Auteur |
Bericht |
wouterjow
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 8:34 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
Hallo, Ik ga morgen kijken bij een Honda gx 390. Waar moet ik op letten bij het controleren?( dit word men eerste kart) http://link.marktplaats.nl/593888185Dit is de link Wat geven jullie er maximaal voor? Mvg Wouter
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Joost
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 8:53 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Kijken of hij goede compressie heeft dus met de trekstarter aanvoelen of het zwaar gaat. Algemene staat kijken zoals ketting en tandwielen lak en de bodem van het frame bekijken of deze niet te veel geleden heeft. Misschien olie kijken welke kleur deze heeft maar dat weet ik niet zeker.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
wouterjow
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 8:57 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
Wat zal je er voor geven?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Kart is superoud zegt niks over de motor natuurlijk maar, reken ook nog op een 150 euro voor een andere achterbumper dacht dat je zo niet mag rijden op de gemiddelde baan maar kan er naast zitten. Misschien even navragen op de baan waar je wilt gaan rijden.
400 zou voor mij het matje zijn als je de 800 hebt zou ik persoonlijk nog wat doorsparen en voor een Rotax Max gaan.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
 |
kevin555
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:16 pm |
|
Geregistreerd: do aug 12, 2010 6:39 pm Berichten: 263
|
Voorwielen staan op de foto wat raar, kan uitlijning zijn, maar kijk er wel even naar.
|
|
Omhoog |
|
 |
wouterjow
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:24 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
Oke bedankt, Nouja op de baan waar ik rijden wil mogen alleen 4 takt karts. Andere suggesties? Ik wil vooral een kart met weinig onderhoud en gewoon lekker rijden. Mvg wouter
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:29 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Is inderdaad al aardig op leeftijd, kan je zien aan de bevestiging van de Side-pod, hoeft niks mis mee te zijn, dat de wielen op het oog niet sporen komt door het ackermann principe , niks om je zorgen om te maken, de motor is mits goed onderhouden "nuke-proof" daar kan je bijna geen bult aan kopen. Zo te zien staat de skelter bij een indoorbaan, zou goed nieuws voor de frameslijtage moeten zijn, de prijs is pittig, de 400,- van Dobbert is niet helemaal reeel, maar 600,- is mits goed in orde een hele nette prijs.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
wouterjow
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:35 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
Oh oke, En een rotax max is veel meer onderhoud nodig ofniet?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
 |
wouterjow
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:37 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
 |
ronald1971
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:54 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Ik persoonlijk vindt de eerste kart aan de prijzige kant. Ik weet niet wat de rotax kost, maar houd er rekening mee dat deze kart 25 uren gedraaid heeft, wat inhoud dat de motor ff nagekeken moet worden. Bij een revisie van het blok moet je al snel denken aan een 300 euro aan kosten ( afhankelijk wat er moet gebeuren natuurlijk) Daar tegenover staat dat de rotax wel het dubbele aan vermogen heeft, en je na de eventuele revisie er weer zo'n 25 - 30 rij uren plezier van hebt. Persoonlijk zou ik kiezen voor de rotax , mits dat de prijs schappelijk is.
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:55 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Deze had ik ook gezien zelfde prijs klasse, reken echter wel bij deze op een beurtje, maar ook meer fun zal zeker een stuk rapper lopen.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
 |
ronald1971
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 9:58 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
De rotax vind ik een betaalbare kart met een vrij hoge funfactor, de 4 takt kart vergt zeker minder onderhoud, maar heeft minder vermogen. Het is wel zo dat je met de 4 takt op bijna iedere baan mag rijden
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 10:08 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
O zie nu dat op de baan waar je gaat rijden alleen 4takt mag dan houd het wat de Rotax betreft op.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
 |
wouterjow
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 10:13 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 5:59 pm Berichten: 62
|
Een rk1 is wellicht een goede optie? Had wat gezien met een big bore hoeveel pk leverd zon kart? En wat is dat qua onderhoud?
_________________ CRG Road Rebel 2009- Honda gx 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: di sep 11, 2012 10:17 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
http://www.rk1.nl/bekijk bovenstaande site even
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
 |