Auteur |
Bericht |
Rene0180
|
Geplaatst: zo jan 08, 2012 10:57 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm Berichten: 6
|
geen project meer, op dit forum
Laatst bijgewerkt door Rene0180 op vr aug 03, 2012 10:49 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma jan 09, 2012 12:27 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Juiste casterhoek voor de fusees is zeer belangrijk.
Zorg - voor de gemakkelijkheid- dat de buizen rechts op het frame, de kant met twee buizen, op de juiste breedte uit elkaar zijn gespreid (dat je "standaard" motorsteunen kan gebruiken)
Ik weet niet hoe goed je op de hoogte bent van het kartgebeuren, maar gezien de starre achteras zonder differentieel moet in de bocht het binnenste achterwiel "liften": het chassis moet in het midden (ter hoogte van het tankje) op de juiste manier doorbuigen.
Leidt daaruit dus af dat een kartchassis heel flexibel moet zijn: niet zoals bij auto's waar men gewoon zo hard mogelijk staal gebruikt.
Gezien de buizenconstructie voorin het chassis zal dit chassis heel stijf zijn voorin: (te) veel grip voorin: kan beter minder buis gebruiken en een gewone bodemplaat zoals bij de meeste karts het geval is.
Grtz, Tom
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: ma jan 09, 2012 8:43 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
alvast veel succes met je project!
Je hebt ook hetgeen in je chassis verwerkt zit van achteraslagers apart te koop die ze er achteraf oplassen, dit zou ook veel handiger zijn als je het wilt gaan bouwen.
Zoals ik op de tekening kan zien, zal je wel de dwarse buis achteraan meer naar voor moeten plaatsen om de achteras deftig te kunnen monteren.
De voorkant ziet er inderdaad een zeer stijve constructie uit..
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: ma jan 09, 2012 8:52 am |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
oehh en derbi blok! Vroeger niet veel pech mee gehad?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma jan 09, 2012 12:03 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
80cc schakel zal niet de straat stenen uit de grond trekken denk ik. maar zal wel vooruit komen. heb zelf sbo- sprints gereden met een 70cc Prorace aerox( 24+ pk 143,3 km/h tovami bank). je frame zal straks redelijk wat gaan wegen. zou dan zelf een 125 crosmotor blokje pakken:). licht eraan waar je ermee wilt gaan rijden? gewoon op een industrie terein of cirquit.. cirquit hebje toch wel een snel blokje nodig wil je beetje meekomen. maar voor fun is 80 cc leuk zat. zeker omdat je er al mee gereden hebt uit jeugd tijd.
heb er ooit nog over zitte denken om me scooter blokje in te korten en op een minibike te zetten maar nooit van gekomen:D.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma jan 09, 2012 12:04 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
maar 80cc derbi dat was toch ook metrakit cilinder? malossi maakte ze volgens mij niet in 80 cc alleen 70.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Rene0180
|
Geplaatst: ma jan 09, 2012 6:10 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm Berichten: 6
|
Citaat: Juiste casterhoek voor de fusees is zeer belangrijk.
Zorg - voor de gemakkelijkheid- dat de buizen rechts op het frame, de kant met twee buizen, op de juiste breedte uit elkaar zijn gespreid (dat je "standaard" motorsteunen kan gebruiken)
Ik weet niet hoe goed je op de hoogte bent van het kartgebeuren, maar gezien de starre achteras zonder differentieel moet in de bocht het binnenste achterwiel "liften": het chassis moet in het midden (ter hoogte van het tankje) op de juiste manier doorbuigen.
Leidt daaruit dus af dat een kartchassis heel flexibel moet zijn: niet zoals bij auto's waar men gewoon zo hard mogelijk staal gebruikt.
Gezien de buizenconstructie voorin het chassis zal dit chassis heel stijf zijn voorin: (te) veel grip voorin: kan beter minder buis gebruiken en een gewone bodemplaat zoals bij de meeste karts het geval is.
Grtz, Tom Over het liften en op de juiste manier doorbuigen ga ik nog eens goed over brainstormen. De 2 buizen heb ik op een afstand van 92mm gehouden, voor de motorsteun. Citaat: alvast veel succes met je project!
