Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Velgen
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 3:20 pm 

Als ik de moer van mijn voorwielen, met lager te strak vastdraai, draait het wiel zwaarder.
Is het dan de bedoeling dat ik de moer wat losser draai en deze toch blijft zitten omdat er locktite op zit?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 4:57 pm 

Je moet hem zo los draaien dat je die stelringen (Ik weet de echte naam niet) aan de binnenkant kunt verdraaien, dan zitten ze goed. Bij mij zijn die moeren al zelfborgend, dus ik denk dat als dat niet zo is er je er dan wat loctite aan moet doen...

Correct me if I'm wrong!

Matthijs

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 5:19 pm 

Zo vast aandraaien dat de velg makkelijk rond draait, zonder dat je voelbare speling op de as hebt, oefening baart kunst !!!
NOOOOOOOOOOIT locktite op de voorwielmoer doen, daar heb je aparte moeren voor met kunststof borgring.
Het heeft ook weinig zin, de wielen en fuseeringen moeten er regelmatig vanaf om andere instellingen te maken, met gebruik van locktite heb je kans dat de schroefdraad van je fusee langzaam volloopt, en dan gaat de de- montage alleen maar moeilijker.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 5:41 pm 

Citaat:
NOOOOOOOOOOIT locktite op de voorwielmoer doen, daar heb je aparte moeren voor met kunststof borgring.
Nou, zo'n borgmoer bedoelde ik dus, maar ik dacht dat als dat er niet op zat, je net zo goed loctite kon gebruiken. Sorry!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 6:14 pm 

de borgmoer net zo lang vastdraaien tot het moment dat je de ringen aan de binnenzijde nog met weinig kracht kunt draaien. Anders draai je je lagers naar de knoppen en draait je wiel zwaar. Borgmoeren wel regelmatig vervangen als je ze vak los en vast draait. Ik deed het iedere vier/vijf keer rijden.

groeten Roeland

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 7:37 pm 

Mijn dank.
Groetjes TT

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ]