Auteur |
Bericht |
R6cer
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 11:47 am |
|
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 6:34 pm Berichten: 18
|
Hallo.
Wie kan mij wat vertellen over deze motor?
Ik ken het blok van mijn vorige motor (aprilia RS125)
Om de 10.000 km moest de zuiger worden vervangen en na 15.000 tot 20.000 eventueel een nieuwe cilinder.
Nou vraag ik me dus af of dit op de kart ook zo is.
Zijn het idd precies dezelfde blokken die op de karts gebruikt worden of zijn ze toch aangepast, waardoor ik misschien toch al vrij snel aan revisie toe ben?
Ik heb namelijk een kart met dit blok gezien op marktplaats, wat me voor mij als hobby gebruik ideaal lijkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 1:10 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
ik denk dat als ie getuned is zo`n 10 a 15 uur mee gaat als je het goed wil doen, dan moet er nieuwe zuiger in.
en als ie ongetuned is denk toch een 20 a 30 uur.
mvg Bobby
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 7:47 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Bobby, waar baseer je je antwoord op?
Dit blok is standaard ongeveer even tam als een Rotax Max (die daar weer van afgeleid is), dus lijkt mij dat ie minstens evenveel uren moet kunnen draaien.
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 7:49 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
bobby, zwetst wel vaker......
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 8:04 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
manders pas op je woorden maat !!
@ David.
ik dacht dat dit een schakel was want die heb je namelijk ook daarvan, of is dat weer een ander type ?
groet!
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 8:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dit is inderdaad een schakel, afkomstig van een motorfiets, gemaakt door Rotax voor Aprilia.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 8:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hij zal op de motor ook niet continu maximaal belast worden wat er die op een kart wel moet
maar goed ik ben geen fan van deze motoren want ze hebben een paar nadelen
1 de bak verhouding is niet optimaal voor karten
2 de aan drijving zit aan de wiel kant van de motor wat veel belasting geeft in de as
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 8:52 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
aaah ok,
ik had gehoord via via, dat deze motor een langdurige leefbaarheid heeft. maar hoelang precies durf ik niet te zeggen.
David.
dus om het zo eigenlijk te zeggen werken rotax en aprilia samen,
omdat ik ook onderdelen van de luchtfilter van de rotax max had van aprilia de filtermat etc etc ?
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: za jan 27, 2007 9:02 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Hij valt gewoon onder de cat. crossblokken.
Daar is volgens mij wel eens vaker over revisie intervallen gesproken!
Ik heb tot voor een 4 Maanden geleden ook een Aprillia gehad type 122. Joris heeft gelijk, wat betreft de bakverhouding en achteras belasting. Ik heb er eens een as compleet mee doormidden getrokken.
Er is echter ook een groot voordeel. Er zit een electriche starter op!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|