Auteur |
Bericht |
Xlned
|
Geplaatst: wo feb 22, 2012 11:14 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 9:55 pm Berichten: 63 Woonplaats: Eindhoven
|
Hallo luitjes
zelf heb ik 2 x Rotax max sen karts maar wil onze zoon van 8 ook in een kart hebben
alleen de vraag is : welke kart is het beste geschikt.
ik dacht zelf aan een minikart Honda 160cc maar ik zie ook 60 en 100CC karts.
we gaan nu zaterdag ook naar de kart introductie dag zodat hij leert rijden voor het eerst
thnx
|
|
Omhoog |
|
|
Benyamin
|
Geplaatst: wo feb 22, 2012 11:15 pm |
|
|
één Honda is het meest geschikt
|
|
Omhoog |
|
|
Achraf.
|
Geplaatst: wo feb 22, 2012 11:18 pm |
|
|
maar heeft hij wels op een kart gereden dan
|
|
Omhoog |
|
|
MrBean
|
Geplaatst: wo feb 22, 2012 11:28 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
is het niet verstandig om hem eerst eens een aantal keer in een mini huurkart te laten rijden en kijken hoe het gaat en hoe hij het oppakt?? Dan weet je wat hij wel en niet ''kan'' en kun je een passende keuze maken.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 8:46 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een honda 160 of een comer 60cc (2 takt) doet het ook goed
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 8:48 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Waarom geen Micro Max? Is handig als je zelf ook Rotaxen hebt. Bepaalde onderdelen zijn uit te wisselen.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 9:10 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ja, precies. Die kan je later dan "eenvoudig" ombouwen naar een Mini Max en zo verder. De Micro Max zie je ook veel rijden.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Xlned
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 9:49 am |
|
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 9:55 pm Berichten: 63 Woonplaats: Eindhoven
|
a.s. zaterdag is er een kennismakingsdag daar kunnen aspirant karters les volgen en proefrijden.
dit duurt 2 uur. daarna gaan we zeker nog een keer in huurkarts rijden.
voordeel Honda = onderhoud schema. makkelijk, loopt altijd eventueel wedstrijden rijden
weet iemand toevallig de hoogte van de honda cadet 160? ik heb nog wat plek op mijn aanhanger maar weet de hoogte niet
thnx allemaal
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 1:08 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ietsje lager dan een gewone kart omdat de stoel lager is!!!!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 1:58 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: weet iemand toevallig de hoogte van de honda cadet 160? ik heb nog wat plek op mijn aanhanger Cadet is een goede optie, zeer betrouwbare motoren en een mooi deelnemersveld. Voor de afmetingen zou ik informeren bij Len van Leeuwen van Karting Events.
|
|
Omhoog |
|
|
Brianberto
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 10:07 pm |
|
|
honda cadetjes zijn ook aanmerkelijk goedkoper! er zijn er heel veel van!
Alnone in Lelystad is een leuk baantje voor de kinderen; klein maar technisch. Ook les voor de kinderen! Heeft veel kartjes staan voor de beginners.
|
|
Omhoog |
|
|
kevin555
|
Geplaatst: do feb 23, 2012 11:16 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: vr feb 24, 2012 8:50 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik zou ook kijken op welke banen je wilt gaan rijden. Bijvoorbeeld de baan in Driebergen is uitermate geschikt voor de kleine mannen maar 2 takt is daar niet toegestaan en de cadet wel.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: vr feb 24, 2012 10:31 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Wat ik met mijn zoon destijds gedaan heb is eerst een 60cc gekocht hier heeft hij een klein jaar mee gereden. Al vrij vlug vond hij dit niet hard genoeg gaan en heb ik een minimax gekocht. De reden dat we vrij vlug over gegaan zijn is dat dan het snelheidsverschil niet zo groot is met de rest wat op de baan zit, ik ga er tenminste vanuit dat jullie het meest op Landsard rijden. Hiermee is het mannetje dan minder een obstakel voor de ongeduldige rijders die er altijd rondrijden. Dus mijn advies zou zijn ga voor een micro max en stap dan over op een mini max als hij er klaar voor is. Groot voordeel is dat je veel kennis op doet qua afstellingen en onderhoud.
|
|
Omhoog |
|
|
timskart
|
Geplaatst: za feb 25, 2012 9:51 am |
|
|
er is veel aanbod in verschillende karts en of motoren, k denk dat je eerst ff moet kijken waar rijden jullie veel - mag daar een 2 takt of 4 takt altijd maar komen, om kartlessen te volgen is zowiezo een honda 4takt t meest geschikt daar rijd dan namelijk iedereen op. ook is er voor de jonge cadet rijdertjes vaak wel hier en daar een wedstrijdje te rijden, wat met een 2 takt al meteen veel minder mogelijk is. natuurlijk speelt het kosten plaatje een rol mee, 2takt kent u dus die heeft de nodige verzorging nodig (uw tijd dus) een cadet loopt bwvs altijd als er maar benz en oil in zit, dus kan t kind zelf leren poetsen en n kleinbeetje sleutelen wat erg belangrijk is om later goed te kunnen aangeven wat wel of wat niet lekker werkt onder t rijden. ook kan een cadet nog eens een stootje of koprol hebben, wat een rotax al meteen erg schade doet geven. het is dus overwegen . mocht u cursus voor hem willen , dan is alnone - eefde of chrono de mogelijkjheid, allen rijden daar met honda. mocht u voor een honda kiezen, kunt u evt contact opnemen, wij hebben hier ook nog een cadet met honda staan, die is opgebouwd door hans van alnone -lelystad.
_________________ who take a change. dirt racing is handle the power on the dirt.
|
|
Omhoog |
|
|