Je hebt ook hetgeen in je chassis verwerkt zit van achteraslagers apart te koop die ze er achteraf oplassen, dit zou ook veel handiger zijn als je het wilt gaan bouwen.
Zoals ik op de tekening kan zien, zal je wel de dwarse buis achteraan meer naar voor moeten plaatsen om de achteras deftig te kunnen monteren.
De voorkant ziet er inderdaad een zeer stijve constructie uit.. Die dwarse buis moet idd meer naar voren verplaatst worden. Voor de achteras lager houders laat ik een plaat van 5mm laseren door een metaal bedrijf, deze heb ik al getekend en zal het deze week even uploaden. Citaat: 80cc schakel zal niet de straat stenen uit de grond trekken denk ik. maar zal wel vooruit komen. heb zelf sbo- sprints gereden met een 70cc Prorace aerox( 24+ pk 143,3 km/h tovami bank). je frame zal straks redelijk wat gaan wegen. zou dan zelf een 125 crosmotor blokje pakken:). licht eraan waar je ermee wilt gaan rijden? gewoon op een industrie terein of cirquit.. cirquit hebje toch wel een snel blokje nodig wil je beetje meekomen. maar voor fun is 80 cc leuk zat. zeker omdat je er al mee gereden hebt uit jeugd tijd.
heb er ooit nog over zitte denken om me scooter blokje in te korten en op een minibike te zetten maar nooit van gekomen:D. We zullen zien hoe het gaat rijden, als het tegenvalt ga ik eens kijken voor een 125cc of anders. De kart zal gewoon voor de hobby en fun bereden worden, al verhuig ik mij eerder op het bouwen van deze kart. Citaat: maar 80cc derbi dat was toch ook metrakit cilinder? malossi maakte ze volgens mij niet in 80 cc alleen 70. Airsal heeft 80cc cilinders ik vond het verschrikkelijk goed rijden vooral nadat de dremel er doorheen was gegaan. Bedankt voor de tips
|
|
Omhoog |
|
|
homemade
|
Geplaatst: wo jan 11, 2012 8:12 pm |
|
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 8:04 pm Berichten: 1
|
hallo, heb zelf ook een kart gemaakt. heeft euries gekost er staat een gx 200 honda op.
|
|
Omhoog |
|
|
Rene0180
|
Geplaatst: do jan 12, 2012 6:47 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm Berichten: 6
|
Klinkt goed, heb je er ook foto's van gemaakt ? Gx 400 is een 4 takt motor ( automaat ) toch ?
|
|
Omhoog |
|
|
Rene0180
|
Geplaatst: wo jan 18, 2012 5:07 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm Berichten: 6
|
Immiddels een anderhalve week verder en niet stil gezeten ! De lagerhouders-houders zijn afgerond en in een autocad bestand richting de lasersnijder verzonden. Bovenste afbeeldingen zijn de lagerhouders en de onderste afbeelding is wat er gelaserd gaat worden. Er is qua maatvoering van het frame het één en ander veranderd, het probleem was dat je met een hydraulische pers 16tons geen dunwandige buis kan buigen oftewel de buis knikt. Maar verder gaan zoeken en een dunwandige pijpenbuiger met dubbele rol gevonden, helaas was de diamaat maximaal 28mm wat met de hand valt te buigen. De pijpenbuiger besteld, en weer buis gehaald dit keer in 28mm. Uit eindelijk een leuk begin kunnen maken aan het frame, zoals je ziet ligt alles er nog losjes bij pas als alles zeker is ga ik me aan het laswerk wagen. Gr René
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: wo jan 18, 2012 5:22 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: wo jan 18, 2012 6:07 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ziet er goed uit ben benieuwd verder!! Wel makkelijk als je een beetje handig bent
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Rene0180
|
Geplaatst: wo jan 18, 2012 6:10 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 14, 2009 1:05 pm Berichten: 6
|
Citaat: http://www.youtube.com/watch?v=CcRI8pby ... er&list=UL
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: wo jan 18, 2012 8:56 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
heb je er wat aan?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: do jan 19, 2012 7:13 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Watvoor soort buis gebruik je ?? Lijkt me op dunwandig cv pijp van 28mm.
|
|
Omhoog |
|
|