Auteur |
Bericht |
masco1982
|
Geplaatst: di feb 20, 2007 7:13 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 30, 2006 11:24 pm Berichten: 33 Woonplaats: laakdal
|
Ik rijd nu al een jaar met mij GPtje rond te karren en op de lange rechte stukken heb ik vaak het probleem dat hij inhoud eens ik naar de 12000 rpm ga. Zelf alles al nagekeken, al revisie laten doen bij Schepers andere batterij genomen, andere bougie gestoken, hij blijft het hebben, wat kan dat nog zijn. Oh ja we hebben ook al op alle temperaturen geprobeerd, hij blijft het hebben
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: di feb 20, 2007 7:22 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
dit kan zowel met de sproeiers als met de gasnaald te maken hebben
gebruik eens een k98 dan zal het over moeten zijn !!!
dan krijgt hij volgens mij te weinig brandstof toegevoerd en daardoor gaat hij ploffen.
Omhoog |
|
 |
masco1982
|
Geplaatst: di feb 20, 2007 10:07 pm |
|
|
dat dachten wij ook maar dan zou hij het altijd moeten hebben en dat is niet zo
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: wo feb 21, 2007 8:46 am |
|
|
dat hoeft niet persee
ik had met mijn 2003 motorblok zijn wel europese wedstrijden mee gereden, als ik daar in genk op het rechte stuk reed dan plofte hij aan het einde ook wel eens  en toen hebben we de k98 derin gedaan en geen problemen meer gehad;)
Omhoog |
|
 |
ms kart
|
Geplaatst: wo feb 21, 2007 10:37 am |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
ik heb het ook gehad met mijn crosblok ik heb van alles geprobeerd en er veranderde niets bleek later dat mijn ontstekking naar de kloten was nieuwe erop gezet en nooit geen problemen weer gehad
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: wo feb 21, 2007 5:46 pm |
|
|
ik heb vandaag nog even na gekeken wat het zou zijn er stond in het boekje van de rotax.
dat hij te arm staat als hij gaat ploffen want dan krijgt hij te weinig benzine toegevoert.
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: wo feb 21, 2007 6:43 pm |
|
|
Wat Bobby zegt klopt, als hij te arm staat gaat hij ploffen. Mijn vraag aan jou is dus: Welke sproeier rijd je en hoe hoog de naald bij welke weersomstandigheden?
Het kan zijn dat de pakking in de carburateur niet meer goed zit (bij de schuif). Je kan deze goed doen door de vlotterbak los te halen. Vervolgens zie je twee chroomkleurige kruiskop schroefjes zitten. Deze dien je los te draaien (wel even ALLE sproeiers e.d. verwijderen incl. naaldbuis e.d.). Vervolgens pak je twee langere boutjes met hetzelfde draad als de kruiskopjes..deze draai je erin en vervolgens trek je de schuif eruit.. In de pakking zit één klein gaatje, deze moet gelijk zitten met het gaatje in de carburateur.
Wat ook kan zijn is dat de brandstofpomp niet voldoende brandstof doorpompt... hier even een revisiesetje voor kopen...
|
|
Omhoog |
|
 |
masco1982
|
Geplaatst: do feb 22, 2007 7:06 am |
|
|
Normaal gezien moet die pakking wel helemala goed zitten, de kart is pas op onderhoud geweest bij Schepers, toch wel iemand die zijn vak kent, en voor de rest kom ik daar zelf niet aan. Ik zit met een standaardsproeier, een 162 zou dat kunnen. Van de mechanische dingen ken ik echt niet veel de kerels waar ik mee ga rijden weten hier meer vanaf. Ze rijden dan ook al meer dan 10 jaar en zij hebben ook al zowat alles nagekekn en getest en volgens huhn zit alles goed. Misschien even de ontstekeing van een andere kart overzetten en even testen. Anders binnenkort opnieuw op revisie is het dan nog niet voorbij gata hij gewoon weg. Jammer want is best een snel blokje
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: do feb 22, 2007 9:03 am |
|
|
een standaard sproeier is meestal 165 of 168
als ze zoveel ervaring hebben zouden ze dit toch ook makkelijk moeten kunnen oplossen ??
lijkt mij ?
breng je motor anders eens naar GKS  die maken hem goed voor je 
Omhoog |
|
 |
boosterke
|
Geplaatst: do feb 22, 2007 8:29 pm |
|
|
wel even vermelden dat alleen de bovenkant opengeweest is en niet de onderkant...
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: do feb 22, 2007 11:08 pm |
|
|
Zet eens de carburateur over, ik weet haast zeker dat het hem daar in zit...
Als het de carburateur niet is, dan is het de brandstof pomp.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: vr feb 23, 2007 9:42 am |
|
|
zou het niet zo kunnen zijn dat hij gewoon het filtertje in de carburateur verstopt heeft zitten ???
heb ik ook gehad. schoongemaakt nooit meer problemen gehad.
Omhoog |
|
 |