Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 8:41 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Dat van die oliepompende functie las ik ook in een mp advertentie.
Ik kan me daar geen beeld bij vormen, tenslotte is eea pomploos en een olielikkertjes nagenoeg druk- en zelfs bijna flow-loos.

Castrol 10W40 zegt niet echt veel, gaat om de rest van de specs (in de 90-er jaren was de voorgeschreven SG/SF spec misschien nog wat maar tegenwoordig is dat helemaal niets bijzonders, wij verversten conform inrijinterval om de ca 20 uur hetgeen bij ons ook op 3 a 4 keer rijden neerkwam. Het is ook een enorm korteslag motor die qua smering zeker op zuiger en cilinderniveau nauwelijks gek te krijgen is van die paar toerkes extra zonder begrenzer omdat de zuigersnelheden gering blijven, oa de drukloos gesmeerde drijfstang is idd kritischer. Keramische toevoeging kan zeer wel mogelijk het verschil gemaakt hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Daar heb je een punt maar het zegt al meer over de kwaliteit dan dat je er bijvoorbeeld lidl 10w-40 er in gooit. Er gaat Castrol power rs 10w40 vol synthetisch in.

Maar goed daar gaat dit topic niet om.
Wat ze met het olie pompende effect bedoelen(denk ik)

De likker is een beetje schepvormig en daar zit ook een olie kanaal in, hij schept dus vol door de olie heen waardoor het meer geforceert wordt. Ik denk dat dit het pompende effect is wat ze bedoelen in de advertentie. In ieder geval smeert het beter dan de originele drijfstang gezien het feit dat in de ARC drijfstang 2 olie kanalen zitten en deze zijn iets groter in diameter dan origineel

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 10:11 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Dan bevestigt jouw reactie m'n gedachten daarover.
Prachtige verkooppraat van de adverteerder maar gezien de toleranties van de lagerschalen krijgt dit schepje via het kanaal wel iets olie in de lagerloop en dat scheelt ook wel wat maar om nou van oliepompend effect te sprekend gaat wel erg ver, te ver naar m'n mening. Zouden ze de opbrengst qua druk en flow meten dan zal blijken dat die echt heel klein en nauwelijks meetbaar is.
Nadelen heeft zo'n likkertje ook bij deze toerentallen; hij houdt bij het roeien door de olie gewoon tegen (kost nuttig vermogen) en zorgt voor een extra dikke oliemist in het onderblok die het olieniveau doet zakken en daarmee de likkerwerking verminderd en ook olieverbruik in de hand kunnen werken terwijl van een olie dmv dopes een goede anti-schuimwerking gevraagd wordt. Het is allemaal in de marge maar wordt niet als keerzijde vermeld, alleen het zgn voordeel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: di feb 12, 2013 10:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Citaat:
maar om nou van oliepompend effect te sprekend gaat wel erg ver


Dat ben ik volledig met je eens! :wink:

Het likkertje is wel iets korter dan origineel weet niet meer precies hoeveel.
Maar ARC maakt een hoop tuning producten voor honda gx, briggs, etc. Ze zullen er dus wel de nodige ervaring mee hebben om voor een (optimale) smering te zorgen.

Maar het is ook mogelijk de standaard drijfstang te laten uitkotteren zodat montage van lose lagerschalen mogelijk is.

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 8:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Heeft er iemand enig idee hoeveel uur de schaaltjes van een ARC drijfstang in een GX390 mee zouden moeten gaan?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David