Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: luchtfilter 125 icc
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 6:26 pm 

ik ben erg tevrede over de kg filter

ik heb ook wel eens verhalen gehoord over resonantie in het filter (zelfde principe als de uitlaat) hij zou dan dus met filter meer vermogen leveren als zonder filter of het waar is ???

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 8:44 pm 

Hé Henri............ :LL
Ik neem mijn woorden terug.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 9:48 pm 

trouwens het is moeilijk filters te vergelijken elke filter geeft een ander karakter aan de motor en voor elke filter moet ook de carb anders worden afsgestelt. het ligt dus heelerg aan de coureur wat voor hem de beste filter is.
dus ik denk zelf op testbanken dat het moeilijk is om te zien welke filter nou het beste voor jou is

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 10:00 pm 

Citaat:
trouwens het is moeilijk filters te vergelijken elke filter geeft een ander karakter aan de motor en voor elke filter moet ook de carb anders worden afsgestelt. het ligt dus heelerg aan de coureur wat voor hem de beste filter is.
dus ik denk zelf op testbanken dat het moeilijk is om te zien welke filter nou het beste voor jou is

Dit is dus niet waar. Het karakter van de motor word grotendeels bepaald door het ontwerp van de cilinder en de uitlaat.
Het klopt dat er veschil zit tussen filters.
Het verschil zit hem in de weerstand van het geheel.

Als een filter meer weerstand heeft dus slecht lucht doorlaat dan moet je dus een kleinere sproeier zetten.
Dit komt doordat het totale volume wat aangezogen word per slag kleiner is dan met een filter die makkelijker lucht doorlaat.

Dit heeft niet alleen te maken met het filter element die geplaatst is maar ook het volume van het filterhuis.
En hoe groot de aanzuig buizen zijn die vaak geplaatst zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 11:38 pm 

nou om zo te zeggen dat dit niet waar si is denk ik niet echt het beste antwoordt. tuurlijk licht het grootste deel van het karakter bij de motor zelf. maar dit is toch echt te beinvloeden door een filter. g amaar is voor de gein een dag testen met de freeline filter en het oude type kg filter. je zal echt merken dat met de kg filter de moter veel piekeriger is als met de free line. en jij moet zelf denk ik ook wel weten dat afstellen van een carb niet alleen sproeiers is. want in zo'n carb zitten een hoop andere onderdelen waarmee je hem afsteld. dus daarom is het moeilijk om te zeggen welke filter het beste is.
dit is denk ik toch echt voor elke rijder verschillend. waarom anders zou de wereldkampioen kz1 met een kg rijden als het droog is en niet met een freeline? en in de regen met een freeline. denk dit heeft toch echt te maken met een karakter wat je van de motor aanpast.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2