Auteur |
Bericht |
v40jlt4
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 2:19 pm |
|
|
Ik ben een tonykart nordix chassis (van dochterlief) helemaal aan het strippen omdat het frame opnieuw gepoedercoat gaat worden. Alles heb ik zonder al teveel problemen van het frame kunnen halen, behalve de stuurstang. - Bodemplaat is er dus al af. - Die bout onderaan de de stuurstang ook. - Daarna zit er een borgring, die is er ook af. - Ik kan nu de stuurstang naar beneden duwen, maar wil dat kogelgewricht verwijderen en ik zou niet weten hoe. In de ring om die kogel zitten 2 gaten, dus ik dacht dat daar pinnen in zouden moeten zodat je het gewricht los kon draaien, maar ik voel geen gaten in die kogel. Iemand een goede tip voor een beginnende sleutel-papa? (P.S. ik heb de zoekfunctie gebruikt en 9 blz stuurstang-topic gevonden, maar niet hoe ie los moet). Bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 2:31 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
post eens n foto van je stuurstang? . meestal draai je een bout los en demonteer je op die manier het kogelgewricht. De kogel zelf krijg je er niet zomaar uit.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
v40jlt4
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 2:41 pm |
|
|
Bedankt voor de reply. Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 2:55 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Hm vreemd geval. Er zit aan andere kant ook geen bout? En die bout en lager er zachjes uittikken?
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 3:08 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
zoals je hem nu hebt ,terug plaatsen. (stuurstang weer omhoog trekken) dan met een kunstof hamer ,of klosje hout op het stukje draadeind tikken.
zit ie erg vast kan je een ijzeren hamer gebruiken ,maar let wel op dat je je schroefdraad niet beschadigd.
En kom je er niet bij ,omdat die te diep ligt. een drevel ,of een M8 bout voldoet.
Op die manier krijg je het lager eraf. Als die los is ,doe je er verstandig aan om het lager meteen te vervangen.
Gr ,Ronald
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
v40jlt4
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 3:42 pm |
|
|
Bedankt voor de reacties. Maar het lukt nog niet, zit erg vast. WD40 erop, rubberen hamer, gewone hamer met/zonder plankje lukt nog niet. Ik wacht nog even totdat de WD40 ingetrokken is, hopelijk scheelt dat weer wat.
Ook bedankt voor de tip om het lager te vervangen. . . . . . Nee, lukt nog niet. Apart.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 4:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je kunt eens proberen om hem met een vlam warm te stoken en dan de methode van allkart toe passen waarschijnlijk zit die gewoon vast geroest
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 4:22 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Gewoon het lager goed warmstoken met een gasvlam, en daarna de stuurstang met een flinke klap eruittikken. Is je lager wel helemaal naar god, maar je moest hem toch vervangen Hmmm, ik zie nu pas dat Joris en ik dezelfde ideeen hebben.
_________________ kartloos
Laatst bijgewerkt door Lex op vr maart 11, 2011 4:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
v40jlt4
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 4:32 pm |
|
|
haha, eng hoor, maar ik weet nu iig dat er geen verborgen moer oid zit en dat ie er gewoon uitgeramd moet worden.
Andermaal bedankt.
Geweldig forum zeg, zoveel antwoorden in zo'n korte tijd
|
|
Omhoog |
|
|
v40jlt4
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 5:19 pm |
|
|
Nog langer gewacht, nog meer WD40, 1 ferme klap en ie is los!
Iig bedankt allemaal, heeft dus geholpen
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: vr maart 11, 2011 5:30 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Iets te laat gelezen maar tip voor in het vervolg: Imal kruipolie. Daarmee krijg je gewoon alles los. WD40 is daartegen pussymiddel : )
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|