Auteur |
Bericht |
Milano
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 12:41 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm Berichten: 114
|
Hallo,
Ik overweeg momenteel om een 125cc schakelkart te kopen. Het gaat hier om een Pavesi met roterende inlaat. Heeft iemand ervaring met een dergelijke motor? Zo ja, is het een aanrader? Is dit type motor onderhoudsvriendelijk?
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 12:48 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Als je alleen al het woord onderhoudsvriendelijk opnoemt ,is dit een zeer onverstandige aankoop.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
2 takt is meestal zeer onderhoudgevoelig en een schakel nog meer
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Milano
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:08 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm Berichten: 114
|
Ik weet inderdaad (uit eigen ervaring) dat 2 takt karts niet echt onderhoudsvriendelijk zijn. Ik bedoel ook eigenlijk de betrouwbaarheid van een Pavesi in verhouding met andere 125cc motoren. Daarnaast zou ik graag willen weten na hoeveel uur het motorblok gereviseerd moet worden (mits hij tusssentijds niet de geest geeft)
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 2:48 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Blokken met roterende inlaten zijn super snel, helaas ook supergevoelig.
volgens mij noemen ze deze blokken ook formule c(weetiknie cker)
Een Icc moet na ongeveer 8 tot 10 rijuren gereviseerd worden, ligt natuurlijk ook aan het tussentijds onderhoud.
Pavesi is natuurlijk een goed merk, echter deze blokken waar jij over praat worden al jaren niet meer gemaakt/gebruikt.
Ik zou voor een Cross (TM/ Yamaha)of een icc gaan.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Milano
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 3:48 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm Berichten: 114
|
Tot wanneer zijn die motoren ongeveer gemaakt? Het is voor mij wel belangrijk dat alle onderdelen nog te krijgen zijn. Verder maakt mij de leeftijd niet zoveel uit, aangezien ik alleen recreatief ga rijden.
Ik vind 8 tot 10 uur wel heel erg weinig. Mijn TM K10 (luchtgekoeld) moet om de 10 uur gereviseerd worden. Ik had gedacht dat een watergekoelt blok met grotere intervals uit zou kunnen.
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 3:53 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ik zou het niet weten misschien kun je hier terecht met je vraag.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di aug 01, 2006 9:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
lijkt me inderdaad een formule c zijn in pricipe het zelfde als icc maar dan grotere carb en roterende inlaat en wat andere dingen ik geloof dat de f c voor het laatst in 2000 gerden heeft
|
|
Omhoog |
|
|