Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 9:16 pm 

beste leden ,
hopelijk ben ik op het juiste forum of kan me iemand wat verder helpen heb jongstleden een grasmaaier met een brigs & stratton 16 HP motor aangeschaft heb alle maai onderdelen er vanaf gehaald maar nu heb ik het volgende voor , heb de carburator er van gehaald en gekuist sproeier eruit gehaald alles terug gemonteerd de brandstof toevoer wordt afgesloten door middel van een magneet contact dat onderaan op de vlotterkamer is geschroefd benzine in de tank gedaan en wil starten ( electrisch ) en de benzine spat zo uit de luchtfilter de motor stopt met rond draaien ( start wel niet ) de startmotor krijgt de motor niet meer rond , dan maar eens de bougie uit gedraaid wat dacht je de benzine zwalpt zo uit de cilinder dan kan ik de motor weer doen rond draaien , wie kan er me helpen met dit soort probleem wat zou ik kunnen verkeerd gedaan hebben ?? alvast dank

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 10:10 pm 

Uit pure nieuwsgierigheid,
Wat was dat in vredesnaam voor grasmaaier??

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 10:33 pm 

een toro 16-44 HXL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 6:05 am 

Waarschijnlijk blijft je gasnaald uit de sproeier staan. Controleer of je gasnaald zonder weerstand in je sproeier past en deze ook goed afdicht bij gaslos. Je kan met beleid je tankje onder druk zetten met perslucht en kijken waar er brandstof uitloopt. Succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 6:42 am 

Ik denk dat deze motoren geen gasnaald hebben, maar gewoon een vlinderklep carburateur, deze motoren zijn namelijk gemaakt voor vaste toerentallen en belastingen en hoeven dus niet te accelereren, daardoor kan de carburateur veel simpeler.

Er zijn meerdere mogelijkheden waardoor de brandstof de cilinder in kan lopen. Waarschijnlijk dicht je vlotter niet goed af. Heb ook al eens gezien dat iemand de benzineleiding had aangesloten op de vacuüm-aansluiting en de vacuümslang op de benzinetoevoer, daardoor loopt het ook de cilinder in als je een beetje druk zet.

Ik weet niet waar je vandaan komt (aan je woordgebruik schat ik België), maar je bent altijd welkom om langs de komen. Ben deze hele week voor allerlei mensen aan het sleutelen, dus jij kunt daar ook nog wel bij, haha.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 8:30 am 

het is inderdaad een vlinderklep carburateur een " walbro " met een ronde vlotterkamer onderaan en inplaats van een boutje om het ronde potje te verwijderen zit er een soort magneetventiel op dat tegen de vlotter drukt om de brandstof af te sluiten , wat me wel is op gevallen is dat er zo geen klein veertje zit op de vlotternaald , zou dit mischien de oorzaak zijn .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 8:36 am 

ik denk jij hebt de Cilinder vol Benziene darom krijkgt de startmotor de Motor niet meer rond!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 9:26 am 

ik zeg foto!!! :lol: :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 8:29 pm 

beste leden ,
motor draait terug maar heb nog een probleem ,
op deze link staat er een foto hoe de carburator eruit ziet http://www.justanswer.com/small-engine/ ... -2000.html heb er de luchtfilter eens afgehaald en eens gekeken wat er infeitte gebeurt met de benzine als ik de tractor stil zet zoals "fendtinterfan" zei dat de solenoid die onder de carburateur zit, dient ervoor om de hoofdsproeier af te sluiten. dit klopt en wordt gedaan er komt geen benzine meer uit de sproeier maar er blijft benzine stromen uit de bovenste opening ( gaatje , je hebt er 2 als men naar de foto ziet kant van motorblok aan het gedeelte bout waar de luchtfilter mee wordt vast gezet )en zo loopt de benzine in de cilinder om dan vervolgens de luchtfilter ook te vullen nu zou ik wel eens willen weten waarvoor deze opening goed voor is & voor dient , hopelijk begrijpt u mijn uitleg , alvast dank voor de tips

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 10:13 pm 

Kan het een choke zijn ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 10:21 pm 

weet het echt niet waarvoor dit gat dient , dus als de vlotterkamer is volgelopen begint het uit dat gat te lopen , versta het niet meer

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 8:24 pm 

Beste leden ,
probleem opgelost het was de vlotternaald dat de boosdoener was , alvast dank voor de tips

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]