Auteur |
Bericht |
gvdbrink
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 11:09 am |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Hallo allen,
Heb van het weekend een kart aangeschaft, het gaat hier om een MS-kart van een VM-motor. Zijn er nog een aantal aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden voordat ik de eerste keer ga rijden?
Kan iemand mij vertellen hoe ik foto's moet uploaden? zal ik er even een paar bij plaatsen.
Alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 11:23 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
probeer een rustige dag uitte kiezzen voor de eerste keer
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 12:11 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Wat volgens mij belangrijk is: Controleer alles op een goede werking (denk hierbij aan remmen, terugslag van de gas, stuur, ...) Zorg ervoor dat hij goed onderhouden is (historiek bekend?) Nieuwe benzine en olie? (weet niet hoe lang hij al stil staat) Doe een normale onderhoudsbeurt aan de kart, die je elke keer voor het rijden doet.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 12:23 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
kijk het echte werk.. ik rijd zelf ook met een icc vm en Kartje heeft er ook een. ik zet me foto's altijd eerst op www.picturetrail.com, of photo bucket. dan zoek je via eigenschappen van die foto de link op.. klik bij forum op Img knop en plak de link daartussen. verder goed bijhouden. motor draaiuren. temp van je blok. en verder goed smeren 1:25 en goede olie ( gebruik zelf Elf htx 976). is het voor het eerst dat je icc rijdt? want het is even omschakelen met rijden.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 12:58 pm |
|
|
Hierbij foto's! (gelukt dus ) Hoe ziet een onderhoudsbeurtje eruit, ik heb castrol 747 tbv de mengsmering en kettingvet. Voor de rest wilde ik even de schijven schoonmaken en het water verversen in de radiateur. Volgens mij is de radiateur ook de eerste investering die ik moet doen want die ziet er niet best meer uit. Idd wordt dit de eerste keer, ben al een aantal keer op berghem geweest en heb daar een aantal jaren geleden ook regelmatig met een 125cc automaat gereden. Gisteren even in emmen geweest om daar naar de baan te kijken. Alvast bedankt voor de info!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 1:40 pm |
|
|
goede banden is voor een icc ook wel fijn deze zien er vrij hard uit maar schijn kan bedriegen natuurlijk
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 1:45 pm |
|
|
icc wordt enorm wennen kwa rijden omdat je ze in een bepaald toerental moet houden. schakel je te hoog sta je stil. maar dit went vanzelf. waar kom je ergens vandaan? en op welke banen rijd je dan meestal.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 1:48 pm |
|
|
Dat weet ik wel zeker, ben gisteren even wezen kijken en na 8 jaar is er wel wat veranderd.. Ik kom zelf uit lunteren (ede), voor mij is berghem het meest in de buurt..
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 1:48 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Wat is zo'n ICC eigenlijk? Is dat veel sneller dan bijvoorbeeld een Rotax max senior of zo'n TM blokken ofzo?
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 1:55 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
icc is een 125 schakelblok puur voor de karting gemaakt. Meestal is een icc van tm, zijn de beste, of andere merken. Dit is eigenlijk zo'n beetje de snelste motor ja, waar wedstrijd mee gereden dan. De icc's rijden in de kz2 of kz1 klasse, dit is de koningsklasse in de kartsport.
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 2:32 pm |
|
|
En icc is gewoon een "groepsnaam" voor alle 125cc schakelblokken die ontwikkeld zijn voor het karten of is dit ook echt een merk? In ieder geval bedankt voor de info.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 2:48 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Groepsnaam.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 2:58 pm |
|
|
een icc is een motor die aan bepaalde eisen van de fia voldoet en ook door hun is gehomolegeerd een paar van die regels zijn 125 cc min 3 versnellingen (dacht ik) 30mm delortho carb. analoge onsteking 13 cc kopvolume membraam gestuurd enzo zullen er nog wel meer regels zijn
icc stond voor intercontinentaal c maar gaat tegenwoordig onder de naam kz1 en kz2
ooh ja zondag as is er een forum meeting op beghem daar komen vast wel wat mensen die je opgang willen helpen
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 3:06 pm |
|
|
ik kom nu zondag ook even kijken alleen znder kart. k*t ribben blijven zeer doen beste wat je kunt doen is achter iemand aanrijden met een icc en diegene uitleg vragen. of hij eerst achter jou aanlaten rijden en na 5 rondjes bespreken waar je de fout in gaat. zo heb ik het geleerd.
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 4:27 pm |
|
|
Tot zover bedankt allemaal! Nog even iets wat ik nog niet helemaal duidelijk heb voor mezelf, wat moet ik doen om de kart "klaar" te zetten voor op het circuit, dus dat onderhoudsbeurtje wat je doet (thuis) voordat je gaat rijden?
Heeft iemand hier een lijstje van met controle punten of iets dergelijks? Ik heb bijvoorbeeld nog geen idee hoeveel water precies in de radiateur moet zitten of hoe ik bv kan zien of de ketting/tandwielen nog goed zijn, het zou allemaal goed moeten zijn maarja... voor de zekerheid zeg maar.
|
|
Omhoog |
|
|