Auteur |
Bericht |
marys143
|
Geplaatst: vr mei 08, 2015 9:40 pm |
|
|
Hallo,
Ik heb laatst een parilla tt22 100cc gekocht, de vorige eigenaar had een warmloper gehad. Vervolgens heb ik de cilinder laten honen en een nieuwe zuiger erbij gekocht, ook heb ik de tillotson carburateur gereviseerd.. Nou start het blok goed, maar als ik de carbarateur afstel op h=1.25 en l=1.5 dan loopt die erg snel stationair en stijft die licht in de toeren. Vervolgens moet ik de stelschroef voor het lage toerental 3 slagen uitdraaien en dan slaat het blok mooi af als ik het gas los laat.
Nou wijkt die vrij veel af van de standaard afstelling die wordt voorgeschreven. De gasschuif sluit overigens goed af.
Nou is me vraag of die standaard afstelling voor alle type blokken geldt.
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr mei 08, 2015 10:11 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
magic
|
Geplaatst: wo mei 13, 2015 2:57 pm |
|
Geregistreerd: do nov 15, 2007 9:04 pm Berichten: 66 Woonplaats: Almelo
|
Een Parilla tt22 is al een iets ouder blok dat uit de begin jaren 80 stamt. Het ligt er een klein beetje aan welk type Tillotson carburateur hierop gemonteerd zit. Afstelling is normaal L=1.5 en H=1.25 voor een HL360. Dit type carburateur heeft tevens een aanslagschroef voor het stationair toerental welke je bij een 100cc motor van dit type niet gebruikt. Kijk eens of de pakking welke tussen de carburateur en schijfdeksel zit goed gemonteerd is ivm het pulsegaarje.
|
|
Omhoog |
|
|