Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 2:43 pm 

Hallo ,

Ik ben nieuw hier dus zal me gelijk maar ff voorstellen , ik ben Olivier 14 jaar (bijna 15) .
Heb vroeger kart trainingen (indoor) gehad en was altijd vrij goed dat gaf doorslag aan mijn vader om een mini kartje voor mij te gaan kopen op mn 8e, en toen we dus opzoek waren gingen we even naar pottendijk waar toevallig een nk aan de gang was , toen we buiten kwamen van de winkel en veel informatie rijker , was er een enorme crash bij de mini's en dus durfde ik niet zo goed meer (voorstelbaar als 8 jarig ventje denk ik?). Kans verpest :lol: .

Nu een aantal jaren later wil ik graag alsnog beginnen met karten , eerst puur als recreatie en later misschien een paar wedstrijden rijden voor de lol. Alleen ik heb er nu nog totaal geen verstand van en weet ik ook niet wat voor chassis ik moet hebben en wat voor motoren ik al op mag rijden . Ik heb al wel uitgevonden dat ik op mijn 15e rotax max mag rijden en dat ziet mijn vader ook wel zitten , maar het leek mij toch verstandiger om het even aan de experts van megakart te vragen :lol: .

Mvg olivier

Ook zo'n puik plaatje? Pm!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 3:25 pm 

Hoi Olivier, welkom op het Kartforum.

Als je al weet dat je wedstrijden wilt gaan kijken is het denk ik het beste om eerst te bepalen in welke klasse je deel wilt gaan nemen, en aan de hand daarvan de kart te kiezen.
Je kan natuurlijk een Rotax Max kopen, niets mis mee, maar er zijn ook leuke wedstrijden met bijvoorbeeld een RK1, die vermoedelijk een wat minder hoog budget benodigen.
Andere zaken waar je bij stil moet staan bij je keuze zijn o.a. je budget, je woonplaats, en hoe handig je bent met sleutelen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 4:09 pm 

Welkom op het forum.
Vergeet niet, dat er een redelijk groot verschil is tussen indoor karten en outdoor karten. Dit verschilt zowel in rijstijl als kosten... ;)
Rotax Max, is een leuke klasse maar kost toch wel aardig geld als je wedstrijden wilt rijden. Je kan natuurlijk ook gewoon voor de lol rijden zoals de meesten hier doen.
Maar Rotax is niet het enige merk wat leuke (en snelle) motoren maakt. Zoals David al zei, is 4 takt zeker ook een goede optie !

Veel succes nog.
Philippe

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 6:20 pm 

Ik wil ook liever eerst een jaartje of 2 a 3 recreatie gaan rijden , alleen ben ik bang dat ik het verkeerde chassis/motor neem en daardoor niet mag rijden ofzo.
Maar wat is een aangeraden klasse voor een 14/15 jarige met wel flink wat indoor ervaring :shock: ?

Mvg Olivier

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 6:37 pm 

nouw als ik jouw was zouw ik rk1 gaan rijden das een leuke betrouwbare klasse zoals iedereen al zei kan je ook rotax rijden maar dat is wel een gigantisch verschil met indoor rijden en ook wat prijziger chassis maakt in het begin nog niet erg veel uit alles moet het wel doen maar later hoef je je echt pas zorgen te maken over de goede afstellingen etc

mvg frank

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 7:10 pm 

Oke dan , alleen als ik marktplaats op rk1 krijg is helemaal niets :roll: .
Zoek ik verkeerd ofzo??

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 7:29 pm 

Misschien worden er op dit moment geen tweedehands RK1's aangeboden op Marktplaats.
Google biedt vast wel uitkomst.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 7:55 pm 

Citaat:
alleen ben ik bang dat ik het verkeerde chassis/motor neem en daardoor niet mag rijden ofzo

Er staat geen leeftijd op een klasse als je geen wedstrijd rijdt, je moet gewoon kijken wat het best bij je past.
In principe is de motor het belangrijkste, chassis is voor iedereen anders. Omdat ieder chassis anders is, zal het ook anders reageren in bepaalde situaties.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 7:58 pm 

Oke, ik zal gaan googlen en een stel winkels bezoeken :mrgreen: .
Ff vraagje aan Philipper , is dat een Caterham ?? Wij hebben zelf ook een kitcar een Stuart Taylor , echt geweldig, nr1 reden waarom ik graag wil gaan racen =D) .
http://link.marktplaats.nl/371482623
Is dit een chassis geschikt voor een Rk1 ? De prijs valt me toch flink mee voor zo'n mooi ding :P

Laatst bijgewerkt door David op di aug 24, 2010 8:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Mooie korte link hè

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 8:06 pm 

Ja hoor daar kun je best een RK1 opzetten.

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 8:16 pm 

Citaat:
Ff vraagje aan Philipper , is dat een Caterham ?? Wij hebben zelf ook een kitcar een Stuart Taylor , echt geweldig, nr1 reden waarom ik graag wil gaan racen

Is eigenlijk een Westfield. Westfield en Caterham lijkt wel op elkaar, vooral de buiten kant dan. ;) Is een betaalbare autosport klasse, leuke auto's inderdaad :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 8:36 pm 

Ben je ook ingeschreven bij de kcc dan , dan is er een grote kans dat we je wel kennen ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2010 7:06 am 

Neen hoor, rijd geen wedstrijden. Ik volg de klasse gewoon via internet en als het kan, ga ik naar de wedstrijden kijken....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2010 7:21 am 

Je kunt ook overwegen om een RK-1 motor nieuwe te kopen (geld ook voor andere motoren).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2010 12:15 pm 

700 piekjes voor dat 2009 frame is niet veel.... ik verwacht wel een adder onder het gras, of ze willen er snel vanaf.. dan heb je geluk.
Zorg dat je iets mee hebt om de voorkant uit te lijnen, de meeste 2e handjes zijn wel iets krom (paar graden) maar als dit een ex wedstrijd gebeuk frame is... kan het ernstiger zijn.

RK1 weet ik niet of het past, volgens mij wel
Het ziet er naar uit dat hier Automaat mee gereden is (is ook a-framepje) en ik vermoed een r-max al vind ik er wel weinig plek is voor de eindpijp.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op wo aug 25, 2010 4:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende