Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 10:36 pm 

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 9:59 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Enschede
Beste Medekarters,

Graag wil ik jullie mening en aanwijzingen hebben over een paar dingen.
De situatie is als volgt:

Ik zit in Enschede op kamers, en heb ook een opslagruimte in Enschede weten te bemachtigen. Omdat ik auto- en kartsportliefhebber ben, net als mijn vader, heeft mijn vader, die sinds 10 jaar woonachtig is in Denemarken, 5 jaar terug twee karts gekocht, een Tony kart met Vortex 125cc Super Rok 2t en een Swiss Hutless met Rotax Max 125cc 2t automaat. Helaas is de Tony Kart weer verkocht, maar de Swiss staat dus nog in Denemarken. Omdat ik alleen in de vakantie in DK ben, en mijn vader rugklachten heeft, staat de Swiss hele tijden stil, iets wat we beiden betreuren, aangezien het een prima kart is. Ook zou ik graag veel meer willen karten dan 1 keer per vakantie, iets wat mijn vader ook zeker toejuicht.

Nu is het plan dus om de Swiss met Rotax Max 125cc naar Nederland te halen, zodat er weer intensief gebruik kan worden gemaakt. Nu vroeg ik mij af welke mogelijkheden hier in de omgeving Enschede zijn. Natuurlijk heb ik zelf wat research gedaan naar kartbanen. Oldenzaal is op fietsafstand, maar het is een kleine baan en hebben volgens mij alleen vergunning voor 4-takt? Eefde is ook dichtbij, maar de baan is (maar) 600 meter (iemand meer ervaring met eefde?).
In denemarken kartten we altijd op de Grindsted Gokart Bane (http://www.grindstedgokartklub.dk/index.asp), een prachtige baan (imo) van 855 meter lang (7-10 meter breed). Verder ben ik ook Kartcircuit Pottendijk in Nieuw Weerdinge tegengekomen, wat ook zeker te doen is qua afstand, met een baan van wel 1050 meter lang(!), wat mij gelijk enthousiast maakte. Iemand hier ervaringen mee? Waar ik ook enthousiast van werd is KartPark Emsburen, niet ver over de grens in Duitsland, 800 meter lang, en de site was zelfs beschikbaar in het Nederlands. Iemand hier meer ervaring mee? Misschien iemand die op deze banen heeft gereden die kan zeggen wat voor en nadelen zijn van bepaalde banen.

In denemarken zijn ze trouwens niet zo met regeltjes als in Nederland, is er nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik ga karten? En in Duitsland? Ik hoorde iets van milieutoeslag?

Tevens wil ik als ik regelmatig op de kart zit missschien wel wedstrijden rijden met de Swiss Hutless Rotax Max 125cc 2t, het liefste in de omgeving. Weet iemand misschien of er wat georganiseerd wordt, waar je als particulier 'zo' aan mee kunt doen?


Bedankt alvast voor het meedenken! Het lijkt me namelijk ontzettend leuk om die kart hier te hebben en er mee te rijden op leuke en uitdagende banen, en wie weet misschien ooit nog eens mee te doen aan een kartwedstrijd!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 11:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Oldenzaal is inderdaad alleen 4-takt, dus geen optie. Eefde is behoorlijk klein, lijkt me ook niet echt een goed idee.
Beste optie dichtbij is inderdaad Emsburen, zelf ook vaak geweest, prima en leuke baan :)
Andere mogelijkheden zijn Veldhoven, Berghem en Emmen. En als je iets verder gaat Genk in Belgie of Kerpen in Duitsland.

Groeten uit Oldenzaal :)

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 11:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Met een Rotax Max hoef je in ieder geval geen rekening te houden met bepaalde soorten uitlaat of inlaatdempers.
Op alle banen zijn milieukleden (stukkie zeil onder waar je je kart op parkeert tijdens het sleutelen) verplicht, milieutoeslag heb ik tot nogtoe niet van gehoord.
Betreffende voor en nadelen van kartbanen, gewoon uitproberen :D

Kartwedstrijden bij jou in de buurt waar je zomaar even aan mee kunt doen wordt al wat lastiger, misschien dat de KSV Saterland wedstrijden iets zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: wo jan 26, 2011 11:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Nab en de chrono komt dit jaar naar Emmen. Dus zou handig kunnen.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 7:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am
Berichten: 180
Woonplaats: Duiven
Rijd af en toe met mijn rotax max op emsburen.......
Maar eigenlijk alleen als het op berghem niet kan zeg maar.
Tis wel een leuk stuur baantje.
Eefde vroeger veel gereden met een pro-kart.
Maar denk dat het met de max net wat te klein is.

Ma Emsburen is prima te doen voor jou!

_________________
VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 8:27 am 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm
Berichten: 260
emmen is ook wel een leuke baan het heeft een zeer lang recht stuk waar je wel leuke topsnelheden kan halen
en er zit ook een mooi technisch stuur deel in dus das ook een optie :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 9:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Beste student 125,

Leuk je verhaal te lezen, ikzelf heb jaren lang op kamers gewoond in Enschede!

De banen:
Zoals al aangegeven is, is Emsburen voor jou het dichtst bij. Ongeveer 40 minuten met de auto. Eefde zou ik niet doen, is voor een Rotax te klein.

Karten in Enschede
Wellicht is het leuk (ik ben ook zo begonnen) je aan te melden bij Alakart. Dit is de enige studentenkartvereniging in Nederland! Deze rijden wekelijks in Oldenzaal met 390cc 4takt karts. Je kunt lid worden voor een schijntje, en tegen zeer lage kosten veel rijervaring en sleuteltechnieken opdoen. Voor mij is mijn "kartcarriere" ook daar gestart. Deze club organiseert ook met enige regelmaat kartweekenden waar ze met de 3 4takt karts en prive karts naar verschillende circuits afreizen. www.alakart.nl

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 11:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Tof idee om de kart naar Nederland te halen. Dat Eefde te klein is voor een Max vind ik wel mee vallen. Ja de baan is aan de korte kant, maar wij hebben er met onze Hezemans toch lekker kunnen rijden. Totaal andere ervaring dan Pottendijk maar zeker leuk. Ter vergelijking, op de baan in Driebergen reden ook genoeg jongen met veel plezier met hun Swissauto's. Ook een baan van maar 600 meter.

Emsburen is ook een erg leuke baan. Gaan wij ook altijd graag heen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 3:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ben het met Deksel eens, ook korte banen kunnen erg leuk zijn voor karts met meer vermogen dan zeg maar 15pk.
Ik heb ook met de Swissauto (en daarvoor met de TKM) op Driebergen gereden en dat is best leuk. Inderdaad minder snel dan de langere banen als Berghem etc. , maar je leert er wel sturen !

Dus Student125: gewoon op Eefde gaan rijden en voor jezelf bepalen wat je ervan vindt! Ook ik wil er dit jaar gaan rijden met de Swissauto, dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen op de baan.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 5:43 pm 

Geregistreerd: wo jan 26, 2011 9:59 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Enschede
Bedankt voor de reacties! Mooie site dit.

Mooi te horen dat er dus genoeg leuks in de buurt zit. Emmen, Emsburen, Berghem en in mindere mate Eind(Veld)hoven zijn zeker te doen. Eefde ook maar eens proberen dan, proberen kan geen kwaad, en is toch wel dichtbij. Maar zeer enthousiast over Emmen en Emsburen, zowel qua baan als qua afstand.
Kerpen op een mooie dag ook maar eens heen, verwacht ik veel van, daar is toch der Schumi begonnen.

@david, mooi zo! Milieukleed komt op het boodschappenlijstje.
@RJ, ik ben inderdaad bekend met A la Kart. Ik woon nu pas anderhalve maand op kamers in Enschede, en ik heb inderdaad een week geleden om een introductie gevraagd. Ze hebben een erg mooi motorhome op de campus, met alles erop en eraan. Gelukkig rijden ze niet alleen Oldenzaal, ik heb begrepen dat ze soms inderdaad ook op Emsburen racen. Dus binnenkort ben ik lid, alleen vind ik het wel jammer dat ze 4-takt rijden, maar blijft prachtig natuurlijk. Dat er leden zijn die met hun privekart meegaan, had ik nog niet eerder gehoord. Klinkt goed!

@ Wilfred en Deksel; ik ga t sowieso proberen!

Vanavond de opgedane ideeen maar eens aan vader voorleggen, die zal enthousiast zijn. Bedankt, ik houd jullie op de hoogte!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kart naar Nederland
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 7:36 pm 
Hallo Student 125,

Banen? zie www.karting-zone.de
Stadskanaal word hier niet genoemd, maar is recent een stuk langer geworden.

Benno


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David