Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 6:48 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
is het niet zo dat een r-max 2 verschillende carb. setup's kan hebben en dat die nogal verschillen in sproeiermaat

ik doe niet veel met m'n sproeiers ik heb gewoon een goede basis en ga een stapje groter als het koud is en een stapje klijner als het warm is wel controleer ik regelmatig de zuiger kleur en de bougie kleur


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 7:05 pm 

Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am
Berichten: 243
Woonplaats: Maasmechelen
zaterdag ga ik naar genk, de eerste keer voor mij.
het zal dus zaterdag rond de 10 graden worden (iets minder misschien) en droog, laten we hiervan uitgaan en de afstelling hierop baseren.
met een oud model naald en voor zeker geen vastloper te riskeren:

sproeier mistens 170 / jet op 3
afgeplakte radiator -> als hij te snel te warm wordt, kleiner gaan in sproeier maar wat met de stand van de naald?

motortemp moet tussen de 55-60, wordt hij warmer -> wat moet ik doen?

ivm de bougie, moet je hier eerst naar kijken (zwart-wit-bruin) en vandaaruit verder gaan of doe je het op een andere manier? wat is het best?

ivm met de powervalve:
ik heb tijdens het poetsen hieraan gedraaid, wat is de standard-stand, hoe zie ik dit? is het nodig om tijdens het rijden hieraan te draaien?

veel vragen... maar wil een goede basis hebben... en zeker geen vastloper ;-)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Sammy,

tot 10 graden buitentemp:
- Sproeier 172
- Naald middenpositie
- Bougie, Denso IW 27

van 10 -15 gr buitentemp
- Sproeier 168
- Naald middenpositie
- Bougie, Denso IW27

Carburateur:
- luchtschroef helemaal indraaien
- vervolgen 1,5 hele slagen opendraaien

Tandwielverhouding:
- 12 voor en 80 of 81 achter

Motortemp:
- Als je motor temp warmer wordt dan 65 gr. dan haal je wat tape van je radiator af (je begint met ca. 2 banen vertikaal afgeplakt)

Powervalve:
- helemaal indraaien
- vervolgens ca. 12 clicken uitdraaien (dat voelt je, zit een klein nokje op)

Ik lees wel hoe het gegaan is.

Suc6.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
maar als je de motor zeg maar te rijk hebt (kleur bougie) wat kun je dan het beste eerst doen kleinere sproeier of naalt een positie laten zakken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
neen, alleen naar een kleinere sproeier gaan.

Wil je save blijven moet je van de naaldpositie afblijven of je bent echt op zoek naar die 2 tiende tijdverschil.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 9:16 am 

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm
Berichten: 157
Woonplaats: South-Garda
ik zou het gewoon eens proberen met je sproeiertjes, eventueel kan je ook met je clip positie gaan spelen, afhankelijk op welke positie deze staat, als je hem nu bijv. op 3 hebt staan zet hem dan eens op 2, en als het warmer weer word kan hij gerust op 1 staan dat is geen probleem.

maar zorg wel dat je dan niet te laag gaat zitten met je sproeiers.


@ Sammy,

in genk kan je voor jou weten beter met een 12 - 78 tandwielverhouding gaan rijden en de powervalve 4 slagen open.

zou je 13-81 gaan rijden zet de powervalve op 7,5 slagen.

voor de afstelling, probeer ik eens tijd vrij te maken in het weekend en even langs te komen..

vorig jaar zomer was het ong. 30 graden en hebben we in genk gereden met sproeier 158 en de clip op 1 echt super tijden waaronder ook een toerental van 14.600 toeren viel.

de motor temperatuur was lekker constant en zat toen tussen een 60 a 62 graden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm
Berichten: 199
En sammy, zie je het zitten om te gaan rijden...
Je moet maar eens iets aan david laten weten, dan kunnen we samen gaan rijden hehe

Veel plezier zaterdag, spijtig want we moeten werken anders waren we ook wel even komen zien... Misschien in de namiddag...

grtz


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 6:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
en wat kun je doen als je op het rechte stuk zeg maar emmen niet verder komt dan 13.300 toeren kleinere of grote sproeier? (ik rij dan met tandwielen 12-80)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Kleiner (als het weer het toelaat), ander naar 12-82 gaan.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 8:18 pm 

Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am
Berichten: 243
Woonplaats: Maasmechelen
er staat nu 83/12 op.
is dit ook ok?

powervalve hoeveel slagen open?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 8:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm
Berichten: 199
Sammy onze supervisor gaat zaterdag ook rijden, na het werk kom ik ook wel even kijken hoe het daar gaat...

12-83 zal wel gaan, maar je bent niet zo zwaar van gewicht dus je zou eventueel achter ook iets kleiner kunnen gaan... dat is wat ik van de meer ervaren mensen hier vernomen heb tenminste :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 8:38 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Heeft iemand al gevraagd welke naald er in de carb zit?

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 9:47 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
De clipjes stand is die boven 1 (arm)) of onderste 1 (rijk).Waar vanaf tel je ?.

Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2008 11:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Peter,

Gewoon in het midden zetten dan heb je geen probleem meer.
geen midden.... dan op positie 2 van boven.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David