Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 23, 2012 2:59 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
voor een 100cc ja, Wat je moet doen is een standaard instelling nemen. Ik meen 1 1/2 en 1 3/4 slag open voor beide stelschroeven, dat dat de basis is.
Dan gaan rijden en alleen je hoge stelschroef aanpassen totdat hij lekker loopt op het eind. tevens kies de juiste bougie, b8 voor <15graden, b9 voor >15/<25 graden, b10 voor >25graden
Stel alleen af bij een goede warme motor, dus eerst even "vet" (te rijk) warm rijden en daarna gaan klooien met afstelling. Let ook op als je hoge toeren gemaakt hebt dat je choke-ed na het rechte stuk (hand op de lucht inlaat en gas geven, dan moet ie smoren). reden : de machine wordt gesmeerd door de olie in de benzine (mengsmering), moment dat jij volgas geeft op 18.000 toeren. Smeert en verbrandt ie olie/benzine. Op het moment dat jij je gas loslaat, krijgt die machine die nog rustig even 18.000 door draaid, geen benzine en ook geen olie meer! --> vastloper. Daarom choke je op het einde bij het aanvangen van het remmen (moment van gas loslaten), dus geef je em een dot mengsel zonder lucht. Hier gaat hij niet van optrekken maar geeft wel de gewenste smering.
Houd in gedachten, koude lucht meer zuurstof meer benzine. Warme lucht minder zuurstof minder benzine.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo mei 23, 2012 4:13 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
meestal zijn 100cc motoren met een koppeling zuiger gestuurd is te herkennen aan dat de carb hoog op de motor staat (op de cilinder ipv op het carter) deze motoren zijn in de basis minder snel dan een ica of fa
de rotax die jij op het oog het zijn zeer snelle motoren maar zeker niet de meest onderhouds vriendelijke
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 23, 2012 4:20 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: de rotax die jij op het oog het Die rotax, lijkt mij ook een zuiger gestuurde of heb ik het mis? Ziet eruit als een membraam... Niet de carb opzij en ook redelijk hoog en voorop de aansluiting.. even voor mij een weet 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo mei 23, 2012 4:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
lijkt mij toch een ica
een roterende is over het algemeen een fa en is ietsje rapper dan een ica maar niet veel
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 23, 2012 8:01 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: lijkt mij toch een ica is toch met membraam door het carter?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: do mei 24, 2012 10:19 am |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ik onthoud altijd: warm = arm 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |