Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 10:57 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm
Berichten: 6
geen project meer, op dit forum


Laatst bijgewerkt door Rene0180 op vr aug 03, 2012 10:49 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 12:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Juiste casterhoek voor de fusees is zeer belangrijk.

Zorg - voor de gemakkelijkheid- dat de buizen rechts op het frame, de kant met twee buizen, op de juiste breedte uit elkaar zijn gespreid (dat je "standaard" motorsteunen kan gebruiken)

Ik weet niet hoe goed je op de hoogte bent van het kartgebeuren, maar gezien de starre achteras zonder differentieel moet in de bocht het binnenste achterwiel "liften": het chassis moet in het midden (ter hoogte van het tankje) op de juiste manier doorbuigen.

Leidt daaruit dus af dat een kartchassis heel flexibel moet zijn: niet zoals bij auto's waar men gewoon zo hard mogelijk staal gebruikt.

Gezien de buizenconstructie voorin het chassis zal dit chassis heel stijf zijn voorin: (te) veel grip voorin:
kan beter minder buis gebruiken en een gewone bodemplaat zoals bij de meeste karts het geval is.


Grtz,
Tom

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 8:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
alvast veel succes met je project!

Je hebt ook hetgeen in je chassis verwerkt zit van achteraslagers apart te koop die ze er achteraf oplassen, dit zou ook veel handiger zijn als je het wilt gaan bouwen.

Zoals ik op de tekening kan zien, zal je wel de dwarse buis achteraan meer naar voor moeten plaatsen om de achteras deftig te kunnen monteren.

De voorkant ziet er inderdaad een zeer stijve constructie uit..

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 8:52 am 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
oehh en derbi blok! Vroeger niet veel pech mee gehad?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 12:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
80cc schakel zal niet de straat stenen uit de grond trekken denk ik.
maar zal wel vooruit komen.
heb zelf sbo- sprints gereden met een 70cc Prorace aerox( 24+ pk 143,3 km/h tovami bank).
je frame zal straks redelijk wat gaan wegen.
zou dan zelf een 125 crosmotor blokje pakken:).
licht eraan waar je ermee wilt gaan rijden?
gewoon op een industrie terein of cirquit.. cirquit hebje toch wel een snel blokje nodig wil je beetje meekomen.
maar voor fun is 80 cc leuk zat. zeker omdat je er al mee gereden hebt uit jeugd tijd.

heb er ooit nog over zitte denken om me scooter blokje in te korten en op een minibike te zetten maar nooit van gekomen:D.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 12:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
maar 80cc derbi dat was toch ook metrakit cilinder? malossi maakte ze volgens mij niet in 80 cc alleen 70.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 6:10 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm
Berichten: 6
Citaat:
Juiste casterhoek voor de fusees is zeer belangrijk.

Zorg - voor de gemakkelijkheid- dat de buizen rechts op het frame, de kant met twee buizen, op de juiste breedte uit elkaar zijn gespreid (dat je "standaard" motorsteunen kan gebruiken)

Ik weet niet hoe goed je op de hoogte bent van het kartgebeuren, maar gezien de starre achteras zonder differentieel moet in de bocht het binnenste achterwiel "liften": het chassis moet in het midden (ter hoogte van het tankje) op de juiste manier doorbuigen.

Leidt daaruit dus af dat een kartchassis heel flexibel moet zijn: niet zoals bij auto's waar men gewoon zo hard mogelijk staal gebruikt.

Gezien de buizenconstructie voorin het chassis zal dit chassis heel stijf zijn voorin: (te) veel grip voorin:
kan beter minder buis gebruiken en een gewone bodemplaat zoals bij de meeste karts het geval is.


Grtz,
Tom


Over het liften en op de juiste manier doorbuigen ga ik nog eens goed over brainstormen.
De 2 buizen heb ik op een afstand van 92mm gehouden, voor de motorsteun.


Citaat:
alvast veel succes met je project!

Je hebt ook hetgeen in je chassis verwerkt zit van achteraslagers apart te koop die ze er achteraf oplassen, dit zou ook veel handiger zijn als je het wilt gaan bouwen.

Zoals ik op de tekening kan zien, zal je wel de dwarse buis achteraan meer naar voor moeten plaatsen om de achteras deftig te kunnen monteren.

De voorkant ziet er inderdaad een zeer stijve constructie uit..


Die dwarse buis moet idd meer naar voren verplaatst worden.
Voor de achteras lager houders laat ik een plaat van 5mm laseren door een metaal bedrijf, deze heb ik al getekend en zal het deze week even uploaden.

Citaat:
80cc schakel zal niet de straat stenen uit de grond trekken denk ik.
maar zal wel vooruit komen.
heb zelf sbo- sprints gereden met een 70cc Prorace aerox( 24+ pk 143,3 km/h tovami bank).
je frame zal straks redelijk wat gaan wegen.
zou dan zelf een 125 crosmotor blokje pakken:).
licht eraan waar je ermee wilt gaan rijden?
gewoon op een industrie terein of cirquit.. cirquit hebje toch wel een snel blokje nodig wil je beetje meekomen.
maar voor fun is 80 cc leuk zat. zeker omdat je er al mee gereden hebt uit jeugd tijd.

heb er ooit nog over zitte denken om me scooter blokje in te korten en op een minibike te zetten maar nooit van gekomen:D.


We zullen zien hoe het gaat rijden, als het tegenvalt ga ik eens kijken voor een 125cc of anders.
De kart zal gewoon voor de hobby en fun bereden worden, al verhuig ik mij eerder op het bouwen van deze kart.

Citaat:
maar 80cc derbi dat was toch ook metrakit cilinder? malossi maakte ze volgens mij niet in 80 cc alleen 70.

Airsal heeft 80cc cilinders ik vond het verschrikkelijk goed rijden vooral nadat de dremel er doorheen was gegaan.


Bedankt voor de tips :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 8:12 pm 

Geregistreerd: wo jan 11, 2012 8:04 pm
Berichten: 1
hallo, heb zelf ook een kart gemaakt. heeft euries gekost :D er staat een gx 200 honda :mrgreen: op.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 6:47 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm
Berichten: 6
Klinkt goed, heb je er ook foto's van gemaakt ?
Gx 400 is een 4 takt motor ( automaat ) toch ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 5:07 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm
Berichten: 6
Immiddels een anderhalve week verder en niet stil gezeten !
De lagerhouders-houders #-o zijn afgerond en in een autocad bestand richting de lasersnijder verzonden.
Bovenste afbeeldingen zijn de lagerhouders en de onderste afbeelding is wat er gelaserd gaat worden.

Afbeelding

Er is qua maatvoering van het frame het één en ander veranderd, het probleem was dat je met een hydraulische pers 16tons geen dunwandige buis kan buigen oftewel de buis knikt.

Maar verder gaan zoeken en een dunwandige pijpenbuiger met dubbele rol gevonden, helaas was de diamaat maximaal 28mm wat met de hand valt te buigen.
De pijpenbuiger besteld, en weer buis gehaald dit keer in 28mm.

Uit eindelijk een leuk begin kunnen maken aan het frame, zoals je ziet ligt alles er nog losjes bij pas als alles zeker is ga ik me aan het laswerk wagen.

Afbeelding

Gr René :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 5:22 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
http://www.youtube.com/watch?v=CcRI8pby ... er&list=UL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 6:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ziet er goed uit ben benieuwd verder!! Wel makkelijk als je een beetje handig bent :lol: :lol:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 6:10 pm 

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm
Berichten: 6
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=CcRI8pby ... er&list=UL


=D)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 8:56 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
heb je er wat aan?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 7:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Watvoor soort buis gebruik je ?? Lijkt me op dunwandig cv pijp van 28mm.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David