Auteur |
Bericht |
mats
|
Geplaatst: ma nov 06, 2006 10:31 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Kan iemand mij het preciese verschil uitleggen tussen de normale K9 en de K9b ( special ).
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma nov 06, 2006 10:39 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Mats,
Ik heb niet veel verstand van 2-takt, maar volgens mij is de het verschil dat de k9b een fabrieks getuned blok is.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma nov 06, 2006 11:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee de k9b is een door ontwikkeling van de k9 speciaal staat voor fabrieks getuned
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:57 am |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Is het een groot merkbaar verschil tussen deze motoren ?
Special en gewone.
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:58 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
zoals joris noemde
is de k9 special fabrieks getunend
lijkt mij eeen heel groot verschil zijn meestal pokke snel
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 12:22 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Lijkt jou ja, niet lullig bedoelt, maar ik wil het zeker weten dus hoor het liever van iemand die er rij ervaring mee heeft!
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
berend botje
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 12:45 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 10:22 am Berichten: 57 Woonplaats: Enschede
|
De k9b is de doorontwikkeling op de k9. Beide blokken gebruiken een droge koppeling, bij de k9b is de koeling van de koppeling verbeterd.
De cylinder is opnieuw ontworpen en zal een betere powerband laten zien. De bevestiging van de uitlaat is veranderd, deze wordt nu met 3 bouten vast gezet.
Wat het verschil is in rondetijden kan ik je niet precies zeggen. De k9b is denk ik ietsje sneller, maar 't zal wel geen wereld van verschil zijn. En met een wereld van verschil bedoel ik dat een k9b niet van een k9 wegrijdt alsof deze stil staat....
ff voor de duidelijkheid, ik heb er geen ervaring mee, pure speculatie en "gezond" verstand...
Edit: heb nog ff wat gegoogled. Volgens enkele engelse kart forums heeft een zeer goed getunede k9b (blueprint - gepoort etc) +/- 5pk extra. Op die forums geven ze aan dat er meer winst te behalen valt in het goed afstellen van het chassis etc, dan uit pure motor tuning.
Persoonlijk denk ik dat een goed getuned k9b, met 5pk extra, een verschil laat zien zoals er tussen een normale icc en een "cross"-kart. Zit ook ruwweg een pk-tje of 5 tussen...
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 1:44 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Thanks BB, 5 pk is aardig wat, dus zo`n K9b is wel de moeite waard!
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Bobster
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 2:13 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
lijkt mij wel
_________________
Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 2:51 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik heb er pas 1 vekocht Mats, eerst had ik een K9, supersnel, toen een Maxter, vond ik niks, wel snel onderin maar je schakelt je helemaal wezeloos,
Daarna heb ik een TM K9B speciaal (idd fabrieksgetuned) gehad. Is sterker als een K9 onderin, bredere powerband, vond hem niet veel 'specialer' als de K9 die ik in het begin had.
Smaken verschillen, heb nu trouwens een TM Cross gekocht (2005).
Ga je ICC rijden Mats?
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 3:14 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Fart schreef: Ik heb er pas 1 vekocht Mats, eerst had ik een K9, supersnel, toen een Maxter, vond ik niks, wel snel onderin maar je schakelt je helemaal wezeloos, Daarna heb ik een TM K9B speciaal (idd fabrieksgetuned) gehad. Is sterker als een K9 onderin, bredere powerband, vond hem niet veel 'specialer' als de K9 die ik in het begin had.
Smaken verschillen, heb nu trouwens een TM Cross gekocht (2005).
Ga je ICC rijden Mats?
Komt binnenkort wel te staan in het topic over volgend seizoen, wat ik ga doen
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 4:17 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
ik vind de K9b iets meer power onderin hebben t.o.v. de gewone K9. Verder is het maar net wat je er zelf aan tuned he
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|