voor meer info over honda gx140 moet je even kijken op
www.honda-engines.com
Ik weet niet precies hoeveel mm carb erop gezeten heeft. Wel kan ik zeggen dat honda altijd Keihin carberateurtjes erop zet. Maar in princiepe maakt het niet zo heel veel uit welk merk je erop zet, als het maar een goede is!
Wat ik ook nog even wil zeggen is dat honda GX motoren een stuk harder lopen als je de inlaat veranderd. Het orginele luchtfilter zit boven de carb, waardoor de lucht heel hard aangezogen moet worden. Als je het luchtfilter direct op de carb zet, heb je al aantal pk meer. En als je er dan nog een langer spruitstuk tussen zet, heb je nog wat meer trekkracht!
Dan nog even de toerentalbegrenzer uitschakelen (of verwijderen) en dan kun je uren schik hebben!
Dizzz schreef:
ja zoiets dacht ik al. weet je ook waar die begrenzer moet zitten?
en ik weet ook niets over wat voor uitlaat er op moet, want dat gammele stukje ijzer wat er nu aanhangt kun je niet eens een uitlaat noemen.
hoe je die begrenzer moet verwijderen, moet je even naar mijn site gaan. Ik heb destijd een160cc blok in mijn brommobiel opgevoerd, en heb toen op mijn site een stukje gezet over het uitschakelen van de begrenzer.
www.skeurijzer.tk
Uitschakelen is makkelijk klusje, maar intern draait de begrenzer nog wel mee (plastic tandwielen). Maar de begrenzer werkt dus niet meer. DE wedstrijdrijders (die met 160, 200 en 390 motoren rijden) verwijderen de gehele begrenzer meestal, maar dan moet het hele blok open. Uitschakelen werk ook!
Ik neem aan dat je orginele uitlaat bedoeld? das een klein potje. Ik weet dat 160cc honda sneller gaat lopen wanner je er een 100cc 2tak tuitlaat opzet. Maar dat is tegenstrijdig met de normale gang van zaken. ( een 4takt motor heeft geen resonatiekamers nodig, zoals een 2takt juist wel nodig heeft) Of dit bij een 140 blokje ook helpt durf ik niet te zeggen. Er zijn ook speciale 4-takt uitlaatjes te koop, zijn even groot als 100cc uitlaten, maar dan zonder die resonantiekamers!

To finish first, you first have to finish!