Auteur |
Bericht |
Martijn31
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 11:41 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Ik lees dat er bij sommige frames waarop een rotax max senior is gemonteerd een handbediende voorrem zit. Wat is het voordeel van een handbediende voorrem? Waarom kiest men dan niet voor een frame waarbij je de voorrem met het rem pendaal kunt bedienen. Wat zijn hiervan de voor en nadelen? Zelf zou ik zeggen, kies dan meteen voor een frame waarbij je de voor en achterrem met het rem pendaal bedient, scheelt een extra handeling bij het rijden.....
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 11:56 pm |
|
|
sommige bochten hoef je geen extra remkracht te hebben. en de voorremmen die op mn kombi kart zaten die bleven een soort van vast zitten ze kwamen nooit helemaal terug naar de "begin stand" dus zorged voor meer frictie en zo remde die altijd af dus je kunt net zo goed geen voorremmen kopen
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 12:03 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Haha, quinie dat is wel zo'n beetje het domste dat ik ooit gehoord heb... Hoe kun je iets nou weten als het niet werkt? Als je voorremmen gewoon werken dan komen ze wel degelijk terug.
Het voordeel van handbediende remmen is dat je kunt kiezen. Sommige bochten heb je alleen achterrem nodig en in de regen is het vaak zelfs handig alleen de voorrem te gebruiken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 2:01 am |
|
|
Citaat: Hoe kun je iets nou weten als het niet werkt? wat zeg jij nou weer dan die voorremmen zijn op een kombikart niet ver genoeg "ontwikkeld" zeg maar dus die werkten niet goed de onderstaande plaatjes zijn dan wel een uitvergroot voorbeeld he en verhoudingen kloppen natuurlijk niet maar dit is een voorbeeldje van mijn probleem hier de normale stand  en hier de stand waar ik last van had (meestal al na 1 X remmen)  en bij het minste dat de remblokjes de schijf raakte remde deze al iets af (hierdoor verloor ik mn snelheid) mss dat dit duidelijker is 
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 7:27 am |
|
|
Ok, ik snap je probleem, maar het is eigenlijk foute informatie dat je geeft aan iemand die wil weten of het een voordeel of een nadeel is. Dit wat jij nu aantoond is zeker weten minder, maar als je gewoon een goed werkend systeem hebt, van Tony,Birel of CRG dan is het echt wel een voordeel, hierbij is niet het geval dat ze altijd afremmen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 9:54 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
De remmerij van Kombikart was indertijd van Wildkart, zoals op heel veel karts, misschien niet het allerbeste systeem, maar zeker geen rotzooi. Bij een zelfstellend systeem (wij hebben ervaring met Intrepid FRM op de Kombi en nu CRG VEN05) zal de schijf altijd iets het remblok aantikken om te zetten, en dat kost echt geen tijd. de blokken gaan ook nooit maximaal terug, omdat deze systemen niet met veren werken, ze blijven zo dicht mogelijk tegen de schijf aanzitten, onders zou je bij een zelfstellend systeem ook bij elke remactie moeten pompen om remdruk te krijgen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn31
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 10:43 am |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Bedankt voor de reactie, samen gevat heeft een handbediende voorrem voordelen qua snelheid ten opzichte van een remsysteem waarbij de voorrem en achterrem samen wordt bediend. Dus met een handbediende voorrem kun je beter de bochten snelheid bepalen als met het andere remsysteem, als ik het goed begrijp...
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 10:49 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
exactemundo........ 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 2:19 pm |
|
|
ja die van kombi (werkte gewoon niet zo goed) maar het is zeker niet zo dat ik er door tot stilstand kwam maar wel tijd verloor op het rechte stuk 
|
|
Omhoog |
|
 |
Jurgen#21
|
Geplaatst: za maart 10, 2012 11:06 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Hoeveel set remblokken had je op een dag nodig dan? En als ze zo erg aanlopen dat jij snelheid verliest op het rechte stuk kun je ook niet normaal een bocht nemen want dan blokkeren je voorwielen steeds.. Overdrijven is ook een kunst! 
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: zo maart 11, 2012 10:59 am |
|
|
nee zo erg was het niet  maar ik verloor elke ronde 1 à 2 tiende van een seconde en na 10 rondes wordt dat toch 1 of 2 secondes. en deze kunnen beslissen of je nou wint of niet  en aangezien wij met een wedstrijd ongeveer 35 rondes rijden dan wordt dat makkelijk 6 secondes
|
|
Omhoog |
|
 |
trickey
|
Geplaatst: zo maart 11, 2012 12:08 pm |
|
|
ik vraag me wel af hoe je er achter komt dat je daar door verliest, dan zou je je remmen eerst moeten demonteren om erachter te komen, en dan door het gemis van de voorrem zullen de tijden ook wel niet beter worden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: zo maart 11, 2012 12:16 pm |
|
|
nou wij rijden kart4fun (mini max. met voorremmen) en ik reed altijd dezelfde rondetijden zonder voorremmen en met voorremmen was ik trager onze motoren waren altijd gelijk zoals de rest van de kart. we hadden alles hetzelfde staan. en we reden altijd dezelfde rondetijden. en toen ik met de voorremmen ging rijden was ik ineens trager. ( dit bleef zo iedere keer totdat we de remmen eraf haalde) en zoveel tijd won ik ook weer niet met het latere remmen 
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo maart 11, 2012 12:24 pm |
|
|
Aaah, nu komt er iets anders uit. Het ligt niet aan de remmen, het ligt aan jezelf. Omdat je te hard remt, rem je de motor dood waardoor je dus minder hard de bocht uit komt dan je deed zonder voorremmen. Bij Rotax is de rol erin houden super belangrijk.
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: zo maart 11, 2012 12:37 pm |
|
|
nee het lag niet aan mijzelf hoor. waar haal je eigenlijk vandaan dat ik te hard remde ??
|
|
Omhoog |
|
 |