niet of nauwelijks merkbaar verschil.
Grtz, Reinier
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 6:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Polijsten van je carburateur heeft wel zin zolang je maar niet met die Carburateur wedstrijden gaat rijden!!! want dat is verboden en daar word regelmatig op gecotroleerd voordeel van polijsten is dat de werveling beter is elke opstakel in je carburateur kan de werveling iets verstoren... waardoor de werveling niet strak is
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 9:21 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Er schijnt ook iets te zijn zodat er een betere werveling komt.. Ben de naam even kwijt. Maar het gaat al draaiend de cilinder in ???
Heb het wel eens bij 'scooter tuning' gezien.
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 10:16 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
Citaat: Polijsten van je carburateur heeft wel zin zolang je maar niet met die Carburateur wedstrijden gaat rijden!!! want dat is verboden en daar word regelmatig op gecotroleerd voordeel van polijsten is dat de werveling beter is elke opstakel in je carburateur kan de werveling iets verstoren... waardoor de werveling niet strak is Niet waar Chris. Er zijn genoeg wedstrijd rijders (icc en Nationaal ) die met een gepolijste inlaatkant van de carburateur rijden. Sterker nog Dellorto levert standaard een gepolijste racing uitvoering en die is in de juiste maat ook gewoon toegestaan. Of het nut heeft is een andere vraag, op de testbank is het verschil bijna niet meetbaar.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 10:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Chris bedoelt waarschijnlijk de Rotax Max klasses waar het polijsten van de carburateur inderdaad niet toegestaan is.
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 10:31 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
ik had het ook over de icc en nationale klasses. 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di maart 10, 2009 10:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat had ik al uit jouw eerdere post begrepen, Chris had het dus niet over die klasses en dat probeerde ik even te verduidelijken.
|
|
Omhoog |
|
 |
md motortuning
|
Geplaatst: wo maart 11, 2009 12:05 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 5:46 pm Berichten: 15 Woonplaats: nistelrode
|
polijsten heeft wel zin maar het levert weing op, kwa vermogen. maar als je nog meer van die kleine verbeteringen hebt kan dat toch weer een 1/2 tot een PKtje schelen, en dan wordt het interresant... mazzel 
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: wo maart 11, 2009 9:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Dank je David ja inderdaad heb ik het over de rotaxmax carburateur.. kijk naar 100 cc carburateur die is al behoorlijk glad afgewerkt... maar zoals ik bedoel rotaxmax carburateurs zijn best grof afgewerkt en je mag er niks aan doen Teminste op wedstrijd nivea.. maar een rotax max kan wel behoorlijk hard lopen als je maar goed afsteld.. en daar heb je verschillende mogelijk heden in
bijv met sproeiers bezetting,onderuitsproeier ,vlotter (2 verschillende Gewichten erin) 2 verschillende carburateurs 8.5 en 12.5
|
|
Omhoog |
|
 |