Auteur |
Bericht |
peter
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 7:38 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
sb210 oke
maar die zz moet 2Z
het lijkt erg op zz maar kan niet
2Z is een code voor een bepaald type lager
c3 staat ook ergens voor
ga eens effe zoeken
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 7:45 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Peter jouw lagers zijn van AKN! Zie hieronder:
AKN is de specialist op het gebied van lagers, dichtingen en toebehoren. Het RHP Self-lube assortiment inserts en huizen is uitermate compleet en overal ter wereld in alle takken van de industrie toepasbaar.
Ik heb het nummer nog ff gecheckt, het is toch echt als eerder beschreven ( het is duidelijk leesbaar)
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 7:47 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
zz in plaats van 2z ?
hmm 2Z staat namelijk ook ergens voor
kan best hoor dat het gewoon alleen een type nummer is
kan het alleen nog nergens terug vinden
ik ga eens zoeken op akn
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 7:55 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hmm ik wordt niet echt wijzer van die lager boeren
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 8:10 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
de lagers die jij in je kart hebt worden in siegburg(D) aangeboden voor 24 euri (40 mm)! voor 50mm zijn ze 12 euri duurder!
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 8:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
2z betekend metaal gesloten 2rs1 betekend rubber gesloten en niks betend open
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo mei 18, 2005 9:42 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Goed speurwerk Joris......
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
flinter
|
Geplaatst: zo mei 22, 2005 10:33 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2005 3:27 pm Berichten: 26
|
die coderingen van zz en 2z betekenen inderdaad dat er alleen een metalen ring in het lager zit dat de kogels beschermd, rs1 betekend dat het lager aan 1 kant is afgedicht door rubber, en je heb ook de rs2 en die is helemaal afgesloten met rubber, en je heb er dan nog 1, maar die word meer in de landbouw gebruikt, maar die zijn helemaal 100% dicht.
En wat betreft c3 betekend, dat is de speling die tussen de kogels en de loopbaan zit, namelijk hoe hoger de toerentallen, hoe warmer je lager word dus hoe meer je lager moet kunnen uitzetten. Je hebt dus b.v ook c2, c4 etc.
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo mei 22, 2005 10:46 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Kijk aan, weer wat geleerd. Weet niet of ik er ooit wat aan heb, maar tis leuk om te weten
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: ma mei 23, 2005 4:48 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
ja dit is voor mij ook nieuw
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do mei 26, 2005 9:58 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Hey,
iedereen bedankt voor de info. Ik heb ditmaal toch maar lagers bij tkt gekocht. De volgende keer als de lagers vervangen moeten worden ga ik over op kunsstof afdichtringen. Deze schijnen beter af te dichten.
Ik heb gister de hele achter as er weer in gemonteerd. Dit ging behoorlijk simpel.
heeft iemand nog een simpele oplossing om de as op hoogte te stellen, ik bedoel links en rechts even hoog.
gr roeland
|
|
Omhoog |
|
|
x-treme
|
Geplaatst: vr mei 27, 2005 6:49 pm |
|
|
Voordeel bij kunststof afdichtringen is ook nog dat je ze eruit kunt halen om je lager schoon te maken. Daarna weer vet erin en dan kun je weer rijden. die metalen afdichtringen krijg je er niet heel uit. Sommige lagers hebben trouwens ook smeergaatjes, bij deze hoef je dus de afdichting er niet uit te halen.
|
|
Omhoog |
|
|
Yamaha Power
|
Geplaatst: di aug 22, 2006 10:52 am |
|
Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm Berichten: 48
|
ik vervang de achteras ook wle een stuk sneller dan een uur se, op mijn alleen, eerst motor loszetten en beetje naar achter brengen, ketting eraf, banden eraf, boutjes in de lagers los alsook in de remhouder. Dan moet ik gewoon licht trekken aan de as aan de kant van de motor en de as glijdt er zo uit. Daarnaa moet je wel met brake cleaner alle lagers kuisen zodat al het vet aan de binnekant weg is, dit doe je ook bij je tandwielhouder en remschijfhouder en wielklossen alsook de achteras zelf... Nieuwe as erin schuiven ( niet vergete de remschijfhouder ertussen te plaatsen, nameten zodat hij goed staat boutjes in de lager plaatsen...
Dit doe ik op mijn alleen op 15 min
|
|
Omhoog |
|
|